Golden Earring - Tits 'n Ass (2012)

Label: Universal

1. Identical (3:30)
  2. Little Time Bomb (3:55)
  3. Cool as It Gets (4:14)
  4. Acrobats and Clowns (4:09)
  5. What Do I Know About Love (4:31)
  6. Still Got the Keys to My First Cadillac (3:49)
  7. Dope Runner (3:42)
  8. This Love (4:01)
  9. Stratosphere (4:36)
  10. Over the Cliff Into the Deep Deep Blue (3:24)
  11. Flowers in the Mud (4:09)
  12. Justin Time (3:45)
  13. Avenue of Broken Dreams (3:42)
  14. Wanted by Women (4:08)
avatar van Jean Renault
Haha! Golden Earing nog steeds bezig! Grappige gasten hoor, ik weet alleen niet of ze nog steeds zoveel tits 'n asses krijgen.

Ziegler schreef:
Sjakie tiept 1 bericht per jaar en laat nu juist dat bericht niet over de inhoud gaan.

huh. Zijn reactie is dat er recencies over de muziek gemaakt moet worden en niet over allerlei bijzaken, dus weldegelijk een bericht met inhoud

Sjakiebakker
In die zin heeft Ziegler gelijk. Schrijf zelf weinig maar lees wel een hoop. En dan dus vooral recencies van nieuwe albums die mij aanspreken. Het viel mij gewoon op dat er nu meer werd geschreven over bijzaken dan dat er een fatsoenlijke recensie werd geplaatst. Vandaar mijn reactie..

avatar van musician
Ik ga toch, denk ik, Stratosphere tot het beste nummer van de cd uitroepen.
Maar verliezers staan hier niet op.

Ik kan er maar moeilijk een vergelijkbaar tijdstip aanhangen, echt goed was de Golden earring natuurlijk in de periode 1968-1977.
Tits 'n Ass is veel beter dan het erg magere werk van de Golden Earring in het eerste deel van de jaren '80.

In ieder geval hun beste cd in de 21e eeuw.

Hmm de rockers klinken heerlijk, maar de ballads vallen me tot nu toe tegen. Millbrook vond ik echt geen slecht album, dus ben benieuwd of dit gaat veranderen.

avatar van Tijn79
track 1 is niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice, hakt er lekker in!
track 2 is ook lekker, had denk ik op Bloody Buccaneers kunnen staan
track 3 is een beetje ZZ top in Earring stijl
nr. 4 is ook best lekker
‎5 is niet echt je van het, beetje zo'n suffige Kooymans ballad
6 is ook weer niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice, een goede keuze als single
7 ook weer erg lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (lekker basloopje van Rinus)
‎8: zie 5 (enigszins)
‎9 ook weer erg lekker
10 beetje suffig
11 heeft een beetje psychedelisch gevoel, lekkkerrrrrrrrrrr
12 en 13 zijn ook erg lekkerrrr
14 Vind ik een beetje een draak

Op 5,8,10 en 14 na is het een erg lekker album met ballen! Al met al inderdaad een sterk album, zo op het eerste gehoor.

avatar van vielip
Heb tot nu toe alleen Cadillac gehoord. En om eerlijk te zijn vind ik dat geen supernummer. Refrein wordt wel erg veel herhaald en wordt daardoor op den duur ietwat zeurderig. Maar moet nodig het hele album eens gaan luisteren. Nu nog de tijd vinden

avatar van Von Helsing
Persoonlijk vind ik dat Golden Earring sinds To The Hilt (1975) geen goed album meer heeft gemaakt en Tieten en Kont vormt hier geen uitzondering op. De eerste twee songs zijn echter wel erg goed, en dan met name de melodie van Time Bomb kan mij wel bekoren. Helaas zijn de drie songs erna weer Earring middelmaat die op elk willekeurig album van de laatste 20 jaar hadden kunnen staan.

Pas bij Still Got the Keys to My First Cadillac en Dope Runner gaat het niveau weer omhoog. Dope Runner bevat wel een paar interessante stukjes die oude tijden (vaag) doen herleven.

Helaas volgt daarna weer zo'n slaapverwekkende ballade van George. Al met al niet zo'n erg sterk album. In ieder geval niet beter of slechter dan het voorgaande werk. Meer dan een 3 kan ik er niet voor geven.

Klinkt erg goed dit album, fris, stevig en er wordt door iedereen geïnspireerd gemusiceerd en gezongen. Alleen heb ik na een paar keer luisteren nog geen echt bijzondere composities gehoord. Na Bloody Buccaneers uit '91 is het ze eerlijk gezegd niet meer gelukt met een echt goede song te komen. Still Got the Keys to My First Cadillac valt het meest op bij een eerste beluistering maar is toch ook eigenlijk een vrij simpele rock-stamper.

