Frank Zappa - Apostrophe (') (1974)

Rock / Avant-Garde
Label: DiscReet

1. Don't Eat the Yellow Snow (2:07)
  2. Nanook Rubs It (4:37)
  3. St. Alfonzo's Pancake Breakfast (1:50)
  4. Father O'Blivion (2:18)
  5. Cosmik Debris (4:16)
  6. Excentrifugal Forz (1:32)
  7. Apostrophe (5:52)
  8. Uncle Remus (2:44)
  9. Stink-Foot (6:37)

avatar van Tony
Official release 102... Huh?? Dat is wat bij andere artiesten een gratis bonus CD, inderdaad van deze Apostrophe, wordt genoemd. Bedenkelijke ontwikkelingen. Niet iets om naar uit te kijken, wel?

avatar van Franck Maudit
Momenteel beluister ik voor de allereerste keer in mijn leven dit album. Kende van Zappa tot nu toe enkel Hot Rats.

Wat klinkt dit verduiveld fris voor een album dat 44 jaar oud is! Zou het kunnen dat Zappa helemaal mijn ding blijkt te zijn na de beste man jaren links te hebben laten liggen? Spannend

avatar van saxotoon
Franck Maudit schreef:

Dat kan een hele mooie ontdekkingstocht voor je worden. Eentje om jaloers op te zijn.

Halverwege de jaren 70 als tiener geleend van de Haagse platenbibliotheek, was dit mijn eerste Zappa plaat. Wat een ear-opener was en is dit nog steeds! Wat een spannende muziek en dito teksten. Voor mij het begin van een nooit eindigende ontdekkingsreis: The Torture Never Stops, en da's maar goed ook!