The Smiths - Meat Is Murder (1985)

Label: Rough Trade

1. The Headmaster Ritual (4:52)
  2. Rusholme Ruffians (4:19)
  3. I Want the One I Can't Have (3:12)
  4. What She Said (2:40)
  5. That Joke Isn't Funny Anymore (4:57)
  6. How Soon Is Now? * (6:43)
  7. Nowhere Fast (2:35)
  8. Well I Wonder (4:00)
  9. Barbarism Begins at Home (6:55)
  10. Meat Is Murder (6:02)
avatar van charlezzz
EVANSHEWSON schreef:
Meat is Murder.

Zeker voor vegetariërs, veganisten en Paul Mc Cartney.

lekker stereotypisch bezig, meneer de truckchauffeur... dus wellicht is dit iets voor u

EVANSHEWSON
charlezzz schreef:

Beetje last van de plotselinge hitte ???

Omsk schreef:
Nowhere fast, That Joke Isn't Funny Anymore en Rusholme Ruffians horen bij de allerbeste Smiths nummers. Die laastste kan ik echt onbeperkt luisteren.

Met Rusholme heb ik dat niet echt. Nowhere Fast, Well I Wonder en I Want The One I Can't Have vind ik momenteel de beste nummers van dit album. Dit wisselt soms, maar ik heb Rusholme nooit een nummer gevonden dat er echt uitspringt, hoewel ik het wel een goed nummer vind. Maar welk nummer van The Smiths is dat niet

Waverick schreef:

Panic, Vicar In A Tutu, Some Girls Are Bigger Than Others.. om maar een paar te noemen. Smiths goede/slechte songs: 50/50

Hoe bedoel je? Dat de helft van de muziek van The Smiths slecht is en de andere helft goed? Mag je van mij best vinden hoor, maar effe een check

Ongeveer ja..

Okee. En wat vind je zoal goed en wat slecht?

avatar van orbit
Ik vind op deze plaat Nowhere Fast, Well I Wonder, What She Said en Rusholme Ruffians niet sterk.. en ik vind dit nog wel de sterkste reguliere plaat van The Smiths.
Op andere platen heb ik ook vaak dat een deel van de nummers me niet aanstaat of me totaal niet pakt, ongeveer de helft dus. Duidelijk dat The Smiths mijn muziek niet echt is, alhoewel ze ook mooie nummers hebben gemaakt (die andere 50% ). Daarom zal ik het geen slechte band noemen, want dat is het zeker niet.

avatar van Omsk
Waverick schreef:

Dus zelfs iemand met 8 Smiths albums in zijn top 10 vind Rusholme Ruffians niet speciaal . Dan zal ik wel de enige zijn die dat echt één van dé Smiths-nummers vindt.

Omsk schreef:

De ene Smithsfan is de andere niet, zal ik maar zeggen. En het zijn overigens 9 albums

Ik vind Meat is Murder het beste album van The Smiths, maar dat betekent niet dat ik alle nummers afzonderlijk evenveel waardeer. Met Rusholme is niets mis, het springt er alleen voor mijn gevoel niet uit op dit album. Maar het hoort wel bij MIM, ik vind het ook geen skipnummer of zo...

handsome_devil
Omsk schreef:

Dan zal ik wel de enige zijn die dat echt één van dé Smiths-nummers vindt.

Nee hoor.

avatar van Omsk
Er moet me toch iets van het hart. Ik ken The Smiths nu zo'n twee jaar. De laatste anderhalf jaar is Meat Is Murder mijn favoriete Smiths album. Toch heb ik nog niet, nee nog nooit, naar de titelsong durven luisteren. Mijn brandende vraag: is hij werkelijk zo verschrikkelijk?

Nee.

