Beach House - Bloom (2012)

Label: Sub Pop

6. Troublemaker (4:57)
  7. New Year (5:27)
  8. Wishes (4:48)
  9. On the Sea (5:34)
  10. Irene / Wherever You Go (16:57)
avatar van Fade.
Holy shit. Ik luister nu voor het eerst Bloom, als laatste van de Beach House-albums die ik nog moest luisteren, en mooi hoe Wherever You Go zo erin klapt na die stilte. Geniaal.

Ik had de tracklist niet gezien, dus voor mij was het wel een verrassing.

De intro van Lazuli klinkt alsof ik een Final Fantasy game op de SNES ga spelen. (inderdaad, ik heb de prehistorie nog meegemaakt)

avatar van trebremmit
Als je Teen Dream hebt kun je deze wel overslaan, beetje een herhalingsoefening alleen dan minder van kwaliteit. Wil nog wel even melden dat On the Sea een ontzettend kitschnummer is.

avatar van Johnny Marr
trebremmit schreef:

Zever, Gezever!

avatar van TornadoEF5
Toch wel een band waarvoor je een beetje in de 'mood' moet voor zijn, en ook niet idee heb dat de 'klik' vanzelf komt, dus dit album zal zeker nog vaak beluisterd moeten worden, maar ik zie er wel het potentieel van in, en ik vind het een stuk beter dan Teen Dream wat toch iets te rustig en doorsnee was voor me. Hier vind ik de sound van 7 iets meer in terug. Een groot verschil is het niet, maar vaak zit het hem in de details voor muziek.

avatar van HarmJanStegenga
Moet zeggen dat ik 'Myth' een geweldig nummer vind, maar weet niet of de rest van Beach House me zo direct aanspreekt. Binnenkort me maar eens verdiepen in deze groep.