Michael Jackson - Michael (2010)

Label: Epic

1. Hold My Hand (3:32)

met Akon

2. Hollywood Tonight (4:30)
  3. Keep Your Head Up (4:50)
  4. (I Like) the Way You Love Me (4:33)
  5. Monster (5:05)

met 50 Cent

6. Best of Joy (3:02)
  7. Breaking News (4:14)
  8. (I Can't Make It) Another Day (3:55)

met Lenny Kravitz

9. Behind the Mask (5:01)
  10. Much Too Soon (2:51)
avatar van ThePrinceOfPop
Barry Gibb (BeeGees) ft MJ: YouTube - New Michael Jackson Song 2011 All In Your Name With Barry Gibb

Het is maar 30 sec., het klinkt wel goed.
Het beste blijft Slave to the Rhythm, waarom die niet op deze album is, begrijp ik nog steeds niet.

Ik heb Hold My Hand 1 keer gezien vond het geen slechte clip, maar was ook niet erg bijzonder.

Nieuwe clip van Hollywood Tonight: http://www.legendarymichaeljackson.nl/

Koetje83
Ze hebben het nummer ook weer helemaal aangespast hoor ik, ze hebben het slechter gemaakt en er weer een hoop in geknipt en geplakt, jammer.

avatar van matthijs
Koetje83 schreef:

ben je tegen remixen of vind je deze toevallig niet zo geslaagd?

Koetje83
Ben niet tegen remixen, maar dit behoort een clip te zijn van een albumtrack en geen remix. Ik heb het idee dat het ook niet bedoeld is als remix. Ik vind het ook slecht knip en plak werk. Vind de albumversie meer geslaagd.

avatar van Darkzone
Ik wist nieteens dat er een nieuwe videoclip was verschenen, terwijl ik wel ben geabonneerd op de nieuwsbrieven van michaeljackson.com. Heeft de platenmaatschappij nu al de stekker uit de promotie gehaald rond dit album???

Ik las laatst wel op teletekst dat fans werden opgeroepen om hun eigen video te maken bij Behind The Mask, en waarna producers van die beelden een nieuwe videoclip voor die single zouden maken. En ineens is daar de videoclip van een van mijn favoriete Michael-songs "Hollywood Tonight". Gek. Maar een erg goede video is het wel, beter dan bij de single met Akon. Alleen jammer dat het nummer mat overkomt. De productionele ziel van MJ ontbreekt helaas en het aanstekelijke gefluit is nog maar een klein beetje aanwezig in het nummer. En in het tweede gedeelte hoor ik ineens het ritme van Billie Jean! Ietwat aangepast, maar zeer herkenbaar.

Ik hoop dat Sony wat geld steekt in de promotie van dit nummer en het echt als single gaat verschijnen. Het album bevat teveel goede nummers om nu al in de uitverkoopbakken te belanden.

avatar van Darkzone
Zoekopdracht bij Youtube op "Hollywood Tonight" geeft deze professionele fanvideo als 2e resultaat! WOW

ben dr achter gekomen dat dit album niet eens door michael is gezongen het gewoon iemand die michael imiteerd op zeg best wel goed want dr zijn al heel wat over de toonbank gegaan zonder dat mensen dr van wisten dat het niet de echte micheal was,hoezo zakkevullerij

avatar van kaztor
Hoe ben je daar dan achter gekomen?

Dat de Jackson-familie een stelletje lijkenpikkers zijn weten we allemaal, maar dit lijkt me wel wat ongeloofwaardig.

stampertje schreef:

dr? michael-micheal?

Ja... hoe ben je er achter gekomen?

Sommige mensen kicken nou eenmaal op complot theorieën, en stampertje lijkt daar ook onder te vallen. Vind het wel humor, over 2 nummers valt nog te discussiëren wat de stem betreft, maar de rest is gewoon the man himself... als je dat niet kan horen ken je of de cd niet, of michael jackson niet... ik vermoed dat laatste overigens...

avatar van ThePrinceOfPop
Leo, welke 2 nummers bedoel je? Monster en Breaking News zeker ?
Ik vermoed ook dat laatste .

Hij heeft maar 2 berichten in 5 jaar...waarom zou die een account hebben gemaakt ?

Breaking News en Hollywood... En vooral bij de laatste snap ik de discussie wel. Maar geloof er verder niet zoveel van

avatar van ThePrinceOfPop
Ik zou juist zeggen Hollywood Tonight niet. Volgens mij is het daar duidelijk te horen dat het MJ is .

Visionary
lennon schreef:
Met Hollywood Tonight lijkt het mij ook wel vrij duidelijk Michael, mede door de compleet gebeatboxte bassline. Ben het met je eens dat het meer op een complot theorie lijkt dan op waarheid.

avatar van Arrie
Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Youtube.com

busta_x
Meeste nummers zijn gezongen door Jason Malachi, dat hoor ik duidelijk, voor de rest erg matig album.
50 Cent erbij, MJ wou met 50 Cent samenwerken maar 50 Cent had geweigerd en nu ineens horen we 50 Cent wel op een MJ album, maar zoals ik al vermelde, het is grotendeels Jason Malachi.

