The Antlers - Hospice (2009)

Rock / Folk

8. Shiva (3:45)
  9. Wake (8:44)
  10. Epilogue (5:26)
avatar van Venceremos
Over 5 jaar mogen ze Familiars integraal komen uitvoeren, dan ben ik zeker van de partij. Mét Darby Cicci (inmiddels geen bandlid meer) dan wel.

avatar van jordidj1
Johnny Marr schreef:
Erg mooie, breekbare plaat met een fantastisch (nou ja, eerder tragisch) concept. Vooral de afsluiter is wonderschoon, en Kettering kende ik natuurlijk al lang en is ook een briljant nummer.

Word. Al zijn Kettering, Sylvia en Two wel de duidelijke uitschieters.

avatar van Barney Rubble
Bear is eveneens een prachtnunmer. Die zou ik ook nog noemen.

avatar van likeahurricane
Live in de Duif te Amsterdam speelde ze akoestisch dit album ter ere van het 10 jarig jubileum:
The Antlers - Kettering @ De Duif
The Antlers - Atrophy @ De Duif
The Antlers - Bear @ De Duif
The Antlers - Wake @ De Duif

Barney Rubble schreef:
Bear is eveneens een prachtnunmer. Die zou ik ook nog noemen.

Om te janken zo mooi inderdaad. Nog maar eens:

avatar van Venceremos
Deze draai ik regelmatig maar naar mijn smaak liggen de emoties er té dik bovenop, is het allemaal wat te direct annex letterlijk voor. Erg mooie plaat, begrijp me niet verkeerd, het is alleen zo veel in 1x.

Familiars van de Antlers vind ik dan wél om te 'janken'. Sterker nog, mijn album van het decennium.

avatar van Gretz

Thekillers87327

Letterlijk twee handen.. lmao

avatar van dumb_helicopter
Je merkt aan alles dat dit een kwalitatief en goed gemaakt album is, alleen raakt het bij mij de juiste snaar niet. De nummers liggen me wel, maar overdonderen me helaas niet. Misschien dat nog enkele keren luisteren kan helpen.

avatar van jorro
Sylvia is een prachtig nummer op een erg fraai album, waarop ook Bear, Two en Wake uitblinken.
Shiva vind ik minder sterk
Als genre wordt Folk/Rock aangegeven. Geen idee wat er 'folk' aan dit album is. Discogs geeft het Indierock/Shoegaze als label. Het slot van Bear kun je misschien als shoegaze betitelen. Is ook allemaal niet zo belangrijk.
Ik heb het album zo'n twee jaar geleden 4* gegeven en dat blijft zo. Zal ook eens wat andere albums van The Antlers proberen.

avatar van Teunnis
jorro schreef:
Shiva vind ik minder sterk

Het instrumentarium geeft het een vleugje folk:

Peter Silberman – vocals, guitar, accordion, harmonica, harp, keyboards
Darby Cicci – trumpet, bowed banjo
Michael Lerner – drums, percussion
Justin Stivers – bass

avatar van feebl

avatar van Monsieur'
Of het is heel irritant en lelijk opgenomen of de zanger praat met heel veel spuug. Ik hoor alleen maar saliva in Kettering. Zijn stem vind ik ook niet perse mooi.

avatar van Reijersen
N.a.v. dit topic beluisterde ik dit album.

Nog nooit van The Antlers gehoord. Dit album heb ik nu een aantal keer geprobeerd, maar elke keer doet deze muziek mij weinig. Ik vind het niet slecht, ik vind het niet goed, ik vind het niet heel bijzonder. Het brengt niks bij mij teweeg, zowel positief als negatief niet.

avatar van cornstars
bear en thirteen hadden gewoon 1 nummer moeten zijn: bear/thirteen!

cornstars schreef:
bear en thirteen hadden gewoon 1 nummer moeten zijn: bear/thirteen!

Wat dacht je van Bearteen?

avatar van Gretz

Kaputt geniaal

avatar van Eveningguard
Inmiddels een tijd geleden dat ik dit album beluisterd heb. De vorige keer dat ik het draaide kelderde mijn waardering. Het doet mij allemaal vrij weinig en het is denk ik niet helemaal mijn smaak meer.

Nummers als Sylvia en Wake kunnen mij desondanks nogsteeds wel bekoren. En ook Two is een prima track. Het meesterwerk wat het ooit was is het alleen niet meer.