Michael Jackson - Michael (2010)

Label: Epic

1. Hold My Hand (3:32)

met Akon

2. Hollywood Tonight (4:30)
  3. Keep Your Head Up (4:50)
  4. (I Like) the Way You Love Me (4:33)
  5. Monster (5:05)

met 50 Cent

6. Best of Joy (3:02)
  7. Breaking News (4:14)
  8. (I Can't Make It) Another Day (3:55)

met Lenny Kravitz

9. Behind the Mask (5:01)
  10. Much Too Soon (2:51)
avatar van ThingMan
1,0
10 nummers maar. Ze hebben toch nog wel meer op de plank liggen. MJ zelf deed op de laatste album meer nummers. Maar goed.... Sony moet natuurlijk optmiaal kunnen proviteren van zijn dood. Ik hoop dat het wat word. Ben bang dat het niet een album word waar iedereen op hoopt. De eerste tegenvaller is dat 50 Cent er op mee doet. Ik hoop het beter word dan ik verwacht.

Als het goede nummers waren, waren ze door MJ al zelf uitgebracht. Al die nieuwe meuk koop ik gewoon niet meer.

Waarheid
Hoop onzin, want er zijn zat voorbeelden te noemen van nummers die niet gereleased zijn en toch fenomenaal goed zijn van meerdere artiesten. Van Michael kan ik er ook zo 20 opnoemen, eerst luisteren naar de nummers dan oordelen zou ik zeggen. Er zijn ook nummers waar hij voor zijn gevoel geen plek voor had, maar die hij wel heel mooii vond, zoals het nummer Much Too Soon. Daarbij is hij te vroeg overleden en lag er nog een album op de planken

madonnagirl3
Ja hoor, preview gehoord zitten echt aantal tracks die echt niet Michael zijn, jammer hoor $ony!
Ben ook niet van plan dit te kopen.

Waarheid
Ben wel benieuwd waar jij dat gehoord heb dan, ben lid van ruim 7 Michael Jackson Fanclubs en niemand heeft los van de gereleasde previews [Breaking News, Hold My Hand & Much Too Soon] nog helemaal niets van het album gehoord (staan ook nergens links). Sony heeft het goed voor elkaar wat betreft het lekken van tracks. Maar als jij al die fanclubs voor bent (wat me erg sterk lijkt) ben ik wel benieuwd.

avatar van Darkzone
S7efan schreef:
Mind is Magicis gemaakt voor een magieshow in Las Vegas van twee Duitse broers (hun naam ontschiet me even). Het nummer is al uitgebracht voor de soundtrack van de shows alhoewel redelijk gelimiteerd volgens mij

Dat wist ik nieteens. Leuk om te horen. Alleen jammer dat zo'n mooi nummer dan toch in de anonimiteit terecht is gekomen.

avatar van niels94
Als ik Michael Jackson fan was zou ik toch behoorlijk pissig worden van het feit dat ze 50 Cent en Akon bij zijn nummers hebben gegooid...

Stijn_Slayer
Ik ben geen fan, en heb nu eigenlijk wel genoeg gehad van de hysterische hype rondom Michael Jackson, maar ik zal deze wel eens beluisteren als 'ie uit is.

'Breaking News' klinkt volgens mij niet als Michael Jackson, maar als iemand die als Jackson probeert te zingen.

Voor Akon en 50 Cent vrees ik ook...

Waarheid schreef:

Ja, ik zeg ook 'preview'...
Dus heb de kleine stukjes gehoord, maar ik hoor in de meeste tot zover geen MJ in terug hoor.

niels94 schreef:

Ben ik zelf ook niet erg blij mee nee als fan.

madonnagirl3 schreef:

Ja, ik zeg ook 'preview'...

Ja dat zeg ik, waar heb je die preview mogen horen, want ik hoor er op de MJ community's niets over (ook niet over previews).

Ik geloof ook wel dat Sony een grote fout heeft gemaakt, maar als niemand had gezegd binnen de familie dat het niet Michael was, dan had je er nu ook niemand over gehoord. Nu beweert iedereen het ineens te horen dat het Niet Michael is. Toch wel bijzonder.

avatar van Rhythm & Poetry
Met 50 Cent staat er in ieder geval één echte Jackson op deze plaat.

rabbit
Is dit die ene gast waar Kanye het over heeft in All of the Lights?

avatar van ThingMan
1,0
rabbit schreef:
Is dit die ene gast waar Kanye het over heeft in All of the Lights?

Gast, je hebt het hier over Michael Jackson. Niet over SoulYa Boy of een ander Pino.

Davez
[modknipje over gelekte tracks]

Wat betreft de nummers waarbij getwijfeld wordt of het wel degelijk MJ is gaat het maar om 3 nummers namelijk Breaking News, Keep Your Head Up en Monster. 3 nummers opgenomen in 2007 met als producer ene Cascio.
Er staan ook 2 nummers op uit de beste periode van MJ (1978-1984) namelijk Much Too Soon en Behind The Mask (een nummer ook uitgebracht door ondermeer Eric Clapton)

Waarheid
Ja natuurlijk is er zat onuitgebracht materiaal te vinden op het I-net. Dat ontkent ook niemand. Alleen van de 'nieuwe' cd Michael is er los van de drie gereleasde singles [Breaking News, Hold My Hand en Much Too Soon] nog weinig te vinden. Er is wel zat ander unreleased materiaal te vinden waarvan ik hoop dat ze het ooit nog uit zullen brengen.Waaronder:

