Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)

Folk

7. Wash (4:58)
  8. Calgary (4:10)
  9. Lisbon, OH (1:33)
  10. Beth / Rest (5:16)
  11. Hinnom, TX [4AD / Jagjaguwar Session] * (3:07)
  12. Wash [4AD / Jagjaguwar Session] * (5:00)
  13. I Can't Make You Love Me [4AD / Jagjaguwar Session] * (4:29)
  14. Babys [4AD / Jagjaguwar Session] * (5:53)
  15. Beth / Rest [4AD / Jagjaguwar Session] * (6:10)
avatar van RensZ
Het nummer 'Calgary' is te downloaden en te beluisteren.

avatar van Eveningguard
Nou, dat valt wel een beetje tegen. Dat nieuwe stijltje bevalt niet echt tot nu toe.

avatar van RensZ
Mij wel, ik vind het een prachtig nummer.

avatar van Don Cappuccino
Ik vind het een erg mooi nummer, mooi dat Bon Iver weer een andere kant in gaat. Ben zeer benieuwd naar dit album.

avatar van niels94
Prachtig. Echt. Mooi veelzijdig ook. Kijk hier nu nog meer naar uit

avatar van jassn
niels94 schreef:
Prachtig. Echt. Mooi veelzijdig ook. Kijk hier nu nog meer naar uit
²

avatar van My Addiction
Thank MuMe voor mij zo'n dingen door te spelen aan mij !

avatar van Co Jackso
Ik vind het een zeer mooi nummer. Zelden dat een eerste luisterbeurt zo goed bevalt

avatar van My Addiction
Misschien een beetje overdreven maar ik kreeg meteen de tranen in mijn ogen. Die stem, het doet gewoon iets met mij...

avatar van AOVV
Wat een prachtig nummer is 'Calgary'! Hulde, hulde, hulde!

avatar van RensZ
Als dit het niveau van het hele album is, dan wordt dit sowieso de plaat van het jaar. Natuurlijk is dat wat voorbarig. Maar ik vind dit nummer zo fantastisch. Het raakt mij simpelweg meteen, in de eerste seconden al.

avatar van AOVV
Mooi ook dat de koers die Bon Iver gaat varen, blijkbaar anders is dan op het vorige album. Al valt dat moeilijk uit te maken na het beluisteren van één nummer, dat weet ik ook. Maar dit nummer voorspelt toch al veel goeds, al zou ik er niet rouwig om zijn als er ook wat richting 'For Emma' van op het debuut wordt gegaan.

avatar van De Daniël
Ik vind het nummer Calgary ook wat tegenvallen hoor... Ik ben bang dat het "stijltje" van Iver mij wellicht een beetje is gaan vervelen...

avatar van Eveningguard
Hij slaat nu wel een nieuwe weg in hé. Is dit niet al vaak gedaan?

avatar van Timo-otje
Gister Calgary geluisterd en kan niet zeggen dat het me tegengevallen is hoor. Vrij goed nummer als je het mij vraagt.

avatar van midnight boom
Calgary is prachtig!

HolyGrail
Calgary is simpelweg een prachtig nummer. Als het hele album dit niveau heeft, dan kun je mij waarschijnlijk opvegen.

avatar van kobe bryant fan
Had er iets meer van verwacht de muziek komt soms boven Justin Vernon's stem uit wat op FEFA niet het geval was. Ook het concept op FEFA voor alleen een gitaar en soms wat drums te gebruiken sprak mij aan maar met de meerdere instrumenten op Calgary komt het te druk over voor zijn stem. Toch hoop ik dat Bon Iver, Bon Iver een goede plaat wordt.

avatar van Masimo
Wat kan er aan Calgary nou weer tegenvallen?

Pracht van 'n nummer!

avatar van DirkM
Vernon's stem blijft op Calgary goed als altijd. Moet zeggen dat ik wel even moest wennen aan de lading echo die er meteen overheen gegooid was, dat heeft niet echt mijn voorkeur. Hoop dat op dit album ook een paar akoestische nummers belanden.

Overigens acht ik de kans klein dat Bon Iver, Bon Iver aan de torenhoge verwachtingen zal voldoen. Daarvoor was het debuut te goed en zijn de verwachtingen te hoog. Volgens mij ligt het niet in Justin Vernon's straatje om iets te doen dat hij al gedaan heeft. Hij schuwt het experiment en nieuwe paden niet, zoals blijkt uit Unmap en dit live-album.

avatar van Tha)Sven
Van Justin had ik niet verwacht dat hij in herhaling zou vallen en na Calgary ben ik daar wel zeker van. Meer instrumentatie, een rijk geluid en het is duidelijk dat Bon Iver een band geworden is. Calgary vind ik erg mooi, tekstueel blijft Vernon meesterlijk en die stem zal hij ook niet kwijtraken. Daardoor blijf ik bij al zijn werk een zwak voor hem hebben.

Goede sfeervolle cd!

avatar van jacobz
En, potentiële album van het jaar?

avatar van Masimo
Voor mij best wel een grote kanshebber, ja.

jacobz schreef:
En, potentiële album van het jaar?

ja absoluut

avatar van WJW
WJW
Staat nu aan. De vinyl-versie gaat sowieso komen, dus ik beschouw het maar als een digitaal cadeautje.

avatar van RensZ
Ik heb dit album vanmorgen in de trein beluisterd, wat een prachtplaat. Ik zie nu al uit naar de terugreis .

avatar van Koston
Perth, waanzinnig goede album opener.
De rest is ook best te pruimen, maar moet nog wat groeien na 1 luisterbeurt omdat dit album veel rijker geïnstrumenteerd is dan zijn vorige.

De opening is inderdaad heel sterk, midden stuk zal wat meer tijd nodig hebben. Erg grote veranderingen hoor ik tot nu ook nog weer niet
terug. Het laatste nr heeft wel die jaren 80 sfeer waar iemand het hier over had.

avatar van niels94
Eerste indruk: prachtig. Valt niets tegen, iets waar ik stiekem toch op was voorbereid.

Maar overal staat dit album aangegeven met 'Bon Iver', dus gewoon een titelloos album zoals zoveel: waarom wordt het hier 'Bon Iver, Bon Iver' genoemd? Volgens mij klopt dat helemaal niet. Kan iemand dat even uitleggen?