Mike Oldfield - Tubular Bells (1973)

Label: Virgin

1. Tubular Bells (Part One) (25:00)
  2. Tubular Bells (Part Two) (23:50)
  3. Mike Oldfield's Single (Theme from Tubular Bells) * (3:53)
  4. Sailor's Hornpipe [Viv Stanshall Version] * (2:48)
  5. Tubular Bells (Part One) [2009 Mix] * (25:58)
  6. Tubular Bells (Part Two) [2009 Mix] * (23:20)
avatar van nuf
nuf
inderdaad revolutionair, toen ik achterop mijn platenhoes keek en zag staan: mike oldield plays guitar piano orgel etc etc snapte ik niet wat er mee bedoeld word, hij kan toch niet 28 instrumenten bespelen?
wel dus.

en het is een erg mooi en apart album dat door heel veel muziekstijlen raast, en telkens weer met een soort verassing komt, vooral met het einde van de 2e kant

Hans Brouwer schreef:

By the way: hoe is het toch met Mathias? Al tijden niets meer van die knul gehoord!

Je zult het wel over een andere gehad hebben, maar deze hier heeft dit plaatje gisteren aangeschaft en zal het zo onmiddellijk eens aan een strenge luistersessie onderwerpen!

avatar van Hans Brouwer
mathias schreef:
.....maar deze hier heeft dit plaatje gisteren aangeschaft en zal het zo onmiddellijk eens aan een strenge luistersessie onderwerpen!
Beste Mathias, als het dan ook maar een rechtvaardige luistersessie wordt .

avatar van mathias
Twee maal streng (maar rechtvaardig ) geluisterd, en het klinkt allemaal wel zwaar okay en ik zou zelfs durven zeggen zijn tijd ver vooruit. Maar nu eerst nog een paar keer aandachtig luisteren vooraleer ik dergelijke zware woorden in de mond durf te nemen

het begin van tubular bells hoorde je altijd als er iets spannends gebeurde bij bassie en adriaan, toen ik laatst tijdens het zappen weer een aflevering zag, moest en wou ik perse weten waar dat deuntje vandaan kwam.

uiteindelijk bij diet meesterwerk uitgekomen

avatar van Status Seeker

Eindelijk iemand die bevestigt wat ik hier al een tijd roep

avatar van Flipper
Jesse schreef:

Het was dus NIET de Exorcist maar onze eigen Bassie en Adriaan die Mike alle roem bezorgt heeft

Pink Queen
Bassie en Adriaan

Status Seeker schreef:

Eindelijk iemand die bevestigt wat ik hier al een tijd roep

jammer dat het bij bassie en adriaan nooit 48:50min spannend is

Als ik zou zeggen dit is van Bassie & Adriaan zouden andere zeggen NEEE dit is van The Exorcist, nou in die film komt het op de achtergrond maar een paar keer voor. Terwijl bij Bassie & Adriaan er hele scene's waren met deze muziek erachter. Dus ik zeg gewoon de muziek is herkenbaar van B&A en niet van The exorcist.
4,5 ster

Pink Queen
Eigenlijk boeit dat ook niet zo erg.

4,5 ster

Op zich wel een logische redenering, ware het niet dat Tubular Bells naar aanleiding van dat kleine stukje in de film The Exorcist pas echt bekend is geworden bij het grote publiek.

[/quote]
Qua verkoopcijfers deed de plaat deed aanvankelijk zeer weinig, maar dat veranderde door dus door de film.[/quote]

vergeet niet dat er waarschijnelijk meer mensen zijn die bassie & adriaan kennen dan de exorcist, bassie en adriaan is gewoon een van de bekenste kinderserie's in NL en volgens mij is er niemand die ze niet kent. wat betekent dat negen van de tien mensen tubular bells zal herkennen van bassie & adriaan

avatar van Waldo Jeffers
Jesse schreef:

Alleen is Bassie & Adriaan niet zo internationaal bekend & dankt Tubular Bells wel degelijk z'n faam mede aan The Exorcist, wat internationaal wel bekend was.

avatar van vigil
Waldo Jeffers schreef:

avatar van Waldo Jeffers
vigil schreef:

Dat lijkt mij duidelijk, hoe zit het met de bekendheid van B & A en Belgie??

valt wel mee eigenlijk... ze waren in mijn tijd af en toe op tv... Maar overigens ken ik Tubular Bells via 1 of ander vervolg van Halloween...

vigil schreef:

Dat lijkt mij duidelijk, hoe zit het met de bekendheid van B & A en Belgie??

Vrij goed. Hun series werden daar ook uitgezonden. En de shorties uit 1983 zijn gemaakt om dat de Belgische eigenaar van de BRT korte verhaaltjes wilde. Er kwam dus weldegelijk intresse vanuit Belgie

Waldo Jeffers schreef:

Zoals ik eerder al schreef ik denk niet dat het in die film is opgevallen. Het word zo zacht afgespeeld. En is maar 1 of 2 te horen.

Omayyad
Allemaal leuk en aardig dat B&A hier (en misschien in België) zeer bekend is, maar de wereldburger herkent het deuntje eerder van de film The Exorcist dan van Bassie & Adriaan. Er hebben wereldwijd nu eenmaal veel meer mensen naar The Exorcist dan naar B&A gekeken...

Overigens heeft Oldfield zelf herhaaldelijk verklaard dat TB naar aanleiding van die film pas echt bekend is geworden en dat TB zijn fenomenale succes voor een groot deel aan die film te danken heeft gehad.

Omayyad schreef:

Maar ik heb het nooit gehad over INTERNATIONALE erkentenis. Maar wel hier in Nederland

by_the_way schreef:

En ik heb me nooit tot enkel en alleen Nederland (en België) gelimiteerd...

Omayyad schreef:

En ik heb me nooit tot enkel en alleen Nederland (en België) gelimiteerd...

Dit gaat toch nergens meer over...

Over Het Album maar weer..

avatar van Paalhaas
Inderdaad zeg!

avatar van avdj
Dat heb je met die halve gare DJ's in Nederland.

...en nu Mike Oldield! jeweetwel, van Bassie en Adriaan!

Een tijdje terug hoorde ik op de radio:

En dan nu Mike Oldfield featuring Bassie!

avdj schreef:
Dat heb je met die halve gare DJ's in Nederland.

...en nu Mike Oldield! jeweetwel, van Bassie en Adriaan!

Gaan we weer. Wel van The exorcist zeker?

Part II is wel een stuk minder als Part I zeg. Ook raar geschreeuw erin.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
by_the_way schreef:
Dit gaat toch nergens meer over...

Over Het Album maar weer..

Goed plan.

Topalbum! 5*

avatar van Rarara
Al gebruikt Mike de techniek uit het jaar 3000 voor zijn remake's deze blijft toch de mooiste!

Deze is inderdaad zeker de moeite waard. Laat ik eens inzetten op 3,5*