Michael Jackson - Michael (2010)

Label: Epic

1. Hold My Hand (3:32)

met Akon

2. Hollywood Tonight (4:30)
  3. Keep Your Head Up (4:50)
  4. (I Like) the Way You Love Me (4:33)
  5. Monster (5:05)

met 50 Cent

6. Best of Joy (3:02)
  7. Breaking News (4:14)
  8. (I Can't Make It) Another Day (3:55)

met Lenny Kravitz

9. Behind the Mask (5:01)
  10. Much Too Soon (2:51)
avatar van Kill_illuminati
Breaking News is een bagger nummer. Zegt natuurlijk niets over de rest van het album.

avatar van Angelo
WTF; waarom moet er een 50 Cent en Akon feature op een album van Michael Jackson? Kan niet veel goeds betekenen. Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd eigenlijk en de albumcover vind ik echt prachtig!

avatar van UmindC
De cover is inderdaad erg mooi. Die Lenny Kravitz feature ben ik wel benieuwd naar.

'Hold My Hand' is verrassend niet zo slecht als ik verwacht had.. Akon is toch wel een naam waar ik 10 van de 10 keer niet blij van wordt (niet zo erg als 50 Cent, dat is meer 12 van de 10 keer ). Had liever andere gastartiesten gezien, hoewel ik het wel te gek vind dat Kravitz heeft meegewerkt.

avatar van Emile93
Waarom kunnen ze die man toch niet eens met rust laten? Hij is toch al dood? Ik geef wel toe dat hij een grote artiest was maar echt, alle heisa eromheen is echt gestoord!

avatar van Kill_illuminati
Een nieuw album is niet meer dan logisch. Wat moet er dan met de oude originele opnames worden gedaan? Het is beter dan de zoveelste compilatie. Dit doet Michael meer "justice".

avatar van UmindC
Die met Akon is verrassend goed zeg.

Ben benieuwd, maar hij gaat precies toch meer naar té commerciaal getinte liedjes. Serieus, met 50 cent? Vroeger werkte hij altijd met onbekende rappers, dat was altijd geslaagd. 50 Cent is het toch niet waard? We zien wel zeker..

avatar van UmindC
Onbekende rappers? Op HIStory en Invincible staan raps van The Notorious B.I.G. Ook geen kleine naam lijkt mij.

avatar van MJ_DA_MAN
De rap van Biggie op Invincible was wel "gerecycled".

avatar van UmindC
Echt, waaruit kwam dat dan?

avatar van chevy93
Monster
met 50 Cent
Uh....

avatar van Darkzone
Waar is de muziek die hij samen met will.i.am maakte het jaar voor zijn overlijden? Ze waren geloof ik in een vergevorderd stadium van een compleet nieuw album. Ach ja.

Breaking News heb ik een paar keer gehoord en twijfelde inderdaad of het echt MJ was die zong. Opzich een goed nummer, maar ook wel wat gedateerd. Another Day met Lenny Kravitz is al een tijd geleden gelekt en Hold My Hand klinkt een stuk beter dan de al eerder gelekte versie.

Dit zou het best verkochte album van 2010 kunnen gaan worden (al is de reunie-cd van Take That in Engeland ook big business), maar ook de grootste teleurstelling van het jaar.
Ik denk dat het vooral op Invincible gaat lijken. 1 op 1 goede nummers, maar als geheel geen goed album.

Ik wacht af.

@ Aaronvl: onbekende rappers? Heavy D misschien wel eens van gehoord?

avatar van MJ_DA_MAN
UmindC schreef:
Echt, waaruit kwam dat dan?
Hier, van dit album.

Echt nooit geweten.

avatar van DeKoning
Waarom is hier zo weinig interesse naar?!

Ik heb nooit echt iets met MJ gehad, maar 'Hold My Hand' klinkt als een perfect popnummer!

avatar van kaztor

Oh, moet ik hier nog iets achterlaten?

Oh okee dan: De grootste graaier doet mee op #1.

Next...

avatar van DeKoning
kaztor schreef:

Oh, moet ik hier nog iets achterlaten?

Oh okee dan: De grootste graaier doet mee op #1.

Next...

Kijk eens een paar posts boven je.

Ik zou die 2 nieuwe nummers mar gewoon luisteren, en ik hoor toch echt wel zoetsappige pop-muziek van wat we van MJ gewend zijn. En dat is positief, want zo ken ik het ook.

Gaat mijn zusje blij mee zijn, en hopelijk komt dee plaat een beetje rap uit!