Thicke
Heb je er nog zo één. Fijn dat jij dat duidelijk hoort. Het klopt alleen niet. Als je op internet zoekt kom je er ook achter dat hier allang onderzoek naar gedaan is. Wat jij doet is gewoon andere na praten. Vorm je eigen mening. Het meest grappige is nog dat je het over de meeste nummers hebt, terwijl de ophef over 3 nummers ging. Je lult een hoop bullshit.

Er ligt zoveel op stapel (demo's) en dan denkt het erg grote Sony, kom laten we onze goede naam er eens te grabbel gooien voor drie liedjes. Yeah right! Dat geloof je zelf toch niet?

busta_x schreef:

Zozo, het klinkt alsof je bij de opnames bent geweest? Vertel er eens over?

Als ik die gast op youtube op zoek, en hem hoor zingen, heeft ie absoluut niet de stem die ik op deze plaat terug hoor, sterker nog, dat mocht ie willen!!

avatar van rkdev
lennon schreef:
En zo is het. Case closed please !

Jocharo-T
Ik vind dat dit album een beetje ondergewaardeerd word. Natuurlijk kan het in de verste verte niet tippen aan albums als Off the Wall, Thriller, Bad, Dangerous en History, maar als je die albums vergeet is het toch wel een lekker pop album. Ik vind dit nog altijd stukken beter te behappen dan de andere Pop albums die deze tijd uitkomen (Rihanna, Beyoncé).

Aanvankelijk was ik zelf ook erg teleurgesteld door de songkeuze omdat ik weet dat er nog zoveel beter op stapel ligt, maar nu was het voor mijn gevoel wel een echt nieuw album omdat ik 7 van de 10 nummers nog niet kon. Het enige wat ik echt vreemd vind is dat ze gekozen hebben voor (I Like) the Way You Love Me. Dat nummer stond al op de Ultimate Collection en was eigenlijk al klaar, het nummer was de demo fase al voorbij. Dat Sony dat nummer dan toch weer uit de kast trekt en er weer van alles aan sleutelt is gewoon respectloos tegenover Michael.

Het nummer Best of Joy zou Michael gezongen hebben tijdens de This Is It Tour als verrassing voor zijn fans. Best leuk om te weten dat Michael dat nummer dus van plan was uit te brengen. Het nummer was niet te zien in de film omdat de cd nog uit moest komen en Sony het nummer niet al aan het publiek wou tonen. Helaas, had Michael het nummer toch wel willen zien performen.

Verder vermaak ik mij opperbest met dit album en de 40 minuten zijn echt zo voorbij. Probeer dit album gewoon los te zien van eerder werk en zie dit gewoon als een vermakelijke toegift en dan is het allemaal zo slecht nog niet.

avatar van ThingMan
Vind de throwback mix van Hollywood leuker dan het orgineel op de cd. Daar zit die lekkere sample in van Billie Jean. Hij is trouwens ook voor de videoclip gebruikt.

avatar van Zoute Popcorn
Dit haalt het echt niet bij zijn eerdere werk. Gewoon een schande dat dit is uitgebracht. Ik denk niet dat Michael, Mr. Perfect himself, zo'n rukalbum zou willen laten uitbrengen. Dan had ie em wel tot in den treure geperfectioneerd, en dan komt er wél wat goeds uit!

Rizz
(I Can't Make It) Another Day blijft een prachtnummer

avatar van LucM
Je kunt dit niet los zien van eerdere werk, Michael Jackson heeft zo'n imposant oeuvre uitgebracht dat dit album in het niet valt. De laatste 3 nummers vind ik wel goed en dan vooral I Can't Make It) Another Day, de rest is matig tot zwak, dat nummer met Akon klinkt hoe langer hoe meliger.

Jocharo-T
Tja, het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. Michael was helemaal niet betrokken bij dit album en wilde de meeste nummers niet eens uitbrengen. Voor de nummers die hij wel uit wilde brengen had hij of geen ruimte gevonden of waren voor een nieuw album. Dat waren de laatste drie nummers waar jij het over had en daar hoort Best of Joy ook nog bij. Het niet een volwaardig Michael Jackson album. Om die reden is het in mijn ogen goed los te zien van eerder werk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Jocharo-T
Bedankt voor deze geweldige tip Bas. Echt een aanrader om dit even te kijken.

avatar van Sikko
Behind the mask ( )
(I like) The way you love me
Monster
(I can't make it) Another day

Hold my hand
Hollywood tonight
Breaking news

Keep your head up
Best of joy
Much too soon
(Ik ben over het algemeen niet zo van de ballads.)