James Blake - James Blake (2011)

Electronic
Label: Atlas

1. Tep and the Logic * (2:42)
  2. Unluck (3:03)
  3. The Wilhelm Scream (4:36)
  4. I Never Learnt to Share (4:52)
  5. Lindisfarne I (2:42)
  6. Lindisfarne II (2:59)
  7. Limit to Your Love (4:40)
  8. Give Me My Month (1:53)
  9. To Care (Like You) (3:54)
  10. Why Don't You Call Me (1:36)
  11. I Mind (3:34)
  12. Measurements (4:20)
  13. You Know Your Youth * (2:20)
avatar van Supersid
Nee toch mensen...
Dit is een fantastisch mooi album! Het genre op zich laat me koud, maar dit pareltje op zich, hier is niets gekunsteld, artificieel of wat je dan ook zou willen aan. Jammer!

avatar van IllumSphere
Ik begrijp het ook niet. Deze plaat is één van de betere elektronische platen van de afgelopen jaren. En zeker op vinyl!

woordenaar
Vandaag nog eens opgezet, viel me eigenlijk vies tegen.

avatar van Niek
Vandaag nog eens opgezet, beviel me boven verwachting goed . Alsof er een kwartje viel. Een paar nummers vond ik altijd al wel sterk, maar het geheel kwam nu veel meer - tjsa - als geheel binnen.. Gaat de komende tijd wat vaker in de cd-lade .

Dit album regelmatig in de winkel zien liggen, en eigenlijk altijd wel nieuwsgierig naar geweest.
Soul met een overvloed aan elektronica.
De ene keer werkt dit beter dan de andere keer.
Voor mijn gevoel gaat het net iets te vaak ten koste van het lied.
De vocoder heeft voor mij een te grote, dominerende rol in het geheel.
Bij dat apparaat moet ik altijd aan de stemmisvormer denken die Believe van Cher vakkundig de al reeds geopende afgrond in laat struikelen.
Duidelijk gebruikt om de mindere stemkwaliteiten te verdoezelen.
Iets wat ik hier bij James Blake eigenlijk ook ervaar.
Alsof het op de badkamer in een badkuip is opgenomen, in een poging om gedeeltelijk onderwater te zingen.
James Blake is voor mij te bleek, wat kleurloos, waardoor het mij wat eentonig over komt.
De samplers komen mij net iets te haperend over, waardoor ik van die momenten beleef, waarbij ik het gevoel heb dat ik bijna in slaap val, en dan verschrikt met een flinke hoofdpijn wakker wordt.