12 December, rap genoeg?

avatar van LucM
Hold My Hand heb ik deze voormiddag gehoord en ik vind het melig klinken.

avatar van catdog
Hold My Hand had van mij niet gehoeven. Akon heeft zijn stempel te duidelijk achter gelaten terwijl de melodie opzich nog wel te doen is.

Een lijst waarin 50 Cent staat laat alleen maar blijken onder welke druk Michael stond door zijn platenmaatschappij, en om maar 'hip' gevonden te worden (herinneren we ons de nutteloze 'Thriller Remixes' nog?).

Breaking News klinkt niet eens zo slecht maar het is voor mij zelfs moeilijk om Michael hierin te herkennen. Ik zou er niet raar van opkijken als het écht gaat om de stem van iemand anders.

Voor dit album hou ik mijn hart vast. Ik verwacht iets á la 'Invincible' en dan net even minder. Tenzij ze besluiten unreleased materiaal zoals 'This Is It' uit te brengen want dát was gewoon echt een prachtige single en daar was ik blij mee als release zijnde!

madonnagirl3
Breaking News is niet door Michael gezongen, Hold My Hand is een geweldig nummer.
Ben benieuwd of de rest wel echt Michael is of fake.
$ony wil geld zien.

avatar van Gloom
Breaking news is wel door Michael gezongen, alleen was zijn zang niet meer zo goed als vroeger en is er een overvloed aan effecten op zijn stem gezet.

Ezechiël
Gloom schreef:

Grappig dat jij dat weet, en dat stem experts (niet de ingehuurde experts door Sony zelf) en Familie (inclusief zijn kinderen) een andere mening zijn toegedaan. Daarbij zijn er zat demo's uitgelekt van NA Invincible waar er niks mis is met Michael's stem, kijk alleen maar er eens naar de docu This Is it (Human Nature). en het Falsetto einde van Earth Song. Sony wilt te snel cashen en zijn slordig, zowel in de song keuze als in het artwork waar het Love Symbol van Prince in zat. Daarbij had Michael het echt niet nodig om efecten op zijn stem te zetten, daar is ook een overvloed aan bewijs van (song materiaal van na 2001)

Het is ieder geval helemaal niet zeker dat Breaking News is gezongen door Michael. Het lijkt er eerder op dat het hem niet is.

avatar van TheLegacy
YouTube - Michael Jackson Breaking News Original Acapella

Als je de acapella zo hoort klinkt het toch behoorlijk als MJ zelf.

avatar van Darkzone
Ik luister nu naar het nummer "Mind Is The Magic" van Michael Jackson. Geen idee wanneer dit is opgenomen, maar het klinkt qua stem en muziek zo uit de Dangerous-periode afkomstig te zijn. Het is geen demo maar een volwaardig nummer en snap enigszins wel waarom dat het album niet gehaald heeft.

Als Sony snel had willen cashen zoals hierboven wordt beweerd, dan was én dit album er al veel eerder geweest én hadden er veel meer tracks opgestaan. Ik denk gewoon dat ze nog eerlijk en oprecht een volwaardig MJ-album wilden uitbrengen van songs waar hij de laatste tijd aan had gewerkt. Een album wat geen bij elkaar geraapt zooitje tracks is van songs die de laatste jaren zijn gelekt op internet die hij samen met andere artiesten heeft opgenomen, maar echt een album met een kop en een staart. Ik ben benieuwd of het ze gelukt is.

En verder hoop ik dat er nog een soort van Anthology-album komt á la The Beatles met alternatieve versies, out-takes en demo's. Maar dan van nummers die nooit de studio-albums hebben gehaald. Want er liggen nog heel wat juweeltjes op de planken waar hedendaagse topartiesten alleen maar jaloers op kunnen zijn (There Must Be More To Life Than This, We've Had Enough, Fall Again, Mind Is The Magic, For All Time...).

avatar van UmindC
Goede tracks zijn dat inderdaad.

Mind is Magicis gemaakt voor een magieshow in Las Vegas van twee Duitse broers (hun naam ontschiet me even). Het nummer is al uitgebracht voor de soundtrack van de shows alhoewel redelijk gelimiteerd volgens mij

Waarheid
Klopt inderdaad wat jij zegt, de naam van dat duo was Siegfried & Roy [Ilusionisten], wat Michael ook zo'n honderd keer zingt in het nummer
Mooi nummer wat inderdaad opnieuw uitgebracht zou moeten worden.