Radiohead - The King of Limbs (2011)

Rock / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Bloom (5:15)
  2. Morning Mr. Magpie (4:41)
  3. Little by Little (4:27)
  4. Feral (3:13)
  5. Lotus Flower (5:00)
  6. Codex (4:47)
  7. Give Up the Ghost (4:50)
  8. Separator (5:20)
avatar van Tijmennn309
Wauw, goede grappen

avatar van dynamo d
Ofschoon Japanners ook moeite met de rollende r hebben, halen de grappenmakers waarschijnlijk China en Japan door elkaar. sayonaradiohead

Nieuwstad
Erwin.c schreef:
Blijf mij verbazen over de stemming, 1 ster geven aan een band die je ten tijden van ok c.,kid a,amnesiac te gek vond!
Nu zit deze cd op het niveau van een slechte top 40 band?
2,5 ster voor een mindere cd ok....

Ik heb nog overwogen om 2 of 2,5 sterren te geven. Maar dat heb ik al gegeven aan In Rainbows en ik vind dat de band artistiek gezien steeds verder afzakt vandaar dat ik nu op deze lage stem uitkom.

Ben toch een beetje teleurgesteld, ik heb de laatste tijd als reactie daarop heel veel de oudere albums geluisterd die me toch meer pakken. Dit album is een goede trip maar doe er voor nu een halfje af.

Ik vind die drie 0,5 stemmen van vanochtend 6 uur wel erg opvallend trouwens. Lijkt wel of ze door één en dezelfde persoon gegeven zijn..

Klopt, stemmen verwijderd/user(s) geband. Volgende keer liever dit soort dingen via een misbruikmelding melden trouwens, maar desalniettemin bedankt voor het opmerken.

avatar van dynamo d
The King Of Limbs Radiohead [CD] - cdjapan.co.jp

Hier kun je de Blu-spec cd versie van The King of Limbs bestellen.

avatar van Snoeperd
Ik kijk nu naar mtv en ze draaien zowaar Lotus Flower, Mtv heeft nog best leuke clips, gister rond deze tijd kwam Franz Ferdinand ook al voorbij

avatar van Arrie
Is niet zo bijzonder toch? De singles van In Rainbows kwamen ook vrij vaak op MTV langs.

avatar van Snoeperd
Ok, dat wist ik niet, die clip van Lotus Flower is erg grappig trouwens.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Snoeperd schreef:

Haha, ik viel vanochtend ook bijna van de bank inderdaad. Maar ik moet hier wel aan toevoegen dat Mtv breakfast club altijd wel oog heeft voor de wat meer alternatieve scene en dus ook Radiohead.

Het blijft een mooie clip overigens

avatar van Arrie
Ik zou verbaasder zijn geweest als MTV hem helemaal niet zou draaien.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
dynamo d schreef:
The King Of Limbs Radiohead [CD] - cdjapan.co.jp

Hier kun je de Blu-spec cd versie van The King of Limbs bestellen.

Had nog nooit van deze techniek gehoord eerlijk gezegd. Maar ik moet zeggen dat ik de meerwaarde van een cd waar alleen de distortion wat van is weggepoetst en die je nota bene ook een gewone cd-speler kan draaien, niet echt zie.

avatar van Svendra
Een beetje off topic misschien, al is TKOL de aanleiding.

Geplaatst door Thomzic in een ander topic: Radiohead's praatgroep

Erwin.c schreef:
Nu zit deze cd op het niveau van een slechte top 40 band?
2,5 ster voor een mindere cd ok....

