Radiohead - The King of Limbs (2011)

Rock / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Bloom (5:15)
  2. Morning Mr. Magpie (4:41)
  3. Little by Little (4:27)
  4. Feral (3:13)
  5. Lotus Flower (5:00)
  6. Codex (4:47)
  7. Give Up the Ghost (4:50)
  8. Separator (5:20)
De Klever
Grappig. Ja, het zijn ook mijn 2 favorieten. Noemde ze niet voor niks

Little by little hikt qua niveau idd aan tegen deze nummers, maar kan er toch niet aan tippen.

avatar van smash016
Heb nu net de eerste twee nummers geluisterd. Het klinkt mij vooral in de oren als een soort opvolger van The Eraser, als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat het Yorkes nieuwe soloalbum was. Toch erg elektronisch, de algehele sound, met nummers die vooral voortkabbelen i.p.v. dat er heel veel gaande is qua variatie/dynamiek.

Maar ja, 't zijn de eerste 2 nummers, Little by Little begint nu, en dat klinkt al anders...

avatar van Chronos85
500ste stem al weer, record voor MuMe in zo'n korte tijd?

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik denk niet dat daar lijstjes van bijgehouden worden

Het geeft wel mooi aan hoe een breed publiek warm kan worden gemaakt voor dit album.

De Klever schreef:
Eigenlijk kenmerkt Radiohead zich sinds Amnesiac (Kid A laat ik even achterwege) voor mij door nummers waar ik weinig mee heb en daarnaast nummers die ik helemaal fantastisch vind (bv. Knives out van Amnesiac en Jigsaw falling into place van In Rainbows).

Op dit album staat geen topper in die trant eigenlijk. Dat vind ik wel een gemis. Toch wel een 4*, omdat het album over de hele linie prima te pruimen valt. Dat viel van Amnesiac en Hail to the Thief niet altijd te zeggen. In Rainbows en The Bends blijven trouwens mijn favorieten.

Tjonge, wat ben ik het hier mee eens!

Ik draaide gisteren nog eens Hail to the Thief en het viel me gelijk weer op dat daar nummers op staan waar ik (heel) weinig mee heb en een paar nummers die ik (erg) goed vind. Precies zoals jij het zegt.
Misschien 1 kanttekening: In Rainbows vind ik ook wel over de gehele linie sterk.

avatar van schizodeclown
smash016 schreef:
nummers die vooral voortkabbelen

Dit heb ik nou met zo'n beetje de hele album, het lijken wel herhalende loops.

avatar van Eveningguard
Vind ik niet zo'n probleem. Het is elektronisch dus...

Chronos85 schreef:
500ste stem al weer, record voor MuMe in zo'n korte tijd?

Noor MuMe mischien, maar voor Radiohead in elk geval niet

Moeilijke plaat. Experimenteel. Zo hoor ik Radiohead toch het liefst. Met maar 1 onverwacht juweeltje als in Give Up The Ghost.

avatar van Eveningguard
Ik zie hier veel mensen zeggen: Het is niet geweldig, maar het is wel Radiohead dus een hoge score. Zet je roze bril eens af!

avatar van Chronos85
Mm, ik beoordeelde de vorige albums, op Pablo Honey na, met een 4 of hoger. Dit album zit wat mij betreft tussen de 3.5 en 4 in. Redelijk hoog, maar absoluut geen roze bril. Het gemiddelde is er ook niet écht na om mensen te betichten van rozebrildragerij. Het is na Pablo Honey het laagstbeoordeelde album. Blijkbaar is het wel een album wat veel discussie oproept gezien het aantal pagina's en, dat moet je ze nageven, doen ze toch goed...

Eveningguard schreef:

Het is idd niet geweldig, althans ben nu bijna aan het einde van de 3e luisterbeurt en hij doet het nog niet echt voor mij. 1e 2 nummers zijn fijn, Lotus Flower is voor mij de enige echte topper, Codex doet het nog aardig, maar daarna bloedt het een beetje dood. Score is momenteel 3,5* en daarmee na Pablo Honey voor mij het slechtste Radiohead-album. Het moest er een keer van komen... Aan de andere kant, mss valt het kwartje nog...

avatar van Kaaasgaaf
In mijn wekelijkse radio-rubriek 'De Keuze van Kas' op AmsterdamFM heb ik vandaag dit album besproken, beluister het hier.

avatar van AOVV
Ik moet zeggen, deze plaat wordt met de luisterbeurt beter, eigenlijk. Een tijdje geleden schreef ik hier nog dat ik vooral de laatste drie nummers erg goed vond, maar nu beginnen de andere nummers ook één voor één door te sijpelen. Ik vind het best een gedurfd album, en Thom Yorke blijft natuurlijk bijzonder goed bij stem.

avatar van Teunnis
Eveningguard schreef:

Daarmee bedoelen ze denk ik dat het vergeleken met de rest van Radiohead niet geweldig is, maar dat het nog steeds gewoon erg goed is. Ik denk dat je de personen die een roze bril dragen eerder bij de personen moet zoeken die hier helemaal lyrisch over zijn.

