Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)

Folk

8. Calgary (4:10)
  9. Lisbon, OH (1:33)
  10. Beth / Rest (5:16)
niels94 schreef:
Eerste indruk: prachtig. Valt niets tegen, iets waar ik stiekem toch op was voorbereid.

Maar overal staat dit album aangegeven met 'Bon Iver', dus gewoon een titelloos album zoals zoveel: waarom wordt het hier 'Bon Iver, Bon Iver' genoemd? Volgens mij klopt dat helemaal niet. Kan iemand dat even uitleggen?

Als ik het goed heb heeft dat ook op de site van het label gestaan.

Wat is Beth / Rest een prachtig nummer zeg

Voor de rest vind ik dit een zeer goed album , maar ik ga nog wat meer luisteren voor ik sterren ga geven.

klinkt veelbelovend! Wat nieuwe geluidjes in zijn sound gestopt.

avatar van Don Cappuccino
Zo op het eerste gehoor is het best wel goed. Ik ben niet helemaal enthousiast, aan het eind vind ik het afzwakken, Beth/Rest vind ik nu het slechtste nummer van het album met zijn afgrijselijke synths! Het midden vind ik het sterkst, allemaal prachtige nummers. Maar ik wacht nog wel met een beoordeling. Het is in ieder geval geen For Emma 2 geworden en dat is erg mooi.

UnknownPleasure
ik luister.
het klinkt bijna alsof er over elk geluidje is vergaderd.
Dit moet vaker beluisterd worden.

Jochen
Combineer 'For Emma, Forever Ago' met alle tussendoortjes die de man de laatste tijd ondernam, en je krijgt een fragiel en verfrissend album dat wellicht zijn debuut kan overklassen. En met 'Beth / Rest' zonder de 'rest' bezit het album ook de perfecte single. Al is perfect een groot woord.

avatar van WEED DEMON
Zonder rest?

avatar van Leeds
WEED DEMON schreef:
Zonder rest?

Ik denk dat hij daarmee enkel Beth bedoeld.

avatar van Wasabi
Goed album. Hoe goed? Daar gaat wasabi zich de komende tijd eens in verdiepen. Towers op 1:54 is fantastisjjj.

avatar van Mctijn
Ik vond het debuut lichtelijk overschat. Deze daarentegen vind ik (hier) wat onderschat. (voor zover je daar nu al over kan spreken).

Waar het debuut opviel door juist precies (heel goed) te doen wat je verwacht binnen het genre, is deze plaat een stuk spannender.

avatar van Norbert
Klinkt tot nu toe erg mooi. Vooral opener 'Perth' vind ik van onmogelijke schoonheid. En over 'Beth/Rest'. Tsja, die synths klinken inderdaad erg jaren '80 en echt een slecht nummer is het niet, maar hij valt wat mij betreft wel een beetje buiten de feel van de rest van het album. Maar het is wel duidelijk het nummer die het meeste reacties en meningen losmaakt dus alleen wat dat betreft al is het een geslaagd nummer.

avatar van coldwarkids
Het laatste nummer is echt vet, hij maakt weer eens gebruik van z'n autotune!

van het begin tot het eind is dit album echt zo spannend en zo mooi. Heel het album heeft een spannende lijn. sommige nummers konden zo op For Emma, Forever Ago staan.
Top 3 materiaal voor de eindejaarslijstjes.

avatar van OmeWillem
Het album klinkt nog een beetje saai na de eerste luisterbeurten, wellicht valt het kwartje later.

avatar van RestLove
GE-WEL-DIG album. Vergeleken met For Emma, Forever Ago een stuk minder akoestisch en een stuk eclectischer. Het mooie van Bon Iver is er echter nog steeds, de prachtige zang, de schoonheid van de muziek. Wat me opvalt bij dit album is dat er veel lagen en geluiden tegelijk zijn te horen (luister het maar eens met een koptelefoon). In eerste instantie komt dit chaotisch over, maar als je beter gaat luisteren kom je erachter dat alles in harmonie is en op elkaar afgesteld. Ook gaan de nummers soms meerdere kanten op, sowieso niet het standaard verse-chorus-bridge etc. model. Justin Vernon bewijst dat als je geniaal bent je gewoon een album kunt maken met saxofoons, banjo's, steel guitars, piano's door elkaar.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Wat de titel betreft: de site van het label geeft geen uitsluitsel, maar op de Facebook van de band wordt er wel degelijk over "Bon Iver, Bon Iver" gesproken.

