Marillion - Clutching at Straws (1987)

Label: EMI

1. Hotel Hobbies (3:35)
  2. Warm Wet Circles (4:25)
  3. That Time of the Night (The Short Straw) (6:00)
  4. Going Under * (2:47)
  5. Just for the Record (3:09)
  6. White Russian (6:27)
  7. Incommunicado (5:16)
  8. Torch Song (4:05)
  9. Slainte Mhath (4:44)
  10. Sugar Mice (5:46)
  11. The Last Straw / Happy Ending (5:58)
  12. Incommunicado [Alternative Version] * (5:37)
  13. Tux On * (5:13)
  14. Going Under [Extended Version] * (2:48)
  15. Beaujolais Day * (4:51)
  16. Story from a Thin Wall * (6:47)
  17. Shadows on the Barley * (2:07)
  18. Sunset Hill * (4:21)
  19. Tic-Tac-Toe * (2:59)
  20. Voices in the Crowd * (3:29)
  21. Exile on Princes Street * (5:29)
  22. White Russians [Demo] * (6:15)
  23. Sugar Mice in the Rain * (5:56)
avatar van daniel1974nl
meneer schreef:
Oei... Door de momenteel zeer intense Marillion meter - zette ik vanavond de 2018 Deluxe Versie (remix) van dit album op. En deze versie zet het album volledig voluit tot zijn recht. Wat een kracht en een eerlijk uitgebalanceerde versie van zowel zang als muziek. Zo kende ik het album nog niet.

Deze versie is zoals Torch God het waarschijnlijk bedoeld had. Puur smullen dit.

Met Hotel Hobbies & WWC was ik nog niet overtuigd maar That Time Of The Night is in DTS verschrikkelijk mooi gebalanceerd afgemixed. Vanaf daar is de rest een verademing.

avatar van Benthe Krolle
Ik denk dat de term "extended version" zelden zo losjes is gebruikt als bij Going Under - Extended Version...

avatar van Zagato
Verhoogd naar 5 sterren.

aERodynamIC schreef:
Incommunicado vond ik indertijd een leuke hitsingle. Nu doet ie me heel wat minder.
De hele cd vind ik op zich ook best aardig, maar zeker niet meer dan dat.
Nu ik zo naar mijn eigen beoordelingen kijk van de albums die ik ken merk ik dat ik de periode met Steve Hogarth eigenlijk beter vind dan met Fish.

Deze opmerking is van nogal wat jaartjes terug. Geen idee waarom ik dat dacht. Vandaag weer eens opgezet en ik vind het juist een sterk album