menu

Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son (1988)

mijn stem
4,02 (535)
535 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Metal
Label: EMI

  1. Moonchild (5:41)
  2. Infinite Dreams (6:09)
  3. Can I Play with Madness? (3:31)
  4. The Evil That Men Do (4:34)
  5. Seventh Son of a Seventh Son (9:53)
  6. The Prophecy (5:06)
  7. The Clairvoyant (4:27)
  8. Only the Good Die Young (4:42)
  9. Black Bart Blues * (6:40)
  10. Massacre * (2:53)
  11. Prowler '88 * (4:07)
  12. Charlotte the Harlot '88 * (4:11)
  13. Infinite Dreams [Live] * (6:03)
  14. The Clairvoyant [Live] * (6:09)
  15. The Prisoner [Live] * (6:03)
  16. Killers [Live] * (5:03)
  17. Still Life [Live] * (4:37)
toon 9 bonustracks
totale tijdsduur: 44:03 (1:29:49)
zoeken in:
avatar van Edwynn
4,5
geplaatst:
Die gitaarsynths waren er ook al op Somewhere In Time. Al zijn ze op Seventh Son op gezette tijden iets nadrukkelijker aanwezig. Zie Moonchild, Can I Play With Madness en de zware accenten in het titelnummer.

Only The Good Die Young vind ik een voortreffelijke 'deep cut' die zoals zoveel andere te gekke albumtracks na verschijnen voor altijd weer verdwijnen in een doos op de zolder van Steve Harris. Als afsluiter is het inderdaad anders dan wat we van de Dickinson albums gewend waren. Wellicht had het titelnummer de afsluiter moeten zijn, maar is dat maar omwille van de chronologie in de verhaallijn veranderd.

avatar van gigage
4,5
geplaatst:
Maar hier zijn het niet alleen de gitaarsynths maar daadwerkelijke toetsen die de boel het een wat vriendelijkere karakter geven. Dat was wel nieuw. Een hoop gemiep erover destijds haha, maar ze zitten niet echt in de weg.

avatar van Jelle78
4,5
geplaatst:
Hoewel op voorganger Somewhere in Time al de introductie van een wijziging in geluid had plaatsgevonden, werd dit op Seventh Son of a Seventh Son pas echt goed uitgewerkt. Hier hebben synthesizers en andere digitale geluiden een beduidend prominentere plaats dan op Somewhere in Time.
Hoewel ik Seventh Son pas relatief laat heb leren kennen en daarom ook wat minder goed ken dan haar voorgangers, moet ik toch vaststellen dat ik dit een fantastische plaat vind. De spontaniteit van de vroege platen ontbreekt, maar daarvoor in de plaats komt een reeks enorme goed en coherente nummers. De synthesizers voegen ook echt wat toe aan de sfeer vind ik.

avatar van vielip
5,0
geplaatst:
Andere digitale geluiden? Welke dan? Geen kritiek of bijdehanddoenerij hoor maar ik ben gewoon benieuwd

avatar van Edwynn
4,5
geplaatst:
gigage schreef:
Maar hier zijn het niet alleen de gitaarsynths maar daadwerkelijke toetsen die de boel het een wat vriendelijkere karakter geven. Dat was wel nieuw. Een hoop gemiep erover destijds haha, maar ze zitten niet echt in de weg.


Helemaal waar natuurlijk. Er stond zelfs een gast achter de gordijnen te spelen. Dat kon in die tijd echt niet als je metal was.

avatar van Jelle78
4,5
geplaatst:
vielip schreef:
Andere digitale geluiden? Welke dan? Geen kritiek of bijdehanddoenerij hoor maar ik ben gewoon benieuwd


Dat weet ik ook niet eigenlijk... Op Seventh Son wordt alleen gebruik gemaakt van synthesizers, dus de digitale geluiden die ik bedoel komen allemaal uit een synthesizer.

avatar van vielip
5,0
geplaatst:
Edwynn schreef:
(quote)


Helemaal waar natuurlijk. Er stond zelfs een gast achter de gordijnen te spelen. Dat kon in die tijd echt niet als je metal was.


Nee doe dan maar een tape die mee loopt

avatar van vielip
5,0
geplaatst:
Jelle78 schreef:
(quote)


Dat weet ik ook niet eigenlijk... Op Seventh Son wordt alleen gebruik gemaakt van synthesizers, dus de digitale geluiden die ik bedoel komen allemaal uit een synthesizer.


Ja oké op die manier. Ik denk al; heb ik een andere versie

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.