MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Tool - Lateralus (2001)

mijn stem
4,18 (1419)
1419 stemmen

Verenigde Staten
Rock / Metal
Label: Volcano

  1. The Grudge (8:36)
  2. Eon Blue Apocalypse (1:04)
  3. The Patient (7:13)
  4. Mantra (1:12)
  5. Schism (6:47)
  6. Parabol (3:04)
  7. Parabola (6:03)
  8. Ticks & Leeches (8:10)
  9. Lateralus (9:24)
  10. Disposition (4:46)
  11. Reflection (11:07)
  12. Triad (8:46)
  13. Faaip de Oiad (2:39)
totale tijdsduur: 1:18:51
zoeken in:
avatar
dutch2
Fijn plaatje. Inventief, intelligent en toch prima toegankelijk. Goede muzikanten ook, volgens mij. Jammer dat de plaat op het eind wat inzakt (Disposition, Reflection, met dat veel te lang doordreutelende begin). Het titelnummer en The Patient zijn daarentegen pareltjes. En over melodie valt hier ook weinig te klagen, al is deze soms wat verborgen.

Het eerste album dat ik puur ben gaan beluisteren vanwege de hoge notering hier. Ga ik vaker doen

4*

avatar
Ah, is het hem dat. Dan ga ik hem nog eens uit de mottenballen halen en kijken of ik de melodietjes kan vinden. Bedankt voor de tip.

avatar van Gajarigon
5,0
Black Adder schreef:
Ah, is het hem dat. Dan ga ik hem nog eens uit de mottenballen halen en kijken of ik de melodietjes kan vinden. Bedankt voor de tip.


De wereld gaat de goede kant uit.

avatar
Ondanks dat Tool nooit geen koningen van de vierkwartsmaat zullen worden heb ik dankzij jullie deskundige commentaar inderdaad weer wat aanknopingspunten gevonden waarvoor dank.

avatar van Black Math
Waarom zou iemand in hemelsnaam willen dat Tool de "koningen van de vierkwartsmaat" zou moeten worden? Ze zijn juist vrij uniek omdat ze geen vierkwartsmaten spelen.

avatar
Was maar een kwinkslagje hoor. Maar ik ben meer een type van eenvoud siert de kunst.

En ik ben bang dat je stelling niet echt in goede aarde zal vallen bij de progruckers.

avatar
4,0
Dit is muziek!! Heel het album is goed, maar waar ik echt kippenvel van kreeg was het intro van Schism, zoo cool!

avatar van KampF
5,0
Aldaraia , zo gaat het nieuwe album heten verneem ik, als echte tool kenner.

avatar van Gajarigon
5,0
Bronvermelding aub, anders geloof ik er NIETS van.


Edit²:

hopelijk niet dit:

http://the-amb.com/showthread.php?s=0407f0c247e07a807c522a184a41281f&t=1965&page=2

want de muziek die daar gegeven wordt is denk ik (heb zelfs de moeite niet gedaan om het te beluisteren) vals: het is iets van een andere groep.

avatar van KampF
5,0
Grapje!
hoax!

10,000 days, zo gaat het nieuwe album heten

www.toolband.com

zo

avatar van Exfrozen
5,0
KampF schreef:
Grapje!
hoax!

10,000 days, zo gaat het nieuwe album heten

www.toolband.com

zo


Haha dat bericht stond er een uur geleden nog niet op.

Ik ben zo benieuwd!!

avatar van Gajarigon
5,0
Kvind het eigenlijk.... pretty lame ... hopelijk is de muziek beter dan de titel. 10.000 dagen... allez op wat slaat dat nu.

avatar van KampF
5,0
Nu is het weer weg gehaald op www.toolband.com
die lui weten ook niet wat ze willen! Nouja ik ga er van uit dat het '10,000 days' blijft. En Gajarigon je hebt helemaal gelijk want ik vind de titel van het album ook COMPLEET KUT

De namen die op www.toolband.com worden genoemd zoals

“Aldaraian”, “Mandalic”, “Hyparxis”
"Laiad Kayenth”, “Paramnesia”, “Luminesce Kaon”
"Teleincision"

vond ik dan toch wel wat beter staan!

Hopelijk word de muziek fantastisch!

avatar van SilverGun
1,5
Ik heb er ook nog eentje: "Compaqtoside Perfuse-Inflictoform Malcusion". Beter dan elke titel die jij opnoemt, want deze klinkt natuurlijk veruit het slimst van allemaal. Als de muziek ook maar enigszins in de buurt komt van de debiele omslachtigheid van de titel, zal Tool z'n naam eer aandoen!


avatar van Snappy
5,0
KampF schreef:
Nu is het weer weg gehaald op www.toolband.com
die lui weten ook niet wat ze willen! Nouja ik ga er van uit dat het '10,000 days' blijft. En Gajarigon je hebt helemaal gelijk want ik vind de titel van het album ook COMPLEET KUT

De namen die op www.toolband.com worden genoemd zoals

“Aldaraian”, “Mandalic”, “Hyparxis”
"Laiad Kayenth”, “Paramnesia”, “Luminesce Kaon”
"Teleincision"

vond ik dan toch wel wat beter staan!

