menu

Michael Jackson - Michael (2010)

mijn stem
2,78 (165)
165 stemmen

Verenigde Staten
Pop
Label: Epic

  1. Hold My Hand (3:32)

    met Akon

  2. Hollywood Tonight (4:30)
  3. Keep Your Head Up (4:50)
  4. (I Like) the Way You Love Me (4:33)
  5. Monster (5:05)

    met 50 Cent

  6. Best of Joy (3:02)
  7. Breaking News (4:14)
  8. (I Can't Make It) Another Day (3:55)

    met Lenny Kravitz

  9. Behind the Mask (5:01)
  10. Much Too Soon (2:51)
totale tijdsduur: 41:33
zoeken in:
Waarheid
kaztor schreef:
(quote)


Sony weet best dat de hand van fervente fans snel gevuld is. Denk daarbij aan het feit dat het nu december is, en dat die maand elk jaar weer terug komt, en de reden wordt je als het ware letter voor letter voorgeschoteld. Zo werkt het blijkbaar nou eenmaal in deze rare wereld.

Ik wacht inmiddels op de eerste baby-geluidjes, rechtstreeks uit de kluizen van de erven Jackson.

Ben al heel mijn leven fanatiek Michael Jackson fan, maar zo na de eerste geluiden van dit album ben ik alles behalve blij, er is een hoop aan de nummers gesleuteld, en 70% klinkt cheap en crap. Ik denk dat we er alles behalve blij mee moeten zijn dat Sony (waar Michael zelf de schurft aan had) de rechten heeft.

Hollywood Tonight is trouwens zeker weten Michael Jackson NIET.

3,5
Voor de release van dit album hield ik toch wel mijn hart vast maar al bij al lijkt het nog mee te vallen. Er staat natuurlijk weinig baanbrekends op dit album maar het luistert vlot weg. Zelfs 50 cent was niet zo storend als ik gevreesd had.

Even over de discussie of MJ elk nummer 100% geeft ingezongen: Bij elk nummer wil ik best aannemen dat Mj het meeste, zo niet alles, gezongen heeft. Enkel bij Hollywood Tonight had ik, vooral de eerste strofe echt een probleem te geloven dat dit echt Michael Jackson was.

3,5
! x beluisterd en moet zeggen dat het me behoorlijk is meegevallen. Een aantal nummers kende ik al van de leaks via youtube en moet bekennen dat de nummers mooi gemixt en bewerkt zijn. En mensen stop met het twijfelen over die stem. Luister anders nog eens naar ' 2000 watts'

avatar van UmindC
3,0
Wat heef 2000 Watts hiermee te maken?

Waarheid
@wards schreef:
! x beluisterd en moet zeggen dat het me behoorlijk is meegevallen. Een aantal nummers kende ik al van de leaks via youtube en moet bekennen dat de nummers mooi gemixt en bewerkt zijn. En mensen stop met het twijfelen over die stem. Luister anders nog eens naar ' 2000 watts'

Stop met twijfelen??? Gast, ik luister al dik 35 jaar naar MJ, Hollywoord Tonight is zeker Michael niet. .

Sony is echt waardeloos. Iemand die nu nog beweerd dat Sony niet gewoon makkelijk wilt cashen heeft echt stront in zijn ogen.

ps. Sorry ben zwaar teleurgesteld in dit wanproduct, en dat ligt niet aan Michael

avatar van MJ_DA_MAN
2,0
2000 Watts is wel degelijk MJ maar dan bewerkt; Breaking News klinkt als iemand die MJ na wil doen. Niet te vergelijken dus.

4,5
Ik heb de cd nu een aantal keer geluisterd en ik vind hem goed. De beste nummers vind ik Hold My Hand, Breaking News, Another Day en Keep Your Head Up. De andere zijn ook aardig maar een beetje overgeproduceerd, bij sommige nummers is de zang lastig te horen, erg jammer.

Van mij krijgt het krap 4 sterren, had meer kunnen zijn als een aantal nummers niet zo overgeproduceerd waren.

MJ_DA_MAN schreef:
2000 Watts is wel degelijk MJ maar dan bewerkt; Breaking News klinkt als iemand die MJ na wil doen. Niet te vergelijken dus.


Ik zie al meerdere berichten over 2000 watts. Die staat niet in de tracklist en op het album?

Bedoelen jullie een andere titel soms?

4,5
Nee, een ander album. Hij staat op Invincible.

sorry maar ik twijfel ook echt zwaar aan die stem ik denk dat de helft geknipt en geplakt is en de andere helft iemand anders is.

4,5
Ik denk dat de hele cd gewoon Michael is, op bijvoorbeeld History klonk hij ook al wel eens anders dan normaal maar toen zei ook niemand wat. Daarbij kunnen ze ook nog veel aanpassen aan de zang.

avatar van dynamo d
3,5
Dit is wel de foutste hoes aller tijden.

Is dat nummer met Lenny Kravitz nog wat?

4,5
Waarvoor zouden ze wat aanpassen aan de zang, heb je de man zijn demo's wel er eens gehoord? Aanpassen was echt niet nodig. En op HIStory klonk hij anders? Ben ik echt niet met je eens, als je nou 2000 watts als voorbeeld had genoemd, HIStory is puur Michael zoasl hij altijd klonk.

