Michael Jackson - Michael (2010)

Label: Epic

1. Hold My Hand (3:32)

met Akon

2. Hollywood Tonight (4:30)
  3. Keep Your Head Up (4:50)
  4. (I Like) the Way You Love Me (4:33)
  5. Monster (5:05)

met 50 Cent

6. Best of Joy (3:02)
  7. Breaking News (4:14)
  8. (I Can't Make It) Another Day (3:55)

met Lenny Kravitz

9. Behind the Mask (5:01)
  10. Much Too Soon (2:51)

Jocharo-T
En weer wordt de discussie aangewakkerd.

Ps. De video in de link bewijst voor mij al dat het Jason Malachi niet is op dit album. Kan het nou weer gewoon normaal over het album gaan?

avatar van rkdev
Opmerkelijk nieuws (Bron: 3FM):
Dave Grohl staat onterecht op het hoesje van het postume album Michael van Michael Jackson. Zijn bijdrage is niet gebruikt, zegt Dave Grohl geirriteerd.

Voor het nummer 'Another Day', wordt Dave Grohl als de drummer vermeld, naast Lenny Kravitz en Michael Jackson. Grohl vertelt:'That was messed up actually. Lenny Kravitz – who I only met once – called and asked if I want to play drums on a track. I said, 'Sure', played drums on it and I never heard from them again. On the sleeve notes it says 'Michael Jackson featuring Lenny Kravtiz and Dave Grohl' but they didn’t use any of my recordings. That’s not cool'.

avatar van lennon
^Dit is wel heel erg slordig van Sony.....

Stijn_Slayer
Tekenend voor de hoeveelheid zorg, tijd en liefde die Sony in dit album heeft gestoken.

avatar van matthijs
Het was een idee van de Sony's onderhoofd marketing die promotie wilde maken. De afspraak was een sticker op het albumhoesje te plakken "New Michael Jackson album, now also suitable for Nirvana fans. Featuring Dave Growl". Echter, de man schijnt, toen de stickers al gedrukt waren snachts in zijn droom bezocht te zijn door Michael's geest die zei "Come on, that's not cool, thats really really bad". En toen besloot hij last-minute Dave alleen bij de credits te laten staan en de stickers te laten vernietigen. Daves drumopnames klonken volgens hem te ruig voor MJ publiek, en werden daarom weggelaten, in de hoop dat Dave en de rest van de wereld het niet zou merken.

(Bron: WikiGroteduimzuig)

avatar van ThePrinceOfPop
Another Day blijft een geweldige nummer

avatar van Darkzone
Die mening deel ik dan weer niet. Maar ja, zoveel verschillende smaken op dit te korte album, zoveel verschillende meningen.
Ik mis nl. 1 of 2 tracks tussen Behind The Mask en Much Too Soon. En ook tussen Monster en Best Of Joy had nog een soort overgangsnummer gemogen. Nu vind ik de overgang wel erg groot.

avatar van ThePrinceOfPop
Daar ben ik het met je eens, misschien kon de volgorde beter, maar ik zou ook een heel andere album maken en ik denk dat de vele het hier 10x beter zouden vinden . Bijv. hoe kan je een nummer als Slave To The Rythm niet gebruiken

avatar van lennon
En daar gaan we weer, al lijkt de bron nu van wat dichterbij MJ te komen

Klikkerdeklikklik

Jocharo-T
Onzin! Dit is ook weer niet rechtstreeks gezegd door Paris, maar er wordt gerefereerd aan een chatgesprek. Nu wordt er zelfs gesugereerd dat Michael op het hele album niet te horen is, wat klinklare onzin is, aangezien Michael een nummer als (I Like) the Way You Love Me zelf al uitgebracht had. Sony zet zijn grote naam echt niet op het spel door nummers uit te brengen die niet gezongen zijn door Michael, maar het wel onder die noemer te verkopen. Dit topic zou een stuk leuker zijn als er gewoon geen aandacht meer besteed werd aan dit soort onzin, want dat is het.

Er wordt ook voor het gemak vaak even vergeten dat er oud zeer zit bij de familie Jackson richting Sony en dat de familie er ook flink van baalt dat ze de rechten van Michael's muziek niet hebben. Het is daarom niet vreemd om te denken dat de familie Jackson Sony probeert dwars te zitten.

De stem van Jason Malachi lijkt niet op die van Michael en stemexperts hebben allang bewezen dat het de stem van Michael zelf is. Daar hoef je trouwens geen stemexpert voor te zijn om dat te horen.

avatar van lennon
Ja, vond het ook al een onzin verhaal, want op het nummer met Lenny is het ook gewoon MJ...

Jocharo-T
Hold My Hand waar ze het in het artikel over hebben is ook honderd procent Michael, want dat nummer was al gelekt voordat hij ons verliet. Michael was niet tevreden over het nummer en hield de 'lancering' tegen. Dit tot verdriet van Akon die toendertijd dacht het nummer op zijn album te kunnen zetten. Ik ben er overigens heilig van overtuigd dat Michael op alle tien de nummers te horen is.

Jocharo-T schreef:
Michael was niet tevreden over het nummer

En terecht want het is ook een enorme draak, en Akon maakt dat nog erger

Jocharo-T schreef:

Ik ook

Ponty Mython
Het feit alleen al dat er gediscussieerd wordt of het echt Wacko Jacko is die op deze plaat te beluisteren is, kan al als argument dienen dat $ony ons in het ootje probeert te nemen.

avatar van lennon
En nu zegt ze dat het wel MJ is...

inderdaad never ending story...

