The Smiths - Meat Is Murder (1985)

Label: Rough Trade

1. The Headmaster Ritual (4:52)
  2. Rusholme Ruffians (4:19)
  3. I Want the One I Can't Have (3:12)
  4. What She Said (2:40)
  5. That Joke Isn't Funny Anymore (4:57)
  6. How Soon Is Now? * (6:43)
  7. Nowhere Fast (2:35)
  8. Well I Wonder (4:00)
  9. Barbarism Begins at Home (6:55)
  10. Meat Is Murder (6:02)
avatar van Thekillers87327
xrockerx schreef:

jouw reactie doet me kotsen...luister het dan niet

en dankzij vlees eten zitten we nu in een corona crisis

ik ga meat is murder weer eens luisteren, mijn favo smiths plaat

en tja...als je muse luistert...

Zo kun je ook zeggen dat mcdonalds en 1000 bedrijven verantwoordelijk zijn voor kanker.
Beetje kortzichtig, dit komt door onhygiënische mensen, niet vlees.
Wat is er mis met muse? Een band die ook zelfs door critici gerespecteerd word?
Ik vind the smiths geweldig maar mag ik dit dan minder vinden?

avatar van Autobahn
Ik zet voorlopig in op 3,5 ster. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel overgehouden als bij the queen is dead. Een aantal erg sterke nummers (the headmaster ritual, rusholme ruffians en well I wonder), maar ook een aantal die me niks doen, maar wie weet verandert dat nog als ik er wat vaker naar luister.

Autobahn schreef:

'Nowhere Fast' was destijds het eerste nummer dat ik van deze heren hoorde en het triggerde me om uiteindelijk hun hele oeuvre aan te schaffen. Zeer verslavend. Maar tracks als 'Barbarism' en 'What She Said' mogen er ook zijn. Ik werd er destijds serieus door bevangen, maar dat geldt wellicht niet voor iedereen, En dat geeft ook helemaal niets.

Waverick schreef:

Meestal is het bij mij zo dat hoe vaker ik naar the smiths luister, hoe beter de tracks op mij in gaan werken en hoe beter het dus wordt. Ik verwacht dat het bij dit album ook wel het geval zal zijn. Maar dat het allemaal aardig klinkt, daar ben ik het zeker mee eens.

Autobahn schreef:

Nog een leuk feitje van mijn kant: toen de euforie over deze band bij mij een beetje was gaan liggen, merkte ik bij het maken van een eigen compilatie dat hier voornamelijk songs op kwamen van de periode tot en met 1985, hun beginperiode dus. Wellicht heeft dit te maken met de productie en het feit dat het 'gepingel' van Johnny Marr in die periode meer werd gehoord. Misschien een tip, maar misschien ook niet, er zijn genoeg fans die juist het werk vanaf 1986 het beste vinden.

avatar van Dirruk
Heb hier na een tijdje ook de score verhoogd. Begon met een 3. Hij viel me toch flink tegen na het debuut. Na nog een paar keer luisteren zijn er toch wel aardig wat tracks uitgeschoten. The Headmaster Ritual en Barbarism Begins at Home in het bijzonder. Kan ik wel dagelijks draaien. Maar voor mij wel de minste van de 4.

Waverick schreef:

Ik ben zelf ook iemand die het latere werk beter vind, maar dan vooral de nummers die op strangeways staan. Maar het eerste album van The Smiths kan ik ook erg waarderen, met name this charming man, juist vanwege het gitaarspel inderdaad.