Bramhead
AOVV schreef:

Inderdaad, ik had ongeveer hetzelfde. Zo'n album moet je gewoon rustig laten bezinken, bij Radiohead heb ik daar ook altijd wel het geduld voor.

avatar van lowieke
mijn god. Elke dag in op de fiets en in de trein gedraaid sinds hij uit is. En het kwartje is nu opeens gevallen. Wat een plaat. Van Little by little en codex krijg ik gewoon kippenvel..

avatar van OscarWilde
Ik vind het vreemd genoeg enkel volledig werken wanneer de duisternis is gevallen.

avatar van lowieke
Ik wil nu geen mensen boos maken weer omdat ik over die discussie begin, maar ik begin wel hard te geloven in een deel 2.

En nee ik ga niet huilen als dit niet zo blijkt Wel juichen als het wel zo blijkt

avatar van hjkarper
lowieke schreef:

Vanmorgen heeft Jonny Greenwood in een interview aan BBC 6 Music aangegeven dat ze (Radiohead) nog steeds/reeds aan het recording zijn. Dus een heel gekke gedachte is het niet.

avatar van blonde redhead
Maar goed dat ze het dan in twee delen uitbrengen. Want even serieus wie luistert het tweede deel van in Rainbows wel eens.

avatar van Rudi S
Is die vraag hier boven of ik Reckoner, House of Cards, Jigsaw Falling into Place en Videotape nog weleens luister serieus bedoeld

indiegator
blonde redhead schreef:

Ik

Rudi S schreef:

Is dit een heeeeeeeele flauwe opmerking? Of begrijp je het oprecht niet?

Radiohead - In Rainbows (2007)

avatar van Bobo_NL
blonde redhead schreef:

Ik luister deel 2 van In Rainbows juist vaker dan het de eerste CD. Ik vind dat deel juist het beste klinken. Vooral in de wintermaanden, prachtig!

Servaas D.
hjkarper schreef:

Laat het speculeren over een nieuwe releasedatum herbeginnen! Of zullen we om ons aller bestwil simpelweg voortdoen waarmee we bezig waren in het echte leven? Kortom, relaxen en wel zien wat het wordt? Euh... nope!

avatar van Rudi S
lowieke schreef:

Is dit een heeeeeeeele flauwe opmerking? Of begrijp je het oprecht niet?

Radiohead - In Rainbows (2007)

Een oprechte flauwe opmerking,
in statistiek bij In Rainbows , kijken maakt deze vraag tot onzin.

avatar van Teunnis
Volgens mij begrijp je het nog steeds niet. Het gaat om de bonusdisc van In Rainbows die je bij de limited edition box zat.

hjkarper schreef:

Uit het interview blijkt duidelijk dat ze nu opnieuw bezig zijn met het opnames. Als er een TKOL2 zou zijn dan zouden ze dat al van tevoren hebben bedacht en zouden ze al zo goed als klaar zijn met de opnames. "We have stopped planning ahead very far, just making music and wondering where to go next and what to do." Dit lijkt er niet erg op dat ze het geniale plan hadden om TKOL in twee delen uit te brengen. Daarbij duurt deze plaat maar vijf minuten minder lang dan IR, dus ik vrees dat er niet heel veel meer komt. Ik denk dat je vooral moet uitkijken naar de "many large sheets of artwork, 625 tiny pieces of artwork and a full-colour piece of oxo-degradeable plastic to hold it all together."

avatar van DirkM
OscarWilde schreef:

ik heb een beetje hetzelfde. Overdags trek ik The King Of Limbs ook wel, maar het is voor mij wel echt een avond/nacht-plaat. Dan komen de nummers gewoon het best tot hun recht op de een of andere manier. Denk ook niet dat dit in de lente of zomer vaak in de speler zal zitten.

avatar van AOVV
DirkM schreef:

Ik beluister 'm vaak na elf uur 's avonds.