De band word hier niet beoordeeld, maar hun laatste album, en die is niet goed.
Geen inspiratie meer lijkt me, zonde, ze hebben bewezen geniale muziek te kunnen maken.
Als een beginnend bandje dit album zou brengen dan zou er geen mens wakker van liggen.
Ik vind het nogal kort door de bocht om dan puur en alleen op basis van hun betere werk zo een belachelijke hoge waardering te geven aan dit album.
Goede muziek wordt geschreven onder invloed, en dan bedoel ik niet alleen onder invloed van drugs, maar dat kan een bepaalde emotie zijn, zoals verdriet, geluk liefde, verlies, noem maar op, op dit album hoor ik alleen een geforceerde drang om weer iets nieuws te creeeren, jammer maar helaas, radiohead is de weg kwijt

baai de wei, codex is wel te pruimen

avatar van sierrra
easy66 schreef:

De band word hier niet beoordeeld, maar hun laatste album, en die is niet goed.

baai de wei, codex is wel te pruimen

Sinds wanneer is 3,70 een belachelijke hoge waardering? Ik zal zelf ook geen 5 sterren aan dit album geven, maar over het algemeen vind ik de 3,70 aardig de lading dekken. Dat Radiohead de weg kwijt is vind ik ook wat overdreven. Het is zelfs voor een band als Radiohead lastig om steeds weer met een origineel album op de proppen te komen. Ik vind ze op dit album wat in herhaling vallen. Na bijna 20 jaar en 8 albums is het ook bijna onmogelijk om origineel te blijven. Ik heb wel zo'n vermoeden dat ze over hun hoogtepunt heen zijn, maar laat me in de toekomst graag nog eens verrassen.

Ik had ik er bij moeten vermelden dat het om mijn mening ging, en mijn mening is dat 3.7 belachelijk hoog is voor dit album.
Ik ben enorm teleurgesteld in de band, ze maken zich er zo verdomd gemakkelijk van af, ze hebben veel trouwe fans, dat blijkt ook wel uit de beoordelingen, en dan produceren dit album.
Dat wil niet zeggen dat anderen helemaal opgaan in dit album, maar zoals ik al zei, het is maar mijn mening.

avatar van sierrra
easy66 schreef:

Gr easy

Kun jij mij dan uitleggen wat je wel had verwacht. Een soort In Rainbows 2 of een meer rock georiënteerd album? Aan je reactie te lezen vind je dit album stukken minder dan hun andere werk. Dit album is misschien geen topper, maar zo'n wereld van verschil met de rest kan ik dit album nu ook weer niet vinden. Naast Bloom en Give Up the Ghost , wat ik wat mindere nummers vind, kan de rest van dit album mij nog steeds erg bekoren.

3.7 is wel degelijk behoorlijk laag naar Radiohead-normen, als je ziet dat het nog zwakkere Hail to the Thief hier zowaar een 3.9 haalt...

En eerlijk gezegd, op een aantal nummers kan je wel stellen dat Radiohead zich er hier wat makkelijk vanaf maakt ja. Morning mr. Magpie & Little by Little is het soort neurotisch bliepperig gedoe dat Yorkemans ondertussen in zijn slaap kan bedenken en het fel bejubelde Codex is wel aardig maar ergens ook wel de zoveelste disintegrerende piano-ballad (en wat dat betreft geen topklasse a la Pyramid Song) en dan is er natuurlijk nog de factor slechts-37-minuten-en-8-songs-op-3,5-jaar-tijd waardoor een minder moment meteen veel meer opvalt. Het merk Radiohead schept natuurlijk wel bepaalde verwachtingen: 't is niet door voortdurend in hun comfort zone te blijven dat ze slag om slinger het predicaat 'belangrijkste actieve band' opgespeld krijgen; van Radiohead verwacht men een combinatie van hun trademark behoorlijk toegankelijke sound met enige (naar hun normen) innovatiedrang. Wat mij betreft doen ze dat hier enkel op Bloom, Give up the Ghost & Seperator. Met name de laatste 2 nummers redden wat mij betreft dan ook dit album van de -in het licht van Radioheads discografie- irrelevantie.

indiegator
Verlaagd naar 2,5.

Het is jammer maar ik kan me er niet meer toe zetten hem te draaien. Heb dat nooit met nieuwe radiohead platen gehad.

