The Black Keys - El Camino (2011)

Rock / Blues
Label: Nonesuch

1. Lonely Boy (3:13)
  2. Dead and Gone (3:41)
  3. Gold on the Ceiling (3:44)
  4. Little Black Submarines (4:11)
  5. Money Maker (2:57)
  6. Run Right Back (3:17)
  7. Sister (3:25)
  8. Hell of a Season (3:45)
  9. Stop Stop (3:30)
  10. Nova Baby (3:27)
  11. Mind Eraser (3:15)
avatar van MIAB
Na de bericht hier toch maar eens deze plaat erbij gepakt op Spotify. En zowaar.. een heerlijk album. Wel veel op elkaar lijkend, maar omdat er (slechts) 11 nummers op staan blijft het ook nog leuk. 3,5*

1. Lonely Boy (3:13)  4,0
8. Hell of a Season (3:45) 3,5
9. Stop Stop (3:30) 3,5
10. Nova Baby (3:27) 3,0
11. Mind Eraser (3:15) 3,5

Stuk afwisselender dan de voorganger, daardoor meer hit & miss maar ook beter van begin tot eind te beluisteren dan eerdere Black Keys Albums. Toch wel een toppertje wat mij betreft.

Ik zag net de aankondiging van de El Camino Anniversay Editions op 3LP, 5LP (boxset met ook een boek van 100 pagina's) & 4CD box. Releasedatum is 5 november en op dit moment verreweg het goedkoopst te krijgen op fnac.com

Vanaf de website van the Black Keys de inhoud van de 5LP boxset:
"
10TH ANNIVERSARY EDITION 5-LP Set Includes:

Original Remastered Album
Previously Unreleased Full Live Concert and BBC Session Recorded in 2012
Plus 2011 Electro-Vox Session.
Extensive photo book
Limited Edition Poster and lithograph
New Car Scent Air Freshener
Liner Notes Written by David Fricke
"
Zie: El Camino - Super Deluxe Remastered Box Set (Black Vinyl) – The Black Keys UK Store - ukstore.theblackkeys.com

En ik heb de El Camino 10th Anniversay Edition Boxset al binnen! Het ziet er fraai uit allemaal, maar het klinkt bovenal geweldig. Wat een geluid komt er uit het vinyl zetten! Ik heb tot nu toe geluisterd naar het uitstekende Live In Portland concert op LP 2 & 3.