Laten we bij deze maar concluderen dat het gewoon MJ is...

Jocharo-T
Precies wat ik gisteren ook al beweerde.
Conclusie: De pers is niet te vertrouwen, maar dat wisten we al natuurlijk.

Ponty Mython
lennon schreef:
En nu zegt ze dat het wel MJ is...

inderdaad never ending story...

Laten we bij deze maar concluderen dat het gewoon MJ is...

$ony kennende vind ik het aannemelijker dat ze hun advocatenteam een dreigement hebben laten sturen voor een miljoenenschade inzake laster.

avatar van rkdev
Vandaag zien liggen bij de Action voor 1,99 ... Triest.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Ze hadden er toch iets meer van verwacht, blijkbaar...

avatar van spinout
1,0
Is dit album in de jaren 80 opgenomen? Klinkt qua productie gewoon als Thriller.

spinout schreef:

Goed gehoord en zie de Wikipedia-links rechtsboven.

avatar van spinout
1,0
Sorry, ik weet niet welke Wikipedia-links rechtsboven zit. Moet ik iets aanklikken of zo?

Je moet even omhoog scrollen. Rechtsboven staat een blokje "links" met daaronder een link naar Wikipedia. Daarin vind je het antwoord op je vraag.

avatar van Akkaleeden
Het lijdt voor mij geen enkele twijfel dat dit niet 100% MJ is.Een aantal songs zijn volledig MJ(Best of Joy & Much toon soon bijvoorbeeld). Een aantal andere tracks zijn echter niet of gedeeltelijk MJ. Ik denk dat er met onvolledige bestaande MJ vocals geknutseld en gesampled is waardoor het in combinatie met een andere stem nog lijkt. Bovendien klinken de 100% MJ songs veel ontspannender qua stem, ik heb het gevoel dat er bij de andere songs veel geforceerder wordt gezongen in een poging bepaalde MJ vocalen na te bootsen.

Echt
-The way you love me
-Best of Joy
-Behind the mask
-Much too soon
-Another day

De rest is fake of bewerkt.

avatar van Minneapolis
1,5
Zonde dat dit album zo is uitgebracht. Zwakke nummers (zwakke selectie?) en zwakke productie.
Zo zwak dat er veel discussie is rond de volledige echtheid van Michaels bijdrage.

-Hold my hand: heeft een irritante vervormde sound, en wat doet die gozer op een MJ plaat?
-Hollywood tonight: gaat, maar is wel erg makkelijk.
-Keep your head up: vreselijk zoet gejengel. Klinkt ook niet als Michael Jackson. Zwak liedje. Als het koortje er in kom trek ik het helemaal niet meer.
-I like the way you love me: aardige midtempo ballad, maar niet memorable. Was al eerder uitgelekt.
-Monster: te kinderachtig voor woorden!
-Best of my joy: erg mooi liedje. De productie zou een stuk spannender kunnen, maar wel een knappe compositie. Een mix tussen The Jacksons en de Beegees. Het schijnt het laatste opgenomen nummer te zijn, en de tekst sluit hier erg goed bij aan.
-Breaking news: zwak, zwak, zwak geschreven song. Ik kan niet geloven dat hij dit op plaat zou willen zetten.
-Another day: Ze hebben geprobeerd het stoer te laten klinken (is dat de reden dat het hier op MM het favoriete nummer is?), maar wederom een compositie die erg weinig om het lijf heeft. Genant slecht eigenlijk.
-Behind the mask: Hier is de MJ vibe wel te horen. Aanstekelijke zanglijnen en het vervormde refrijn ("you've got me spinning girl..") doet denken aan een science fiction versie van een Off the wall nummer. Lekker!
-Much too soon: ik snap het wel op een postuum album, maar dit is veel te zoet. Dit soort liedjes (samen met de rommelige agressieve onverstaanbare tracks) hebben zoveel afbreuk gedaan aan zijn muzikale imago.

Alleen "Behind the mask" en "Best of joy" zijn Jackson waardig.

Jammer dat ze deze nummers niet mee hebben genomen in het Xscape project. Samen met de al eerder uitgebrachte nummers van Thriller 25 en Bad 25, en de uitgelekte nummers van de Dangerous outtakes was dat een prachtige postume verzamelaar geworden.

avatar van Funky Bookie
Tegenvallend album.
De meeste nummers zijn ver van het MJ niveau verwijderd.
Monster en Behind The Mask zijn voor mij de enige nummers die echt goed zijn.
Het zit voor mij tussen 2.5 en 3 * in. De bovengenoemde nummers + de grootheid van MJ maken er momenteel 3 van,

avatar van chansadres
Vandaag heeft Sony toegegeven dat in ieder geval de nummers Keep your head up, Monster en Breaking news ingezongen zijn door iemand anders: Sony geeft toe dat ze in 2010 'fake' nummers van Michael Jackson uitgebracht hebben - newsmonkey.be

Jeeez.....

Waarom heeft de familie dit dan goed gevonden vraag ik me af....

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Daar mag Sony wel flink voor worden beboet, dat is je reinste oplichting!