MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Mssr Renard
Bravejester schreef:
En ik o.a. Going Under Mssr Renard !

Going Under, Just for the Record, het gaat er bij mij allemaal in.
Lady Nina, die ik samen met Freaks een beetje als verloren tracks tussen Misplaced en Clutching beschouw vind ik ook te gek! Wedstrijdje liedjes te gek vinden,

Ik vind Lady Nina Hagen en Freaks dan weer te dicht bij elkaar liggen en ik hou er niet van Maar ik geef 2 2 nummers van F.E.A.R. dan weer 10 punten.. ( en bonothecat maar weer verder scrollen voor meer scores )

Outlaw104 schreef:
Op volgorde van aankoop was Clutching... m'n 2e Marillion plaat. Samen gekocht met het kwalitatief mindere Nomzamo van IQ.
Wat een start van het album, het drieluik, waar Hotel Hobbies deel van uitmaakt. Net als Casartelli vind ik het een beetje lastig om het los te becijferen.

8,8

Gelukkig heeft Nomzamo ook een mooi drieluik in Human Nature, Screaming en Common Ground maar kan zeker niet tippen aand die van Clutching... mist vooral ook samenhang maar voor mij wel het mooiste deel van Nomzamo!

Mssr Renard
Bravejester schreef:
Ik vind Lady Nina Hagen en Freaks dan weer te dicht bij elkaar liggen en ik hou er niet van Maar ik geef 2 2 nummers van F.E.A.R. dan weer 10 punten.. ( en bonothecat maar weer verder scrollen voor meer scores )

Lady Nina is de Roxanne van Marillion. Het gaat niet over de punkster maar over een prostitué.

Wellicht kunnen we aan de sitemaster vragen (die fixen dat zo) dat er een vinkje kan worden gezet waardoor automatisch de tekst " maar het is wel lastig om het nummer zo los te becijferen" in het bericht wordt geplakt.

Vlak voordat H bij de band kwam komen ze hier met HH.

Prachtig natuurlijk! Mooi opkomend intro, fel gitaarwerk en Fish in vorm.

9,3

Tja, in de Fish tijd ging zo ongeveer een kwart daarover en ze zijn zeker niet van dezelfde kwaliteit!
Wie weet; betere ervaring voor Fish betere tekst?

Casartelli (moderator)
Outlaw104 schreef:
Op volgorde van aankoop was Clutching... m'n 2e Marillion plaat. Samen gekocht met het kwalitatief mindere Nomzamo van IQ.
Er zijn sowieso maar erg weinig albums van wie dan ook niet kwalitatief minder dan Clutching at Straws... maar goed, ik zie dat je Nomzamo ook keurig op 4,0* hebt, dus dat dat per saldo nog steeds een nette plaat is, hoef ik dan niet meer apart aan te stippen.

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
hier met HH
Fish was in elk geval niet van de AA. Vooral hier niet.

Casartelli schreef:
(quote)
De AA zal je ook niet zo snel op nr.1 aan het eind van de bar zien. Iets met een kat en wat spek..

Alle mensen die moeite hebben met losse Marillion nummers moeten eens vaker Marillion op Spotify luisteren... Zelf heb ik een Marillion top100 playlist die ik regelmatig op shuffle afspeel als ik ff zin heb in goede muziek. Tip!

Hotel Hobbies: 9,8

The New Kings: 9,5
Gazpacho: 7,5
Assassing: 8,2
Montréal : 6,1
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0

Hotel Hobbies: 7

Zonder twijfel het beste Marillion met Fish album. En dan niet alleen het bekende werk maar ook Just For The Record en Torch Song zijn fenomenaal. Jammer alleen dat wellicht ook het einde al werd ingeluid hier. De drieluik is een geniale opening die het nu ook nog stelt live goed blijft doen. Heb het Marillion een paar keer live zien uitvoeren. Altijd genieten. Gigantisch gaaf gitaargeweld van Rothery.

Los van de twee blijft het nog steeds overeind al mist er wel wat. Een beetje als het beoordelen van Home By The Sea zonder Second al vermoed ik dat dat is gedaan omdat iedereen dan gelijk een 10 gaat geven en er verder niets spannends meer te beleven is in de Fish periode.

Ik hou het op zichzelf op een 7.5.

