Lil' Wayne - Rebirth (2010)

Hip-Hop / Rock

10. One Way Trip (4:39)

met Kevin Rudolf

11. Knockout (4:09)

met Nicki Minaj

12. The Price Is Wrong (3:28)
  13. Die for You * (5:08)
  14. I'm So over You * (2:58)

avatar van lowieke
HAHAHAHAHAHAH dit is gewoon zielig.

Ik zag al nooit in waarom iedereen hem zo goed vond. Maar als er nog mensen zijn die hier lyrisch over zijn dan verdient die een award, want dat is heeeeeeeeeeel knap!

avatar van niels94
0,5
Ik heb niets tegen Lil Wayne, maar naast het nummer 'Drop The World' moet dit toch het slechtste album zijn die ooit afgeleverd is in de muziekgeschiedenis?

avatar van faguar
moest bijna huilen toen ik tracks van dit album hoorde
wat een kut album

avatar van Reint
Ik heb tot nu toe alleen Drop the World en On Fire (tekstueel drama, dat wel) gehoord, en ik ben toch positief verrast. Bizarre singles om uit te brengen, ergens. Maar dat vind ik juist wel gaaf.
Als je On Fire op de radio zou horen zou je het niet gelijk thuis kunnen brengen, terwijl het toch een poppy track is.

Ik ben wel erg positief over dit album. Heel erg positief zelfs!

Ik vind het meerendeel van de nummers dope en eigenlijk zijn er maar 1 of 2 nummers die ik standaard skip

avatar van ijsduivel
1,0
er zit niet één nummer die ook maar een klein beetje in de buurt komt van bijna gedeeltelijk luisterbaar

avatar van Gloeilamp
0,5
Ik vond het erg lastig om mijn 3 favoriete nummers uit te kiezen, alleen Drop the World valt nog wel mee, maar dat komt niet door Wayne.

avatar van geniushiphop
faguar schreef:
moest bijna huilen toen ik tracks van dit album hoorde
wat een kut album

Idd... ik ben halverwege gestopt.

Stem + berichten daarover verwijderd. Op MusicMeter stemmen we alleen op hele albums.

avatar van discipline
Ik denk dat ik 1 van de weinige ben op deze site die dit album wel leuk vind.

avatar van discipline
Erg vermakelijke album, paar skippers.
Ik geef dit een 3,5

avatar van Junkie XXL
Nee hoor. Ik vond het ook een leuk album.

avatar van FuturisticFunk
1,0
1 ster voor die track met eminem, verder is dit om te huilen.

PriestMaiden
FuturisticFunk schreef:
1 ster voor die track met eminem, verder is dit om te huilen.

Bwa, ik heb al slechtere albums gehoord hoor.

avatar van niels94
0,5
Ik niet, dit heeft nog altijd de twijfelachtige eer het slechtste album dat ik ooit gehoord heb te zijn.

Maidenfreak
Het nummer met Eminem is erg vet. Voor de rest is dit vuilbak werk. Zo'n rappers maken 'the game' kapot, op The Game zijn albums verpest hij de pret ook.

2 sterren alleen voor drop the world

avatar van Johnny Marr
1,0
Inderdaad één van de slechtse albums die ooit op deze aardbol is losgelaten. Enkel Drop The World vind ik goed, en Knockout vind ik redelijk. Het album had beter afgesloten met Knockout, want The Price Is Wrong is om je ogen uit te krabben en je oren af te snijden, zo slecht, en dat is nog een understatement.

avatar van Yoda you can call me
Het enige goede aan dit album is de versie van Eminem op drop the world...

avatar van MDRAIJER
Zo slecht als het gemiddelde van 1,62 is het nou ook weer niet. Het is voor Lil Wayne's rap-standaard misschien wat matig en het is voor een Rock-album al helemaal niet goed... Máár, en ja er zit aan maar aan vast: Dit is wel erg interessant voor de gemiddelde Weezy fan. Ondanks dat er een paar onvergefelijke nummers tussen zitten, zitten er ook een paar redelijke -of bijna goede- nummers tussen.

Een 0,5 zou ik geven aan Lou Reed's Metal Machine Music of iets van the Shaggs. Ik bedoel dat er zat albums zijn die slechter zijn dan dit.

Terwijl ik dit schrijf luister ik naar Ground Zero en dat is oprecht heel, heel slecht.

De betere nummers vind ik Prom Queen, Paradice, On Fire & Drop The World.

avatar van Mssr Renard
Ik ben nu bijna benieuwd naar deze plaat geworden. Maar een hele plaat luisteren durf ik niet aan. Ik zal eens wat singles luisteren via youtube, de links staan er niet voor niets bij.

Edit: dat was zonde van mijn tijd. Wel interessant deze mix van wat saaie alt.rock/numetal met rap te hebben gehoord. Conclusie: ik houd niet van autotuned-vocals, ik vind Nicki Minaj geen goede zangeres (heb ik haar ook eens gehoord), maar met name Lil Wayne is een erg slechte zanger. Hoogtepuntje is de sample van On Fire in On Fire. Blijft toch een leuk nummer van Scarface.

Ik snap niet dat Korn zich heeft geleend voor deze plaat. Het is trouwens niet helemaal duidelijk wie de instrumenten hebben gespeeld op deze plaat, misschien willen de studiomuzikanten anoniem blijven.

Geen cijfer/beoordeling, maar ik heb weer een stukje muzikale opvoeding gehad. Dank je wel.