Hopelijk word de muziek fantastisch!


Hoe komen ze bij die titels. Dan moet je aardig wat kilo's weg snuiven. Overigens doet dat geen afbreuk aan de muziekkwaliteit van TOOL.

avatar van KampF
5,0
Ach gelukkig is het album er nog niet dus zo veel valt er nog niet te oordelen.

avatar van Snappy
5,0
KampF schreef:
Ach gelukkig is het album er nog niet dus zo veel valt er nog niet te oordelen.


Als je de voorgaande albums van Tool extrapoleert dan wordt het vast weer een top-album, of niet?

avatar van Gajarigon
5,0
Snappy schreef:
(quote)


Als je de voorgaande albums van Tool extrapoleert dan wordt het vast weer een top-album, of niet?


't is te hopen. Als het namelijk een smet wordt op hun discografie, zou ik wel zéér, zéér teleurgesteld zijn. Om maar te zwijgen van de mensen die al meer dan tien jaar fan zijn: die kijken waarschijnlijk nog veel meer uit naar dit album.

Maar ik heb er het volste vertrouwen in.

avatar
4,0
De releasedatum was toch 1 mei, dacht ik?
Nou ja, als de berichten over gastoptredens van o.a. QOTSA maar niet waar zijn... En 10.000 days vind ik ook niet zo'n geslaagde titel nee.

avatar van Gajarigon
5,0
Datum is nog steeds niet officieel, er zijn geen gastoptredens op de plaat en 10.000 days zal denk ik neit de naam worden van de plaat.

avatar van Sammy
5,0
Titel van de nieuwe cd is toch '10.000 days'.
bron: toolband.com

avatar
5,0
Wikipedia zegt:

10,000 Days

Tool has recently finished recording and mastering their fourth full-length studio album titled 10,000 Days. The new album title announcement was posted on both the official Tool website and Toolarmy.com on March 3, 2006; however, the same day, this announcment was removed from the official site and left only to the fanclub exclusive area at Toolarmy.com. Why it was posted non-exclusively and then removed remains a mystery, but since then, the title has been reposted on the main website. Considering the events preceding the release of Lateralus, during which the band promoted the false title Systema Encéphale, 10,000 Days is not necessarily a final title, but its repost on the main website lends some additional credibility. There have been many rumors about the newest release, including potential stylistic changes, possible titles and a slew of release dates. Since the members of Tool avoid press and rarely grant interviews, there was little evidence to support any of these claims.

Nevertheless, well accepted facts are that the new record was completed on January 29, 2006, was mastered on January 31 and will be released "sometime in May, and hopefully earlier in that month as opposed to later." Tourmates Fantômas and Meshuggah have been cited as recent influences.

avatar van HammerHead
5,0
Wikipedia schreef:
Tourmates Fantômas and Meshuggah have been cited as recent influences.


Dat wordt dus het beste album aller tijden, kan niet missen!

avatar van Exfrozen
5,0
Door Meshuggah beinvloed, hell yeah dat wordt het beste album allertijden

avatar van KampF
5,0
Dat is Lateralus al :O

avatar
4,0
Ik ken Meshuggah niet, maar volgens mij is dat echt 'metal metal' en daar hou ik helemaaal niet van.. Tool is eigenlijk zo ongeveer de enige metalband die ik heel goed vind (beter gezegd: geweldig), voor de rest staat metal mij helemaal niet aan.
Maar goed, ik kan natuurlijk nog niks zeggen voor ik het album heb gehoord! Ik ben echt zoooo benieuwd.. maar ben wel een beetje bang dat de sound erg is veranderd (hoeft niet erg te zijn).

Ik snap alleen niet dat ze zo lang wachten met het uitbrengen ervan, als ie allang 'klaar' is. Of heb ik er nou geen verstand van?

avatar
5,0
Ik vind Meshuggah instrumentaal helemaal geweldig, en ik denk dat dat gecombineerd met de rustige Tool die ik op Lateralus heb gezien echt de perfecte plaat voor mij op kan leveren. Sowieso maken beide bands ingewikkelde muziek dus ik denk dat ze veel van elkaar kunnen leren.

Vocaal gezien vind ik Meshuggah dan weer wat minder, ik hou niet zo van grunten (misschien dat dat ook wel hetgene is dat jou tegenstaat van metal), maar gelukkig doet MJK dit niet. Hij wilt het ook niet, Tick's and Leeches wordt niet voor niets nooit live uitgevoerd.

avatar van HammerHead
5,0
Jens Kidman van Meshuggah grunt ook niet hoor, 't is gewoon ordinair schreeuwen wat ie doet.

avatar
5,0
HammerHead schreef:
Jens Kidman van Meshuggah grunt ook niet hoor


Zei ik dat dan?

Nee ok, maar geef mij toch maar de zuivere stem van MJK met enkele rauwe uitbarstingen dan dat constante gezaag.

avatar van Gajarigon
5,0
Weet er trouwens iemand wat MJK op het allerlaatste van Ticks & Leeches zegt? Ik versta het echt niet duidelijk genoeg, en op internet vind je uiteenlopende antwoorden op mijn vraag...

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 21:47 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 21:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.