Mark Lanegan Band - Blues Funeral (2012)

Label: 4AD

1. The Gravedigger’s Song (3:46)
  2. Bleeding Muddy Water (6:20)
  3. Gray Goes Black (4:13)
  4. St. Louis Elegy (4:36)
  5. Riot in My House (3:55)
  6. Ode to Sad Disco (6:27)
  7. Phantasmagoria Blues (3:18)
  8. Quiver Syndrome (4:06)
  9. Harborview Hospital (4:34)
  10. Leviathan (4:24)
  11. Deep Black Vanishing Train (3:09)
  12. Tiny Grain of Truth (7:07)
  13. Burning Jacob's Ladder * (3:48)
avatar van Echo01
Geweldige (!) cd, maar waarom is deze, met een geringe dynamic range van 6, toch zo slecht gemastered... Bij zijn eerste werken was de DR nog het dubbele en kon je je speakers lekker open draaien om te zwelgen in Lanegan's stem...

avatar van Johnny Marr
St. Louis Elegy...bij gebrek aan worship smiley:

Cured
Album begint heel goed en sfeervol, maar met Ode gaat het direkt goed mis....out of place, niet passend en een pak minder. Het 2e gedeelte is ook minder sterk en zo heb ik na afloop toch niet het album waarop ik na de eerste handvol nummers op gehoopt had....

avatar van sj0n88
Luca Brasi schreef:
Grappig dat veel mensen ode to sad disco niks vinden. Zelf vind ik het t beste nr ooit van Mark lanegan.

Ook nooit zo begrepen. Behoort naar mijn mening bij de beste nummers op dit album. Dat het een beetje een stijlbreuk vormt binnen het album, daar kan ik op zich wel inkomen. Dit blijft echt een geweldig album waarop Mark zijn 'gehavende' stem perfect tot wasdom laat komen.

Voor zo'n nummer als St. Louis Elegy moet ik wel in zwijm vallen.

Even citeren:

Woman are you home?
A house of cards, a frame of bones
Here I am earthly bound
Said hallelujah I'm going down
And the River Jordan is deep and wide
I think I see forever across on the other side

Daar pakt u me wel mee in, beste Mark.

avatar van HansVon
Ik mag natuurlijk niet balen dat Duke Garwood zoveel invloed heeft op Mark.... wat een teleurstelling hun gezamenlijk optreden onlangs in Tivoli.... maar mijn verwachting was zo hoog
Bubblegum en vooral dit album zijn nl. zwijmelpareltjes !!!!
Ik hoop dat die hij die Duke eens een keer niet meeneemt -uit zijn donkere hol- als hij nog eens NL aandoet. Ik hou van lekkere donkere muziek, maar er zijn grenzen