Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)

Folk

7. Wash (4:58)
  8. Calgary (4:10)
  9. Lisbon, OH (1:33)
  10. Beth / Rest (5:16)
  11. Hinnom, TX [4AD / Jagjaguwar Session] * (3:07)
  12. Wash [4AD / Jagjaguwar Session] * (5:00)
  13. I Can't Make You Love Me [4AD / Jagjaguwar Session] * (4:29)
  14. Babys [4AD / Jagjaguwar Session] * (5:53)
  15. Beth / Rest [4AD / Jagjaguwar Session] * (6:10)
Arbeidsdeskundige
Dit is een overweldigend mooi album. Onvoorstelbaar welk rijk geschakeerd paneel aan klanken te horen is. Een magische sfeer wordt hier geschapen.

Thekillers87327
Bij deze plaat voel ik zo duidelijk dat hij nog erg kan groeien. Zelfde gevoel als ik met the cure- disintegration had. Een soort gevoel van om ver geblazen te worden zonder dat je je vinger er al op kunt leggen. Deze wordt zeker nog veel vaker gedraaid!
4 voor nu!

avatar van Chameleon Day

Wil je je stem dan even terugschroeven van 5 naar 4. Of loop je alvast vooruit op de 5 die het gaat worden?

Thekillers87327
Chameleon Day schreef:

Haha nee had een 4 gegeven, inmiddels dus een 5. Hij heeft me echt te pakken! Geweldige plaat

avatar van dumb_helicopter
Blijft soms hartverscheurend mooi, maar is wel een tikkeltje minder als de voorganger, maar wel een stuk beter dan de vrij emotieloze nakomers. De soundscapes die Vernon schept zijn echt bij wijlen ongeëvenaard en doen je vol schieten. Mooi tweede album.

avatar van Lau1986
Dit blijft inderdaad een prachtig album. Heerlijk om van te genieten.

avatar van jorro
Nu ik dit album weer eens draai vlak nadat ik ook het debuutalbum heb beluisterd kom ik tot de conclusie dat ik dit album intenser beleef. Het komt overtuigender binnen. Mijn 3,5* worden er dan ook 4. Net zo veel als het debuut, maar dit is een 4+!

avatar van Reijersen
N.a.v. dit topic beluisterde ik dit album.

Het enige wat ik van Bon Iver weet is dat er weleens discussie is over hoe de naam nu uit te spreken. Voor dit soort albums doe ik dit dus! Wat een prachtige plaat is dit zeg. Vooral Minnesota, WI zat ik meteen vol in. De sfeer die dit album uitademt is prachtig en er zit ook een bepaalde urgentie in de zang die je raakt. Het ene nummer wat kaler/kleiner dan het ander, maar allemaal prachtig uitgevoerd en uitgewerkt. Gewoon hele sterke en mooie muziek dit.

avatar van xrockerx
niet geheel vergelijkbaar maar toch ook weer wel....mijn plaat van vorig jaar

Stacks - Love and Language (2022) - MusicMeter.nl