Marillion - Clutching at Straws (1987)

4,16

Label: EMI

1. Hotel Hobbies (3:35)
  2. Warm Wet Circles (4:25)
  3. That Time of the Night (The Short Straw) (6:00)
  4. Going Under * (2:47)
  5. Just for the Record (3:09)
  6. White Russian (6:27)
  7. Incommunicado (5:16)
  8. Torch Song (4:05)
  9. Slainte Mhath (4:44)
  10. Sugar Mice (5:46)
  11. The Last Straw: Happy Ending (5:58)
  12. Incommunicado [Alternative Version] * (5:37)
  13. Tux On * (5:13)
  14. Going Under [Extended Version] * (2:48)
  15. Beaujolais Day * (4:51)
  16. Story from a Thin Wall * (6:47)
  17. Shadows on the Barley * (2:07)
  18. Sunset Hill * (4:21)
  19. Tic-Tac-Toe * (2:59)
  20. Voices in the Crowd * (3:29)
  21. Exile on Princes Street * (5:29)
  22. White Russians [Demo] * (6:15)
  23. Sugar Mice in the Rain * (5:56)
370 BERICHTEN 4 MENINGEN
Te lang terzijde geschoven deze pracht plaat. Ik ben me de laatste maanden wat meer aan het verdiepen in het genre en dan voornamelijk Marillion . De keuze is natuurlijk reuze als je zo laat instroomt , maar tot nu toe ben ik aangenaam verrast .Fish solo had ik al compleet op de plank staan en ook de 3 voorgangers van dit album waren mij al bekend. Op 1 of andere manier kwam deze maar nooit in huis . Ik kende de nummers natuurlijk al van het live album ,maar het geheel maakt het zo krachtig. Het is een desolate trip langs de bar en de goot waarbij Fish zichzelf totaal niet spaart. Een emotionele rollercoaster waarbij ik steeds weer iets nieuws ontdek . 5 sterren en een plek in mijn top 10

Kwartje is bij mij ook later gevallen.
Naast Fish zijn sterke lyrics, is de band muzikaal ook gegroeid.

avatar van Zagato
Ik zit weer eens in een Marillion fase. Ik had het dubbel album van CaS nog nooit gehoord, maar met dank aan Spotify nu wel. Leuk om op CD 2 de mix tussen Seasons End en Vigil in a Wilderness of Mirrors te horen.

Beste met Fish m.i.

avatar van Bravejester
Mooi beschreven hierboven Twinpeaks!

Als je zo doorgaat met het waarderen van hun albums komt een plaats in je top 10 artiesten ook steeds dichterbij; of is die weg nog lang?

avatar van Zagato
bikkel2 schreef:
Beste met Fish m.i.

Ja, voor mij met terugwerkende kracht. Toen het album uitkwam was ik licht teleurgesteld, maar daar is nu niets meer van over.

Bravejester schreef:
Mooi beschreven hierboven Twinpeaks!

Ze zijn inderdaad hard op weg naar die top 10 .

Kwam bij mij ook later binnen.
Sugar Mice vond ik trouwens al wel een heel mooie song.
Ik zweerde altijd bij Misplaced Childhood, maar deze overtreft die plaat.
Het klinkt organischer en ook wat losser muzikaal.
Fish textueel in topvorm.
Warm Wet Circles....kom er maar eens op!
Grimmige plaat, al is de muziek melodieus en toegankelijk.

avatar van jakkepoes
Heb nog een gesigneerd fanclubdag T Shirt van de fanclubdag in Tivoli. Maar dit terzijde. Vind dit album geluidstechnisch gezien beter klinken dan Misplaced. Luister maar eens via een goede koptelefoon naar bijvoorbeeld Torch Song. De gitaarsolo uit Sugarmice bezorgt me na 30 jaar nog steeds kippenvel. Draai hem eigenlijk het vaakst van al hun cd's. Mag ik dat zeggen. Ja dat mag ik zeggen.

avatar van Leptop
Dat heb ik toevallig met de solo van The Last Straw.