Toch ben ik tevreden met het geheel. Leuk ook dat er een behoorlijke marketingactie aan is gekoppeld, ik gun ze weer een - bescheiden - succes want de Earring moet natuurlijk nooit stoppen met platen maken.

avatar van Casino Boogie
Ben heel erg benieuwd naar dit album en wat ik heb gehoord valt me niet tegen. Heb alleen Moontan in bezit, alsmede een verzamelaar en de bejubelde live-dubbelaar uit '77 en de drie (uitstekende) unplugged albums.

vrees toch dat dit album te lang duurt. Had de beste 7 a 8 nummers eruit gepakt en klaar.. album met een lente a 70's: 2 X 18 a 19 minuten (2 plaatkanten).
Bij mij wil het absoluut nog niet.. ga nu alleen de beste nr's eruit halen en misschien dat het dan komt ...

avatar van vigil
De fans kunnen tevreden zijn, de plaat is op de 1ste plaats terecht gekomen in de Album top 40!

de eerste 2 nummers vindt ik ver uit het beste daarna kakt het in mekaar. ook aardig commercieel als je meteen in de top 40 terecht komt.2.5

Roytjee24 schreef:
ook aardig commercieel als je meteen in de top 40 terecht komt.2.5

Dus....??????

Heer Hendrik schreef:

Dus....??????

dan is het dus meer naar de pop toe.. inplaats van rock/hardrock

avatar van vigil
Het is de albumlijst en als je daarin staat ben je echt niet gelijk pop volgens mij...

avatar van Heer Hendrik
Ik vind het maar een vreemde conclusie hoor. Metallica/Iron Maiden staat ook regelmatig direct in de album top 40, maar omdat nu pop te noemen....

avatar van vigil
Precies en ook nog wel obscuurder werk hoor

avatar van musician
Als Hay en Kooijmans de eerste 500 cd's alvast zelf hebben afgenomen, staan ze ook gelijk boven aan.

Vroeger zei de eerste plaats van de LP Top 50 nog iets over verkoopcijfers, nu niet meer.
Maar toch leuk dat ze, ondanks de kritiek die mogelijk zijn op de berekeningen, weer op 1 staan.
Hun eerste nummer 1 was de Golden Earring cd uit 1970, het album van Back home.

Toch bepaald geen pop te noemen.

avatar van vigil
Het zegt net zo veel over de doorverkoop cijfers dan vroeger hoor. Enkel wordt er minder verkocht maar dat is over de gehele linie dus procentueel is de prestatie hetzelfde.

Niet altijd zo negatief over de huidige tijd en positief over de vroeger

avatar van Heer Hendrik
Ik denk dat het vroeger voor vele mensen wat overzichterlijker was en daardoor ook begrijpelijker.

Voor de Earring vind ik het een prestatie van formaat dat ze het dus na al die jaren gewoon weer flikken en dat met een studioalbum( nieuw werk). De belangstelling voor deze band is er dus gelukkig nog steeds

avatar van Tijn79
Roytjee24 schreef:

dan is het dus meer naar de pop toe.. inplaats van rock/hardrock

Dat slaat kant nog wal :S

Dus rock/hardrock kan geen pop (lees: populair) zijn?

avatar van vielip
Ah joh, voor sommigen is op nummer 1 staan hetzelfde als commercieel en oei....dat mag natuurlijk niet! Dan is meteen slecht. Wat mij betreft dikke bullshit maar ja...

avatar van Red Rooster
Ja, ze bestaan nog steeds, er is belangstelling, ze hebben een nieuw album en ze staan hoog in de album top 40. Mooi voor iedereen die hier deel aan heeft, maar ik word er niet warm of koud onder. Ik heb het album verschillende malen gedraaid, omdat ik het album eigenlijk dolgraag goed wil vinden, maar het licht wil maar niet gaan schijnen. De nummers vind ik (soms zelfs tenenkrommend) voorspelbaar; ze ontberen spanning, laat staan vuur en passie. Om met de titel te spreken: they are lacking tits 'n' ass. Of ben ik nu 'gekke henkie' en hoor ik het allemaal verkeerd?

avatar van Saldek
Ken deze dus nog niet, verrast als ik ben om een nieuw album....had ik dus nooit verwacht.
Maar dan de titel.......Tits 'n' Ass ? Kom op zeg. Misschien dat de muziek gewoon oké is maar een album een naam geven als dit, daar word ik een beetje weeïg van, beetje inspiratieloos.
Jammer.
Maar het gaat om de muziek en het is en blijft Earring......gonna give it a shot.

avatar van musician
Dat is de beste instelling. Vergeet inderdaad de titel.

Zo, da's tenminste weer een goed album !

Met maar 1 minpuntje: als Jagger/Richard goed naar het derde nummer luisteren zullen ze misschien wel heel veel van It's Only Rock 'n Roll herkennen ...
Vergeet daarbij hun reaktie op The Verve niet

avatar van Dungeon
Ik mis nog 1 woord in de tietel maar eigenlijk is het de beste tietel ooit. Hoe plat ook.

Er is geen groot cabaretier aan jou verloren gegaan.