1. There Must Be More to Life Than This
2. Love Never Felt So Good [die echt fenomenaal is]
3. If You Don't Love Me [die ook echt te gek is]
4. Serious Effect [outtake van dangerous met LL Cool J]
5. Work That Body
6. Mind Is the Magic
7. Escape
8. Gangsta (No Friend of Mine)
9. She Got It

Stijn_Slayer
[modknipje]

Inmiddels heb ik ook 'Hold My Hand' gehoord. Wat een vreselijk zeiknummer. Typisch voor de top 40 muziek van de laatste vijf jaar.

madonnagirl3
Is ook nieuw nummer geleakt wat niet op het album komt. '''Slave To The Rhythm'' geproduceerd door Darkchild.

avatar van kaztor
Darkzone schreef:

Als Sony snel had willen cashen zoals hierboven wordt beweerd, dan was én dit album er al veel eerder geweest én hadden er veel meer tracks opgestaan.

Sony weet best dat de hand van fervente fans snel gevuld is. Denk daarbij aan het feit dat het nu december is, en dat die maand elk jaar weer terug komt, en de reden wordt je als het ware letter voor letter voorgeschoteld. Zo werkt het blijkbaar nou eenmaal in deze rare wereld.

Ik wacht inmiddels op de eerste baby-geluidjes, rechtstreeks uit de kluizen van de erven Jackson.

Ik weet niet welke versie jullie inmiddels hebben gehoord maar op het nummer Monster hoor ik helemaal nergens 50 cent enkel MJ, heeft nog iemand dit gehoord?

Gekko, nee die heb ik nog niet gehoord. Is het wat? Ik vind Breaking News en Hold my Hand goede nummers Much To Soon heb ik nog niet gehoord. Ik moet zeggen dat ik met smart op het nieuwe album zit te wachten ik hoop echt dat het goed word.:P

avatar van UmindC
Ja, ik hoop ook dat het goed wordt. Ik denk het alleen niet.

Waarom zou hij deze nummers niet eerder hebben uitgebracht? Juist. Het waren té slechte nummers.

Davez
Zo ik heb hem gehoord, ik moet zeggen dat het behoorlijk is maar er is te veel aan gewerkt. als fan denk ik dat je liever gewoon de unreleased tracks in hun ere laat.
Een plaat met outtakes als Got The Hots, Sunset Driver, Blue Gangsta of Hot Street werkt gewoon veel beter want dat is sterk materiaal.
Hier drukken anderen te veel hun stempel op de nummers en je hoort soms letterlijk stukjes uit oude MJ nummers of concerten die hier gewoon ingeplakt zijn (hoorbaar op Behind The Mask) en dat is jammer want MJ heeft dit nummer zelf ook helemaal opgenomen maar ver terug in de jaren 80 maar dat klinkt dan blijkbaar niet modern genoeg voor het huidige publiek of voor Sony.

1 absolute parel en dat is Much Too Soon. Ook Hollywood Tonight, Behind The Mask en Another Day hebben potentie.

avatar van catdog
Ben hem nu aan het beluisteren. Hier en daar twijfels over het feit of het de echte Michael is maar het valt me alleszins mee. Klinkt als een handjevol left-overs van 'Invincible' die hier en daar best verassend goed klinken. Het nummer met 50 Cent is me positief opgevallen, raar eigenlijk. 50 voegt eigenlijk weer helemaal niets toe maar ik had een storende factor verwacht maar dat valt alleszins mee.

Grote kans dat dit ook best een groeier is. Ik zou momenteel op de 3* uitkomen maar daar gaan zeker nog wat luisterbeurten overheen. Ben niet teleurgesteld, mede omdat de verwachtingen niet hoog lagen, en daar hadden mede de gastartiesten voor gezorgd. Ze zijn toch dus nog ergens goed voor.

avatar van catdog
Ik geloof dat een link hier niet toegestaan is.

Momenteel aanbeland bij track #9, en die is pas lekker! Dit klinkt eerder als een tribute dan als vluchtig en goedkoop knip en plak werk. Ik hoor geluiden voorbijkomen van zijn Dangerous concert tour: 'How you doin'? *crowd cheering* en dat zie ik als een mooi eerbetoon. En die zangeres op het einde. ZÓ sluit je een nummer af.

Ik heb net Monster zitten luisteren vind het best een aardig nummer en de rap van 50 cent is ook best goed, maar ik hoop stiekem toch dat de rest beter is. Morgen maar verder luisteren en geef ik ook meteen een cijfer.

madonnagirl3
Staan aantal goede nummers op, ik geef het maar 3,5 ster omdat er niet door Michael gezongen tracks op staan.

Op het algemeen zijn de tracks zeer goed, vooral ''Much Too Soon'', ''Another Day'' & ''Best of Joy'' zijn erg goed.

Waarheid
Jammer dat ze een mooi nummer als Behind the Mask hebben vernaggeld met die klote autotune als background, echt daar wordt je toch schijtchagerijnig van. Klote Sony, ik heb het er nu al weer mee gehad. Had de nummers naturel gehouden.

LionVI schreef:
Ach ja, de 'slechte' nummers van MJ zijn nog altijd beter dan de 'hits' van Ke$ha en Katy Perry die jij doodleuk 4 en 5 sterren hebt gegeven