Michael Jackson - Michael (2010)

Label: Epic

1. Hold My Hand (3:32)

met Akon

2. Hollywood Tonight (4:30)
  3. Keep Your Head Up (4:50)
  4. (I Like) the Way You Love Me (4:33)
  5. Monster (5:05)

met 50 Cent

6. Best of Joy (3:02)
  7. Breaking News (4:14)
  8. (I Can't Make It) Another Day (3:55)

met Lenny Kravitz

9. Behind the Mask (5:01)
  10. Much Too Soon (2:51)
avatar van catdog
chansadres schreef:
Vandaag heeft Sony toegegeven dat in ieder geval de nummers Keep your head up, Monster en Breaking news ingezongen zijn door iemand anders: Sony geeft toe dat ze in 2010 'fake' nummers van Michael Jackson uitgebracht hebben - newsmonkey.be

Wat iedereen gelijk al had kunnen horen. Die vibrato bijv is veel te dik aangezet. Michael deed dat veel beheersdeer.

Helemaal schaamteloos is dat ze Breaking News nog als eerste single dropten...

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Vertel...

avatar van lennon

Fake singer bedoel je dus..

Ik was altijd zo naief of te denken dat dit echt niet mogelijk zou zijn... maar helaas dus toch...

avatar van Kronos
Dat Sony het (al) zou toegegeven hebben blijkt inderdaad fake news.

"... de advocaat van de rechtenhouders, ontkent alvast dat er is toegegeven dat Jackson niet zong."

Rechter moet oordelen of Michael Jackson wel zelf zong op po... - De Standaard

avatar van chansadres
Nu zegt Sony inderdaad dat ze het niet weten wie er zingt Altikd een kans dat hij het wel was. Wat een soap!

avatar van Kronos
chansadres schreef:
Nu zegt Sony inderdaad dat ze het niet weten wie er zingt

Dat ze dat wel gezegd zouden hebben blijkt een broodje aap van o.a. newsmonkey. Verkoopt goed.

Al in december 2016 heeft Sony in een rechtbank toegegeven dat het mogelijk om vervalsingen gaat maar dat de producers Cascio and Porte, die volhouden dat MJ ze echt gezongen heeft, daar aansprakelijk voor zijn.

RichardKoning
Dit begint toch wel treurige vormen aan te nemen.

MJ onwaardig.

avatar van GrafGantz
chansadres schreef:

Duurde bijna 4 jaar, maar ondertussen zijn deze 3 nummers verwijderd van de grootste streaming-diensten:

Three Michael Jackson songs pulled from streaming - nme.com

avatar van ThingMan
1,0
Ze moeten deze plaat zo wie zo helemaal wissen. Draai toch nog met regelmaat MJ maar deze plaat komt er nooit in voor. Misschien wel het slechtste postume album ooit van een artiest.

avatar van lennon
Er komt gewoon een reissue uit deze week (op cd) zonder de 3 nep nummers erop...

Wie zit hier nog op te wachten?

In June 2022, Sony Music removed three tracks ("Keep Your Head Up", "Monster", and "Breaking News") from the album, following allegations that the vocals were not by Michael Jackson