Hij heeft plaats gemaakt voor PJ Harvey en The Boxer Rebellion.
Platen die naar mijn mening wel wat te zeggen hebben en die ballen hebben.

Mischien dat ik hem ooit weer eens afstof maar dat zal dan alleen zijn voor Lotus Flower en Give Up the Ghost.

En mischien komt er nog wat met volle maan

avatar van Don Cappuccino
Ik heb eerlijk gezegd ook niet meer de neiging om het album op te zetten. Terwijl ik hem wel erg goed vind. Een halfje eraf.

avatar van rien
Bij mij staat het album non-stop op! Gewoon weer een ontzettend goede Radiohead plaat.

avatar van Erikpol
rien schreef:

avatar van AOVV
Don Cappuccino schreef:

Ik zou er op dit moment net een halfje bijdoen. Mocht ik al gestemd hebben, natuurlijk.

Nee, deze plaat verdiende na de eerste luisterbeurten misschien een krappe voldoende, maar is aan een bescheiden opmars in mijn achting bezig. Ik twijfel nog altijd, en ik wil hier best wel eens een stukje over schrijven. Ach, misschien volgende week of zo.

haveman
Voor zover je van tegenvallen kunt spreken vond ik In Rainbows toch wat minder in vergelijking met HTTT en Amnesiac. Maar ik heb ook geen andere nog huidig actieve band waar de lat zo hoog ligt.

En zoals het een goed Radiohead album betaamt is dit album bij de eerste luisterbeurt ook volkomen ruk.

avatar van Gert P
Hebben ze weer een nieuwe en nog wel 37 minuten... nou zal niet de moeite nemen om het te luisteren want aan die dubbbele verzamelaar heb ik al teveel Radiohead.
Zal wel weer in de top 250 komen....

avatar van bloempje24
Wat mij doet besluiten er een vol punt af te doen is dat dit album ten eerste niet als een band klinkt (waar is Ed 'O Brian?), maar dat zelfs het niet groots uitgebrachte solowerk van Thom Yorke anderhalf jaar geleden (ik doel op: Thom Yorke – Feeling Pulled Apart By Horses / The Hollow Earth) op bijna alle gebieden interessanter klinkt.

Indien Jonny Greenwood inderdaad aan de BBC heeft aangegeven dat de opnamesessies nog niet afgerond zijn, dan is er in ieder geval nog hoop dat ze de b-kantjes 3 weken geleden hebben uitgebracht en dat het album later (in de winkel en in de boxset) pas released wordt.

Little by little is trouwens érg matig en gewoon ondermaats. Er is geen Yorke nodig om zo'n track uit de mouw te schudden. Ik kan niet begrijpen dat dit nummer bij de beste 8 zat...

Pluspunten voor Feral en Seperator. Dikke minpunten voor Magpie en Little by Little. De rest is inwisselbaar, niet erg verrassend, maar nog te behappen.

avatar van Eveningguard
Heeft Jonny Greenwood dat echt gezegt? Wanneer?

Feral is een leuk Four Tet-achtig nummertje, maar als je dan de nieuwe 12" van Four Tet (split met Caribou) zelf hoort... dan kan wel Radiohead wel inpakken en wegwezen eigenlijk. Met dat soort platen in het achterhoofd kan ik het eigenlijk niet aan mezelf verkopen dat ik hier nog 4* aangeef, dus ik ga een halfje omlaag. Ook omdat het album weinig inhoud heeft, wat mij betreft. Veel tracks klinken goed, maar hebben inhoudelijk niet zoveel te bieden. De emotie is helaas ver te zoeken.

avatar van Noere
Bovenstaande post kan ik me best goed in vinden eigenlijk. Na het album wat luisterbeurten gegund te hebben blijven nummers wel hangen, maar ik heb totaal de drang niet om hem weer op te zetten. Nummers 2 en 3 vind ik behoorlijk ongeinspireerd klinken ook.

avatar van Eveningguard
Little By Little doet erg denken aan Go To Sleep.