Placebo - Without You I'm Nothing (1998)

Label: Hut

1. Pure Morning (4:14)
  2. Brick Shithouse (3:18)
  3. You Don't Care About Us (3:58)
  4. Ask for Answers (5:19)
  5. Without You I'm Nothing (4:08)
  6. Allergic (To Thoughts of Mother Earth) (3:49)
  7. The Crawl (2:59)
  8. Every You Every Me (3:33)
  9. My Sweet Prince (5:45)
  10. Summer's Gone (3:05)
  11. Scared of Girls (3:01)
  12. Burger Queen (6:12)
  13. Evil Dildo * (7:44)
  14. 20th Century Boy * (3:39)
  15. Burger Queen Français * (6:20)
  16. Pure Morning [Howie B. Remix] * (6:34)
  17. Needledick 1:12 * (1:12)
  18. Every You Every Me [Brothers in Rhythm Glam Club Mix] * (9:55)
  19. Nancy Boy [Sex Mix] * (3:22)
avatar van Arbeidsdeskundige
Pure Morning en Burger Queen zijn mijn favoriete nummers op dit fraaie album.

avatar van Niek
Voor 1 euro op de kop getikt bij een kringloop; kende het nog helemaal niet. Na 1 keer luisteren gematigd enthousiast. Het doet me wat puberaal en al te typisch jaren negentig aan (beide begrijpelijk); soms doet het me zelfs denken aan Alanis Morissette.. Enfin, na een tweede keer al weer meer enthousiast. De rustige tracks zijn mijns inziens de betere, al is het stevig rocken af en toe voor de balans ook fijn. Moet er wel aan denken om de plaat na Burger Queen af te zetten (wat een herrie volgt er na wat stilte nog zeg; is dat Evil Dildo? gepaste naam iig voor die troep).
Al met al heel content met dit koopje .

avatar van Thekillers87327
Deze plaat word echt steeds beter!
1e luisterbeurt.. mweh..
2e (nu) wow, hele eigenzinnige goede rock!
My sweet prince is zo prachtig! Heel melancholisch op een positieve manier

Qua geluid ook een heel gevarierd album, van heel hard naar heel zacht ala smashing pumpkins..
Moet er wel aan wennen dat nadat je my sweet prince luistert wakker geschud word door brick shithouse
( mijn volgerde)
Fav nummers: My Sweet Prince, Every you every me, Allergic

Zou zomaar uit kunnen groeien naar 5 sterren..

avatar van Arrie
Huh? Je hebt de tracklist in een eigen volgorde gezet? Maar dan zet je Brick Shithouse toch gewoon niet na My Sweet Prince? Of begrijp ik je verkeerd?

avatar van Thekillers87327
Arrie schreef:

Nee haha kijk: soms luister ik n tracklist op basis van een bepaalde volgerde qua interessante nummers. Dus ik had na My sweet prince Brick shithouse gezet.
Dat is wel even een wow dan haha.
Bedoel ermee aan te geven dat het een heel divers album is