Dead Can Dance - Anastasis (2012)

Australiƫ
Pop / Wereld
Label: [PIAS]

1. Children of the Sun (7:33)
  2. Anabasis (6:50)
  3. Agape (6:54)
  4. Amnesia (6:36)
  5. Kiko (8:01)
  6. Opium (5:44)
  7. Return of the She-King (7:51)
  8. All in Good Time (6:37)
deric raven schreef:
Activia en Opium gaat niet goed samen, is slecht voor de zinsopbouw.

Helemaal mee eens en je hebt gelijk, ik pleit schuldig. Zo zie je maar hoe muziek een mens helemaal van slag kan maken , ik ga me maar onthouden van DCD. Trouwens heeft mijn pseudoniem niks te maken met de potjes yoghurt, is gewoon een van de auto's waar ik zeer fijne herrineringen aan heb (Xantia Activa V6).

Ik dacht echt dat de naam was afgeleid van de yoghurt, vond het al leuk gevonden.
Het eerste solo album van Perry; Eye of the Hunter is ook de moeite waard.
Ark heb ik ook, maar die vind ik wat minder.

Ik ken het solowerk van Brendan Perry niet, in tegenstelling tot het solowerk van Lisa Gerrard waar ik wel enkele cd's van heb. Maar aangezien je zegt dat het de moeite is ga ik het toch zeker eens opsnorren. Bedankt voor de tip deric .

avatar van king_pin
Komt deze uit 2012? Wat gaat de tijd snel... Ik luister m nu weer en dacht dat ie iets van 2jaar oud was, maar dat is al het dubbele. Benieuwd of ze binnenkort weer iets nieuws uitbrengen.

Misschien net dat tikkeltje minder zielsverheffend dan hun eerdere albums. Maar dat getuigt vrij vertaald nog steeds van een torenhoog niveau. Zelden was een comeback geslaagder.

Dead Can Dance stelt nooit teleur, zoveel is inmiddels wel duidelijk. Anastasis smaakt hoe dan ook naar meer. Brendan Perry & Lisa Gerrard blijven op hun best wanneer ze elkaar aanvullen.

Wereldmuziek? Misschien.

Wereldband? Ja!
Zonder enige discussie.

"We are the children of the sun
Our journey's just begun"

En zo is het maar net.

Ook maar eens beluisteren. Ik ken inmiddels wat werk van Dead Can Dance en dat is absoluut niet verkeerd!

avatar van luigifort
Het album van Perry uit 1999 is ook niet te versmaden bikkel

luigifort schreef:
Het album van Perry uit 1999 is ook niet te versmaden bikkel

Ik zet 'm op de lijst voor beluistering luigi.

avatar van Chameleon Day
En het tweede solo-album van Perry uit, ik meen, 2010 is imo ook heel behoorlijk.