Casartelli schreef:
(quote)

Al een tijdje wel, Erdinger 0% is t recept

Hotel Hobbies. Als los nummer verliest hij wat in zijn kracht, juist in combinatie met de nummers erna is het een krachtige song. Clutching is echt een album om in zijn geheel te beluisteren. Beoordeling als los nummer is het een 8 maar in combinatie van de rest van het album toch wel een 9. Gemiddelde neem ik dan maar dus een 8.5

Overigens bonothecat gaaf dit "spel". Niet alleen de cijfers geven maar vooral de verhalen eromheen maakt het zo leuk.

vigil schreef:
(quote)

Ik moest echt even kijken of dat wel bestond, die 0% dan hè

7,9

Ik ga stiekem ook het liefst voor het drieluik . Daarbinnen vind ik de andere 2 nummers trouwens beter.

Idd moeilijk omdat het een onderdeel is ‘van’.. Het nummer zelf stopt nu te abrupt want mijn/ons collectief geheugen laat het doorgaan in het volgende nummer.

vigil: Erdinger 0% is ook zeer lekker maar dan wel alleen op een mooie warme zomerse dag.

Oja, Hotel Hobbies: 90 %.. Zeer sterk nummer. Wedden dat dit zelfs te sterk was qua percentage voor Mister Dick ?

Mssr Renard
vigil schreef:
(quote)

Wat verstandig en inderdaad erg lekker.
Er is ook nog een 0,0 van Franziskaner geloof ik, die vind ik ook erg lekker.

Mssr Renard
Ik vrees het ergste voor Psuedo Silk Kimono....

Outlaw104 schreef:
(quote)
Ik moest echt even kijken of dat wel bestond, die 0% dan hè

Jazeker, de blauwe

Hotel Hobbies.... ik merk dat Clutching voor veel mensen hier hun Magnum Opus is. Voor mij is het de minste met Fish. Nog steeds heel goed natuurlijk, maar nooit echt geland bij mij. Na herbeluistering zit ik ergens tussen de 7 en 8, dus doen we maar een 7,5.

Ik had het topic kennelijk niet in mijn updates staan, dus had niet door dat we al begonnen waren. Vanaf nu doe ik gewoon mee.

Ervan uitgaand dat Michiels lijstje compleet is zijn dit mijn waarderingen tot nu toe:

Hotel Hobbies: 9
The New Kings: 9,5
Gazpacho: 9
Assassing: 8,3
Montréal : 8
Waiting To Happen: 8
Drilling Holes: 7
Childhood's end: 9,5
The Other Half: 6
Asylum Satellite #1: 7
Forgotten Sons: 7,5
Runaway: 7,5
Interior Lulu: 7
White Russian: 9,5
Eighty days: 6,5
Living in F.E.A.R.: 8,5
The Bell in the Sea: 8
Easter: 9,5
The Answering Machine: 6,5
Tux On: 7,5

Mssr Renard
Zo, even uit de losse pols.
Dan ben je pas een kenner..

Het drieluik Hotel Hobbies, Warm Wet Circles en That Time of The Night ( The Short Straw ) is als het ervaren van een goede gerijpte whisky zoals b.v. deze Highland Park 1999 GM - Ratings and reviews - Whiskybase

Het begint met het ruiken aan de whisky in het glas en dit geval duurt het niet lang of diverse geursensaties laten ons naar meer verlangen.

In het proeven voelen we al snel de warmte van de whisky afdalen in onze keel; verwarmend op een koude november avond.

Als laatste voelen we in het einde de scherpte van de whisky door onze hele mond en keel in verwarmende lagen.

Pas later in de nacht of in de hele vroege morgen ervaren we de "Whisky sweat" not als je net wat teveel whisky hebt gedronken.

Niet los van elkaar te zien maar in dit geval is de score van de 3 elementen allemaal een 10 waard!

Slainte !!

Mssr Renard
Whiskey 0.0%?

Mssr Renard schreef:
Whiskey 0.0%?

Het is Whisky ( of Scotch ) .... whiskey is Amerikaans.... En deze is dus 53.6% maar ik heb al 22 whisky's geproefd van 60%+

Mssr Renard
Bravejester schreef:
(quote)

Het is Whisky ( of Scotch ) .... whiskey is Amerikaans.... En deze is dus 53.6% maar ik heb al 22 whisky's geproefd van 60%+

Ik grapte. Ik drink niet.
Vroeger wel. Zeg maar de Torch-manier...

Hotel Hobbies :8,4

Gast
geplaatst: vandaag om 19:56 uur

geplaatst: vandaag om 19:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.