avatar van kobe bryant fan
Na Calgary dacht ik toch dat dit een mindere van Bon Iver ging worden maar na Perth gehoord te hebben gaat denk ik die mening snel veranderen. For Emma Forver Ago had het eenzame gevoel en alleen een gitaar een zanger en wat drums hier hoor je al wat meer het klinkt goed maar ik hou toch meer van Justin samen met een gitaar en wat drums. Toch gaat dit denk ik hoog in mijn jaarlijstje staan.

avatar van midnight boom
Weet iemand waar kan ik dit album downloaden of luisteren?

avatar van kobe bryant fan
Mijn eerste 4.5* voor een album uit 2011! Opnieuw een geweldig album van Bon Iver hier komen er meer instrumenten in voor. Het was even wennen maar als je eraan gewend bent dan wacht je iets moois zelfs Calgary kan ik nu waarderen. Voor mij tot nu toe het beste van 2011 en ik denk dat deze op 1 gaat komen in mijn jaarlijstje en er gaat een zeer goed album moeten komen om dat te moeten veranderen.

avatar van Dystopia
Opnieuw schot in de roos, alleen dat openingsnummer al met die blazers, wat een binnenkomer!
Doet niet onder voor FEFA.

avatar van jassn
Bon Iver voltooid volledig mijn verwachtingen en ik moet zeggen die waren toch wel heel hoog, zeker nadat ik het lied Calgary hoorde.

Mooi dat hij het anders doet maar toch weer een prachtig album aflevert.

jassn schreef:
Bon Iver voltooid volledig mijn verwachtingen en ik moet zeggen die waren toch wel heel hoog, zeker nadat ik het lied Calgery hoorde.

Mooi dat hij het anders doet maar toch weer een prachtig album aflevert;

Waarom stem je nog niet?
Edit: goed zo .

avatar van jassn
Omdat ik dat juist gedaan heb.

avatar van Eveningguard
Terwijl jullie lekker aan het genieten zijn van de nieuwste plaat van een enorm goede artiest, wacht ik heerlijk op m'n gemak op de release. Geduldig pubertje dat ik ben.

Nee toch niet, pindakazen en snel.

avatar van kobe bryant fan
normaal wacht ik ook tot hij uit is maar bij deze was ik gewoon te nieuwsgierig om tot 20 juni te wachten.

avatar van RensZ
Ik kan er gewoon niet over uit hoe prachtig ik dit album vind. Ongekende schoonheid. Een aantal weken geleden kregen we een stukje muziek te horen van ongeveer 50 seconden, dat was al schitterend. Perth dus. Wat een nummer om dit album mee te starten, geweldig.

Het album is rijker aan instrumentatie, wat mij dus wel bevalt, ten opzichte van For Emma, Forever Ago. Ik vind het erg veel toevoegen. Subtiliteit. Gelaagdheid. Dit album kent voor mij geen minpunten, dus staat daar één cijfer voor.

avatar van Henjo
ik ben verrast dat dit album nu uitkomt, toch niet echt muziek voor in de zomer, of is dit album iets minder droevig?

avatar van coldwarkids
Inderdaad meer een mooi herfst/winter plaatje.. zo 's winters landschap, zo verlaten maar beeldschoon!

avatar van Chameleon Day
Deze release gaat ongetwijfeld gehypet worden. Hij mag niet slecht zijn.

avatar van RensZ
Zelfs For Emma kan ik altijd draaien, zo ook dit album. Ik vind het juist zonde om deze muziek zo lang aan de kant te leggen.