The Strokes - Angles (2011)

Label: RCA

1. Machu Picchu (3:30)
  2. Under Cover of Darkness (3:56)
  3. Two Kinds of Happiness (3:42)
  4. You're So Right (2:34)
  5. Taken for a Fool (3:23)
  6. Games (3:52)
  7. Call Me Back (3:02)
  8. Gratisfaction (2:59)
  9. Metabolism (3:01)
  10. Life Is Simple in the Moonlight (4:15)
avatar van lowieke
Yeaaaaaaaaah. Kan niet wachten. 1e single klonk niet al te best maar toch geef ik de hoop nooit op!

avatar van AOVV
Qua tijdsduur ligt het weer wat meer bij de eerste twee platen, dat is misschien wel een goed teken (op 'First Impressions Of Earth' stonden wat mij betreft te veel vullertjes). Maar die redenering is natuurlijk niet veel waard

Ik vind eigenlijk alleen het debuut memorabel, de opvolgers zeggen me niet zoveel. Maar ik ben toch benieuwd naar deze nieuwe plaat.

avatar van oceanvolta
Deze plaat ga ik sowieso 18 maart in huis halen!

Under Cover of Darkness klinkt in ieder geval al erg lekker.

avatar van Cabeza Borradora
De hoes blijkt van Belgische hand.

avatar van Yamato
Zeer benieuwd. Werd wel weer eens tijd dat we iets van de heren te horen krijgen, ik ben enthousiast. Maar niet zo enthousiast als ik ben over het album van Radiohead dat out of nowhere zaterdag uitkomt.

avatar van AOVV
Ik vind de hoes trouwens maar tegenvallen.. al is een hoes niet altijd representatief voor de muziek.

avatar van Snoeperd
Vage maar toch wel leuke hoes weer van The Strokes, verder kijk ik hier echt heel erg naar uit, net als de nieuwe Radiohead, Fleet Foxes en Elbow. De eerste single is erg goed vind ik dus dat belooft wat

avatar van lowieke
Als je het so opsomt besef ik pas wat een goed jaar dit kan worden!

avatar van Snoeperd
En dan is dit misschien een kwart van het lijstje aan goede artiesten met nieuwe albums hoor.

De Klever
Aaah, de eerste single staat inmiddels op. Ben benieuwd naar de rest!

avatar van Snoeperd
En wat vind je van de nieuwe single? ik zelf vind hem goed, na het begin kan het nummer eigenlijk al niet meer stuk.

de single brengt je 9 jaar terug in de tijd en dat vind ik bij The strokes een goed teken!

Snoeperd schreef:

Ik vind hem ook erg lekker! En die intro is inderdaad vrij briljant

De Klever
Ik heb de nieuwe single inmiddels al 3 keer geluisterd en heb nog steeds drang naar meer. Zegt genoeg?

Idd. De intro doet het hem.

De Klever
Heerlijk stuiterend. En dan die stem van Casablancas eroverheen. Helemaal prima!

avatar van stoepkrijt
Ik vind Julians stemgeluid in dit nummer trouwens ook erg prettig. Ik ben niet zo'n hele grote The Strokes-kenner, maar in vergelijking met hun eerdere werk (iig hun eerste 2 albums) klinkt zijn stem nu toch veel beter. Het rauwe lijkt er een beetje vanaf.

De Klever
Idd. Dat viel me ook al op. Iets minder gerookt de laatste tijd

avatar van Yamato
Ja, dat vind ik niet per se een voordeel. Die haast zagende stem van hem deed het bij mij ook altijd wel erg goed maar op zijn solo-plaat vond ik hem ook prima klinken en zo ook weer op de laatste single.

avatar van Sandow
Ik hield toch ook meer van Julians rauwere, haast ongeïnteresseerde stem... maar ik vind Under Cover of Darkness wel een erg lekker nummer en ik denk niet dat The Strokes ons gaan teleurstellen.

avatar van Toel
klinkt goed! En ja niet meer die ouwe rouwe stem

De Klever
Even een correctie op bovenstaande datum voor release: die klopt niet. Moet 22 maart zijn.

Bron

avatar van RensZ
De single is relaxed, ben benieuwd naar het hele album.

avatar van coldwarkids
Single is fantastisch.
Alleen jammer dat ze de lijn van hun laatste niet hebben doorgezet. Dat was en blijft een briljantje.

avatar van Nicolage Rico
Ik zie het nu pas. Zit ik heel de tijd in de gate te houden of er al een nieuwe van the Strokes is, staat hij er ondertussen al een week.

Ich bin sehr gespannt.

avatar van lauradance
The Strokes, rock & roll in een wat 'ouder' jasje. De nieuwe singel luister ik inmiddels al een week en gaat nog niet vervelen. De stem van Julian en de lekkere rifjes komen allemaal terug, ik ben benieuwd naar het album!

avatar van midnight boom
Ik vind de Cover echt afschuwelijk!

avatar van Yamato
Ja, die cover vind ik ook afstotelijk. Hun lelijkste tot nu toe en de rest vond ik met uitzondering van het debuut ook al vrij lelijk.

avatar van AOVV
De cover is van de reeds overleden Belgische schilder Guy Pouppez. Hij was niet echt een bekende schilder, maar The Strokes zijn er toch voor gevallen. Waarom is ook mij inderdaad een raadsel, want zoals ik al eerder heb gezegd, ik vind het maar een lelijke cover.

avatar van mr-mucho
Toen ik de cover zag dacht ik heel even dat de heren wat meer electronica zouden gaan gebruiken ofzo. Maar gelukkig na het horen van de eerste single weet ik dat de vibe wel goed zit. De vibe en het meeslepende geluid dat je uit je stoel laat komen en kei hard mee zal laten roepen zoals last nite heeft het dan weer net niet, maar toch klinkt het weer vanouds lekker. Zijn stem wat minder rauw inderdaad. Niet erg, maar had het ook niet erg gevonden als zijn stem nog exact hetzelfde zou klinken. Kan niet wachten op de rest van het album. 2011; top jaar qua muziek.

mr-mucho schreef:

Een tijdje terug las ik daarover hetvolgende:This time, partially inspired by albums by MGMT, Arctic Monkeys, and Crystal Castles, which "had some production stuff that I liked," says Fraiture, the band experimented with new instruments and more technology, including MIDI electronic samples and Farfisa keyboards. (bron)
Under Cover of Darkness loopt nog niet bepaald over van elektronica, maar dat kan nog komen.