MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Kings of Leon - Come Around Sundown (2010)

mijn stem
3,13 (473)
473 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: RCA

  1. The End (4:24)
  2. Radioactive (3:26)
  3. Pyro (4:10)
  4. Mary (3:25)
  5. The Face (3:28)
  6. The Immortals (3:28)
  7. Back Down South (4:01)
  8. Beach Side (2:50)
  9. No Money (3:05)
  10. Pony Up (3:04)
  11. Birthday (3:15)
  12. Mi Amigo (4:06)
  13. Pickup Truck (4:44)
  14. Celebration * (5:12)
  15. Closer [The Presets Remix] * (4:52)
  16. Radioactive [Remix] * (3:33)

    met West Angeles Mass Choir

toon 3 bonustracks
totale tijdsduur: 47:26 (1:01:03)
zoeken in:
avatar van herman
Wat lek-berichten en 'ik luister dit nu'-berichten verwijderd. Het is geen chatbox.

avatar van stef212
2,0
erjezet schreef:
Begint erg mainstream te worden. Misschien veroorzaakt door de erg vlakke, op een stadionpubliek gerichte productei. Gemiste kans?


Ik weet het nog zo niet of dit echt een gemiste kans is. Ik hoor namelijk wel potentieel in meerdere nummers om het kot live is goed op stelten te zetten. (En dan bedoel ik met het 'kot' niet alleen de tienermeisjes)

avatar van aerogp1
4,0
Ik heb nu het hele album een paar keer gedraaid en ik moet zeggen, Radioactive vind ik één van de minste nummers. Uitschieters zijn

Back down South
Mary (lekker melodramatisch )

avatar van FRNKY
4,0
aerogp1 schreef:

Back down South
Mary (lekker melodramatisch )


Bij Back Down South heb ik toch heel erg het gevoel van jammer, daar was meer uit te halen. Kies daar voor iets zwaarder gitaarwerk en je hebt een klassieker te pakken. Er circuleren wat live opnames op internet, die al een stuk beter klinken.

avatar
Joy
FRNKY schreef:
(quote)


Bij Back Down South heb ik toch heel erg het gevoel van jammer, daar was meer uit te halen. .


precies het manco van het hele ouvre

avatar
Plaat vandaag 4x in zijn geheel gedraaid. Staat als een huis. veel variatie in nummers. Iets minder lekkere doorschreeuw nummers zoals op only by the night. maar ik denk als cd in zijn geheel ijzersterk. voorlopige favoriet ''The Face'' niet het meest unieke nummer maar heilige goden wat kan kan die gast toch zingen.

avatar
2,5
Tja, voor mij een zware tegenvaller. Niet dat het slecht is, maar ik mis dat rauwe van het vorige album.

avatar van bone machine
2,5
bone machine (crew)
Mikemans schreef:
Tja, voor mij een zware tegenvaller. Niet dat het slecht is, maar ik mis dat rauwe van het vorige album.

Sluit mij hier volledig bij aan. Teleurstellende plaat!

avatar van aerogp1
4,0
Mikemans schreef:
Tja, voor mij een zware tegenvaller. Niet dat het slecht is, maar ik mis dat rauwe van het vorige album.

Als je de rauwe KOL graag hoort, waarom noem je dan niet het album Because of the Times. Die is stukken 'rauwer' als Only by the Night.

De stijl van Only by the Night, inclusief poppy sound en molodieuze gitaren, hebben ze 1:1 doorgezet op dit album. Niks mis mee! Ik houd van allebei

avatar van Lennonlover
1,0
Mikemans schreef:
Tja, voor mij een zware tegenvaller. Niet dat het slecht is, maar ik mis dat rauwe van het vorige album.


De vorige plaat... 'rauw'??!! Dan heb je toch niet goed geluisterd hoor. Plat gepoleiste poprock was dat!

Luister eens naar hun eerder werk (Youth & Young Manhood) dàn pas begrijp je vanwaar ze komen. Hoe rauw hun werk pas echt was!

Ik krijg het gevoel dat deze plaat me eerder zal ergeren dan wat anders. Toch kan ik mijn benieuwdheid niet bedwingen en ik ga de plaat gewoon beluisteren.

avatar van FRNKY
4,0
Het wordt langzaam wel beter moet ik zeggen.