Wat is dat nou weer voor een onzin: ik heb nog nooit durven luisteren naar....!!
Je vindt dit hun beste album (ik trouwens ook, maar dat terzijde), maar Meat is Murder heb je nooit geluisterd, want dat durf je niet.
Belachelijk.
Ga je schamen, en zet dit nummer knetterhard aan. (mag gewoon met een broodje hamburger hoor)

Omsk schreef:

Ik zou zeggen: barbeque aan; stereo snoeihard en laat maar tot je komen.

Held schreef:

Ik zou zeggen: barbeque aan; stereo snoeihard en laat maar tot je komen.

Wel zonde van die barbecue...

handsome_devil
Omsk schreef:
Mijn brandende vraag: is hij werkelijk zo verschrikkelijk?

Ja, ik vind dat nr toch wel erg naar, één van de naarste Smiths nummers imo

Ik ook. Kan er niet naar luisteren, daarom laat ik deze plaat verder maar links liggen. Geef mij maar het debuut of The Queen is Dead.

"This beautiful creature must die...", onder het genot van een stukje zwartgeblakerde kip... Horrible

Ik vind de meeste live-versies van de titeltrack overigens beter dan de studioversie; er zit meer (theatrale) emotie in.

avatar van dix
dix

hmmm ...

dat (theatrale) ....

je neemt vegetariërs niet zo serieus he?

avatar van Reint
Ik heb het altijd prachtig gevonden. En ergens heeft hij ook wel een punt. En ik stoor me niet aan de manier waarop hij zijn mening 'doordouwt'.
Geniaal nummer, echt.

dix schreef:

hmmm ...

dat (theatrale) ....

je neemt vegetariërs niet zo serieus he?

Jawel hoor, ik heb wel respect voor mensen die om de een of andere reden geen vlees eten. Ik hou daarentegen wel van een goed stukje murder

Ik moet altijd een beetje grinniken om die lui die geen vlees eten, maar wel een leren riem of leren schoenen aan hebben.

avatar van Cygnus
rayman schreef:

Of vegetariërs die wel vis eten...

Of tijgers die wel vegetariërs eten

Maar alle gekheid op een stokje en terug naar het album.

Mozz heeft natuurlijk een goed punt als hij het doden van dieren om ze op te eten puur gezien moord noemt. Als je erover nadenkt, moet je hem bijna gelijk geven ook. Het voert mij echter te ver om dan geen vlees meer te eten. Op deze aardkloot is het "eten of gegeten worden" (dat is natuurlijk wat kort door de bocht).

Ik respecteer de mening van Morrissey wel en de titeltrack vind ik heerlijk om naar te luisteren, maar ik zal er nooit vegetarisch door worden.

avatar van Reint
Ah, dat heb ik dus ook. Ik vind vlees heerlijk, alleen eten we het niet vaak omdat mijn moeder vegetarisch is (wel eet ze vis, maar dan juist degene die ik niet lekker vind ).
Maar het is een prachtig nummer vind ik. En de liveversies zijn oms zelfs nog beter. (zie Live in Madrid op YouTube!)

avatar van dix
dix
rayman schreef:

als je volgens principes probeert te leven dan zijn er altijd wel mensen die je op je hypocrisie willen wijzen.

een soort jalouzie wellicht ?

In ieder geval niet van mijn kant. Men doet maar. Zolang ze het mij niet gaan proberen op te dringen. Principes hebben is prima, zolang men anderen er maar niet mee lastig valt.
Daarom grinnik ik ook slechts en ga ik geen discussie aan hierover.
Totdat ze er zelf over gaan beginnen. Dan stopt het grinniken en gaan we babbelen.

Over het album. Dit is mijn favoriete album van mijn favoriete band.

Voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen vegetarisme en veganisme. Mensen die hiernaar (proberen te) leven hebben, vind ik, een nobel streven en doen dit veelal vanuit een principiële overtuiging. Ik vind het zelf onzin, maar ik respecteer het wel. Ik zal er daarom geen grapjes meer over maken als niet iedereen erom kan lachen. Ik zou het ook niet leuk vinden als mensen mij bespotten vanwege mijn overtuiging(en).