Ten eerste zeg ik dat hij wel eens anders klonk en niet dat het gehele album niet zijn stem is. Ook ik vind het niet nodig om zijn stem aan te passen maar toch gebeurd het, blijkbaar denken de producers er dus anders over. Neem bijvoorbeeld This Time Around ik vind zijn manier van zingen weliswaar mooi, maar het is toch niet zoals hij normaal zingt.

avatar van dynamo d
3,5
Waarheid schreef:
(quote)

Dwaze opmerking, zou bijna denken dat je maar 10 hoesjes in je leven hebt gezien. Ga maar even kijken bij Dirty Mind & Lovesexy van Prince of alle hoezen van Andy Gibb. Wat te denken van Two Virgins van Yoko en Lennon. Ik denk dat 99,9% van de mensen dit een prachtige hoes vinden. Een grote Michael op de voorgrond, en daarachter zie je allemaal momenten uit zijn carriere, bad/off the wall/beat it. Prachtige hoes, Dangerous was ook al zo'n mooi artwork.



Niet al te letterlijk nemen, mr. Waarheid. Ik vind het gewoon een zeer slechte kitsch hoes. Een bijzondere artiest als Michael Jackson verdient beter.

avatar van ThePrinceOfPop
5,0
ik vind het een hele mooie hoes, in het begin moest ik wel zeggen dat ik er even aan moest wennen.

als je de trailer van het album ziet, vind je het wel een mooiere hoes denk ik

avatar van MJ_DA_MAN
2,0
dynamo d schreef:
(quote)
Niet al te letterlijk nemen, mr. Waarheid. Ik vind het gewoon een zeer slechte kitsch hoes. Een bijzondere artiest als Michael Jackson verdient beter.
Mrs. Waarheid .

avatar van Arrie
Eigen nummers plaats je maar in de topics die ervoor bedoeld zijn. Als je dat niet kan vinden, PM je maar. Maar bij dit album aub geen promotie van eigen muziek. Heb het uit het bericht verwijderd, evenals de reacties erop.

Stijn_Slayer
Wat een dramatisch wanproduct.

'Hollywood Tonight' is inderdaad absoluut geen Michael Jackson. Wie denkt Sony hier nou mee voor de gek te houden? Je moet wel doof zijn wil je niet horen dat dit iemand anders is. De zanger op 'Breaking News' probeert tenminste nog als Jackson te klinken.

Het hele album staat vol met zwijmelende, gelikte popliedjes. Geen sprankje soul of funk, op 'Best of Joy' na. Dat is dan ook samen met '(I Can't Make It) Another Day' het enige nummer dat de moeite waard is.

Als dit het beste is van wat nog op de planken licht gaan de volgende releases helemaal beroerd worden.

4,5
Ik ben het daar niet mee eens Stijn. Ik vind het jammer dat jij de cd zo afkraakt, omdat er weinig soul/funk opstaat. Dan ben ik maar doof, want ik denk dat alle nummers op de cd gewoon Michael zijn.
Hollywood Tonight klinkt inderdaad niet echt als Michael maar dat was op Invincible ook al het geval (2000 watts). Ten tweede kan ik me niet voorstellen dat Sony zo dom is om neppe nummers op de cd te zetten, daarmee gooien ze eigenlijk die 250 miljoen dollar weg.

avatar van UmindC
3,0
Romijn schreef:
omdat er weinig soul/funk opstaat.


Dat zegt Stijn helemaal niet.

Romijn schreef:
daarmee gooien ze eigenlijk die 250 miljoen dollar weg.


Welke 250 miljoen dollar?

Stijn_Slayer
Ik hoor het liefst Off the Wall, maar ik zeg inderdaad niet dat de cd slecht is omdat er geen soul en funk op staat. Jackson heeft na Off the Wall steeds meer afstand van soul en funk genomen, maar dat betekent niet dat er niets goeds voor in de plaats kan komen. Soul en funk hoor ik het liefste van hem, en ik ben teleurgesteld dat ik dat hier niet vind. Het leidt echter tot een lage beoordeling omdat ik weinig vind wat me wel aanspreekt, en niet omdat er per se soul op moet staan.

Ik vind de nummers ondermaats, maar dat staat los van het genre an sich.

4,5
Ok, meningen verschillen. Ik vond het gewoon vreemd maar het is me nu wel duidelijk.

UmindC zoek is op internet dan heb je het zo gevonden. Sony heeft namelijk 250 miljoen dollar betaald om die liedjes uit te mogen brengen, samen met nog wat andere mj producten, bijvoorbeeld dat Wi spel.

Trouwens op Dangerous stond ook nog aardig wat soul. Of ben ik nu door de war met een ander genre?

avatar van UmindC
3,0
Die 250 miljoen verdienen ze wel terug hoor.
En op Dangerous is absoluut geen soul te horen.

4,5
Je hebt gelijk het was funk, dat zit namelijk 'verwerkt' in New Jack Swing.

avatar van Reijersen
2,0
'Dangerous', geproduceerd door Teddy Riley (bekend van Guy en Blackstreet) is gewoon R&B.

Dit album nu 2x gehoord. Valt inderdaad erg tegen.

4,5
Pff, zoek New Jack Swing nou maar ff op, het is een mix van meerdere stijlen waaronder ook R&B.

madonnagirl3
Ik heb ook geen soul gehoord op Dangerous hoor!
Voor namelijk funk meer, maar goed daar gaat het hier niet om he??
Ik blijf teleurstellend vinden, jammer dat Sony niet iets beters kan doen..
ipv een improvisator alle nummers te zingen..

Stijn_Slayer
Alle nummers? Nee, dat toch zeker niet.

avatar van Editoor
3,5
madonnagirl3 schreef:
Ik heb ook geen soul gehoord op Dangerous hoor!
Voor namelijk funk meer, maar goed daar gaat het hier niet om he??
Ik blijf teleurstellend vinden, jammer dat Sony niet iets beters kan doen..
ipv een improvisator alle nummers te zingen..


Micheal Jackosn gebruikt al jaren improvisatoren

avatar van UmindC
3,0
Ook weinig funk op Dangerous te bekennen, maar goed, dat ter zijde.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:16 uur

geplaatst: vandaag om 10:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.