Mary, The Face en No Money zijn best lekker op groot volume.

avatar
Derderangs U2 zeker met de single terwijl U2 nu ook een tweederangs U2 is

avatar van mr-mucho
2,5
(Gitaarwerk deed mij hier en daar ook aan u2 denken) Een plaat zonder enige uitschieter, zonder enige durf, zonder enig scherp randje (No Money komt in de buurt). Ze hadden een eigen sound, die helaas steeds meer word bijgeschaafd tot dat het niets meer is dan ''degelijke'' radio muziek. Ok op de achtergrond, maar om er nu echt naar te gaan luisteren?! Geef mij, zoals vele andere, dan maar de albums die voor Only By The Night zijn uitgebracht.

avatar
beaster1256
ach , zo is het altijd wat , eerst een groep verschrikkelijk ophemelen wanneer er maar weinigen die groep kennen om ze dan neer te sabelen wanneer ze succes heeft , l'histoire se répète toujours , muzikale snobs zijn er spijtig genoeg altijd geweest en zullen er ook altijd blijven , erg , erg , erg !

ik vind dit best een goeie plaat !

avatar van Lennonlover
1,0
Sabel ze maar lekker neer, mij zal je niet horen klagen.

avatar van herman
Dat verhaal valt ook wel weer mee. Ik serveerde ze 3 jaar geleden ook al af, nog voor het grote succes. Komt puur doordat ze andere muziek zijn gaan maken. De eerste plaat van Kings of Leon klonk destijds vrolijk en opgewekt (ik dacht zelfs dat het Britten waren), maar vanaf het derde album gooiden ze het meer over de testosteron/wanna-be-Pearl-Jam-boeg. Sindsdien hebben ze (helaas) op dat geluid voortborduurt.

avatar
3,0
beaster1256 schreef:
ach , zo is het altijd wat , eerst een groep verschrikkelijk ophemelen wanneer er maar weinigen die groep kennen om ze dan neer te sabelen wanneer ze succes heeft , l'histoire se répète toujours , muzikale snobs zijn er spijtig genoeg altijd geweest en zullen er ook altijd blijven , erg , erg , erg !

ik vind dit best een goeie plaat !


zo is het maar net, gewoon een goede plaat.
Ja hun eerste twee albums waren wat rauwer, maar waren de songs nu ook echt veel beter?
Hun derde plaat blijft hun beste, maar dat komt ook omdat daar hun betere songs op staan.
Ik vind dit gewoon weer een zeer degelijke plaat, en breng live nu ook een goede balans tussen de wat ruigere nummers waar hun eerste drie albums voornamelijk uit bestaan, en de wat rustigere melodieuzere nummers van hun laatste twee.

avatar van herman
SOAD schreef:
Ja hun eerste twee albums waren wat rauwer, maar waren de songs nu ook echt veel beter?

Ja, wat mij betreft wel.

Hun derde plaat blijft hun beste, maar dat komt ook omdat daar hun betere songs op staan.

Smaken verschillen, ik heb die op 2* staan.

avatar van Lennonlover
1,0
Helemaal akkoord met Herman. Over de hele lijn. Ze schreven vroeger véél betere songs.
Hun eerste album blijft de beste. Hun tweede was ook nog erg te pruimen maar vanaf hun derde begon het bergaf te gaan. De stijl begon te veranderen, hoewel er nog een paar goeie songs op stonden. Hun vierde, en nu ook deze, zijn echt niet meer om aan te horen.

avatar van wouterpossemis
5,0
Broertjes flikken het weer! Vooral de opener van de plaat is echt een juweeltje!

avatar van FRNKY
4,0
Ik ga toch naar 4 sterren. Ik vind The Face, No Money, Mary, Back Down South en Pony up gewoon absolute toppers. Ik denk dat deze nummers live ook heel sterk over gaan komen. Een paar opvulnummers heb je altijd, dat hadden ze bij YAYMH ook al.

Verder een sound die denk ik minder zal aanslaan bij het grote publiek, die sprookjes dat de heren enkel voor het geld gaan kunnen weer de prullenbak in. OBTN was in dat opzicht ook meer een ongelukje.

avatar van mr-mucho
2,5
beaster1256 schreef:
ach , zo is het altijd wat , eerst een groep verschrikkelijk ophemelen wanneer er maar weinigen die groep kennen om ze dan neer te sabelen wanneer ze succes heeft , l'histoire se répète toujours , muzikale snobs zijn er spijtig genoeg altijd geweest en zullen er ook altijd blijven , erg , erg , erg !

ik vind dit best een goeie plaat !


Dat is nooit mijn reden geweest om een plaat als deze neer te sabelen. (net zoals dat ik coldplay ben blijven steunen, op X&Y na die minder diepgang had dan de rest) Neer sabelen is overigens een groot woord voor mijn reactie op deze plaat. Dit is nog altijd beter dan 95 procent van de andere muziek die in de top 40 staat. Ik snap ook wel waarom er vast mensen zullen zijn die met dit album weglopen. Het klinkt allemaal zeer degelijk en toegankelijk. Maar voor mij klinkt deze plaat erg simpel en soms flauw. Weinig opbouw en weinig diepgang, en daar blijf ik bij, of deze plaat nu 1000 keer word verkocht of 70.000 keer.

avatar van west
2,5
herman schreef:
De eerste plaat van Kings of Leon klonk destijds vrolijk en opgewekt (ik dacht zelfs dat het Britten waren), maar vanaf het derde album gooiden ze het meer over de testosteron/wanna-be-Pearl-Jam-boeg. Sindsdien hebben ze (helaas) op dat geluid voortborduurt.


Ik snap wel helemaal wat je bedoelt Herman, maar wat heeft Pearl Jam te maken met het commerciëlere meer poppy geluid van Kings of Leon? Au! Arme Pearl Jam.
Overigens begint die switch bij mij vanaf hun vorige album. Ik vond Because of the Times ook nog een goed album. Ik begrijp dus dat dit nieuwe album voortborduurt op de vorige. Tja, dat kon je wel verwachten met zo'n inmiddels behoorlijk narcistische voorganger als Caleb Followill. Hij liet tijdens hun laatste concert heel Ahoy en de rest van de band na ruim een uur stomverbaasd achter, omdat er een gek een glas bier gooide. En kwam nooit meer terug.

avatar
Joy
alsof het fijn spelen is als je ene glas bier naar je hoofd gegooid krijgt

snap dat best, niks met narcisme te maken

avatar van west
2,5
Joy schreef:
alsof het fijn spelen is als je ene glas bier naar je hoofd gegooid krijgt

snap dat best, niks met narcisme te maken


Eigenlijk heb je gelijk: ik stop er ook gelijk mee na zo'n glas bier, ook al staan er 10000 fans naar je te kijken met een duurbetaald ticket. Dat kan echt niet hoor: zo'n glas bier. Dat moeten ze maar begrijpen.

avatar van LucM
2,5
De single Radioactive valt mij toch wat tegen vergeleken met hun vorige hits, het klinkt mij lauw en te routineus. Zou deze band op haar lauweren rusten nu ze het grote succes heeft bereikt? Ik vrees ervoor maar ga dit album toch beluisteren.

Tussen haakjes, ik vind hun derde Because of the Times (vlak voor hun doorbraak) hun beste en meest veelzijdige album.

avatar van Boris1
3,5
[quote]west schreef:
(quote)


Eigenlijk heb je gelijk: ik stop er ook gelijk mee na zo'n glas bier, ook al staan er 10000 fans naar je te kijken met een duurbetaald ticket. Dat kan echt niet hoor: zo'n glas bier. Dat moeten ze maar begrijpen.[/quote

Met alle respect West, maar weet je zeker dat dit het echte verhaal is of zijn we elkaar nu aan het napraten? Ik ben er geweest, heb geen glas bier gezien en men speelde net zolang als een half jaar eerder in de HMH, volgens mij een uur en twintig minuten. En zeg nou zelf, dat hele gedoe over toegiften is toch sowieso gezeik. Gewoon spelen, podium af en klaar. Nu is het publiek beledigd als men geen toegift krijgt 'want daar heb ik recht op', tsjonge.
Overigens denk ik wel dat de Followills behoorlijke narcisten zijn maar zolang daar goede muziek uit voortkomt zal dat mij een rotzorg zijn.

Eerste indruk van dit album: een voortzetting van Only bij the Night met een lichte poging tot terugkeer naar het oudere geluid.

avatar
3,0
De toegift zou onder andere bestaan uit de nummers 'Knocked Up en 'Black thumbnail' wat toch niet bepaald hun zwakkere nummers zijn. Het was dus toch wel even leuk geweest als ze die hadden gespeeld.

avatar van thelion
4,0
Dit nieuwe album van Kings of Leon borduurt gewoon verder waar ze met hun vorige (Only By the Night) waren gebleven.

Hun eerste 2 albums vond ik rauwer en pittiger (en ook beter)
dan waar ze de laatste jaren mee naar buiten komen.

Dat album is weer gewoon een redelijke Rock/Pop plaat geworden en omdat ik tog wel een soort van zwak heb voor de stem van de zanger en het zeker geen slecht album is 4*

avatar van Boris1
3,5
SOAD schreef:
De toegift zou onder andere bestaan uit de nummers 'Knocked Up en 'Black thumbnail' wat toch niet bepaald hun zwakkere nummers zijn. Het was dus toch wel even leuk geweest als ze die hadden gespeeld.


Het ging mij hier even om het fenomeen toegift. Tuurlijk zijn dat goede nummers, maar je hebt toch geen toegift nodig om deze te spelen, dat kan toch ook in een reguliere set ?

Heel aardig album dit, vind met name The Face en Pony Up toch wel erg lekker. Tweede deel sluit wat meer aan bij het oudere werk van de heren. Geen knallers van hits in mijn oren, maar daar lig ik niet van wakker van.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 05:51 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 05:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.