Limp Bizkit - Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water (2000)

Rock / Metal
Label: Interscope

1. Intro (1:18)
  2. Hot Dog (3:50)
  3. My Generation (3:40)
  4. Full Nelson (4:07)
  5. My Way (4:33)
  6. Rollin' (Air Raid Vehicle) (3:33)
  7. Livin' It Up (4:24)
  8. The One (5:43)
  9. Getcha Groove On (4:29)

met Xzibit

10. Take a Look Around (5:20)
  11. It'll Be OK (5:06)
  12. Boiler (7:00)
  13. Hold On (5:47)

met Scott Weiland

14. Rollin' (Urban Assault Vehicle) (6:23)

met DMX, Redman en Method Man

15. Outro (9:49)

met Les Claypool

16. Crushed * (3:23)
  17. Faith * (2:27)
  18. Counterfeit * (5:10)
  19. Snake in Your Face * (4:10)
  20. Back o'da Bus * (1:18)
  21. It's Like That Y'all * (4:31)

met Run-D.M.C.

22. Counterfeit [Lethal Dose Mix] * (3:15)
totale tijdsduur: 1:15:02 (1:39:16)
RODI_RACING
het raakte toen een goede snaar. verkocht miljoenen, won vele awards maar is niet echt een goed album.
het was gewoon de timing en de agressieve teksten en riffs, de mensen konden los gaan op deze muziek. (hoogtijdagen nu-metal)

wes borland heeft duidelik talent en zoals iedereen al zegt: fred verknoeit het

boiler vind ik wel goed, take a look around wel leuk.

eazyfan
deze heeft wel een paar leuke trax maar daar blijt het ook bij.

een hele goede cd ik vind deze persoonlijk de beste cd van limp bizkit gewoon heel top deze cd het luisteren waard al deze liedjes

Bobiej
In het begin wel leuk, daarna na meerdere luisterbeurten word het eentonig en sla ik af. 2,5*

Bobiej
Nu word het nog lager. 2**

avatar van mkrake
1,5
1,5* Enige acceptabele nummer is Take a Look around.
Vond het eerste album helemaal gewedig en het 2e album ook nog wel aardig. Na dit album ben ik afgehaakt, toch veelste commercieel geworden, jammer maar helaas!

1,0
1* voor Hot Dog!
De rest is niet echt mijn genre

in die tijd luisterde ik het veel. daarom krijgen ze gewoon een drie van me

avatar van sinterklaas
Te gekke plaat.

Ik luisterde deze al toen ik 10 was, m'n moeder schrok al van die hoeveelheid f-- woorden

De Nummers Hot Dog, My Way, Getcha Groove On en Hold On zijn ook dope.

jeugd sentiment inderdaad

3.5*

godlydevil7
het is wel catchy enzo, maar 75 minuten? das een beetje teveel voor mij, ik hou dit net een half uurtje vol, maar dan krijg ik er ook best wel genoeg van

avatar van Bill
Deze plaat hoord bij mij jeugd... vind hem nogsteeds te gek! ****

avatar van nuf
nuf
ik ben zotezien niet de eerste maar ook voor mij jeugdsentimentje, my way vond ik helemaal te gek, my generation, boiler
een 2.5* voor het jeugdsentiment

Toendertijd was ik er helemaal weg van, direct de eerste dag van uitkomen ben ik naar de winkel gerend.
Super vond ik het, maar dat gevoel is toch heel snel weg gezakt. De albums ervoor waren eigenlijk gewoon beter en dit album ging gewoon heel snel vervelen.
Niet lang daarna ging heel LB mij vervelen. Het krijgt van mij dan ook maar 2*

avatar van HaWe
LB vind ik vaak te eentonig, maar het nummer My Way op deze cd vind ik echt geweldig super

Raekwon the chef
Toen ik nog iets van 14 was vond ik dit album geweldig, ik ben nu bijna 18 en heb hem weer eens gedownload, de echt goede nummers zijn op 1 hand te tellen, ik vind er werkelijk niet veel meer aan, als je deze vergelijkt met hun eerste album is dit echt matig, het rauwe kantje is eraf, het is te toegankelijk geworden, te simpel

avatar van muismat
Toch wel vette nummers op deze cd, voorlopig 3 *

Berzerker
Dit vind ik dus echt niks.... Geen enkel van de nummers roept ook maar iets positiefs bij me op

sorry voor de fans, maar ik vind dit niet meer dan 0,5 waard

HOUSECAT schreef:
1* voor Hot Dog!
De rest is niet echt mijn genre

Feeder

Berzerker
In 2000 vond een Nu-Metal Freak uit mijn klas dit ontzettend goed, ik was toen nog niet echt geïnteresseerd in metal, en toen ik dit hoorde heeft mijn interesse nog een jaar op zich laten wachten oftewel van gevoelige waarde bij mij, maar niet op de positieve manier, ik vind de muziek gewoon niet goed, op hot-dog na maar daar vind ik de tekst weer uitermate slecht en dat vind ik ook niet echt metal.

EDIT: ik kan trouwens Nu-Metal opzich best wel aanhoren(system of a down en KoRn bijv.), maar vind dit gewoon echt niet goed.

avatar van MichelDumoulin

Ik ging vroeger altijd *heel stoer* tellen hoevaak ze in Hot Dog fuck zeiden

En, Luc011190, ben je er uiteindelijk al een keertje achter?

MichelDumoulin schreef:

En, Luc011190, ben je er uiteindelijk al een keertje achter?

Deze cd heb ik ooit uitgeleend en nooit meer teruggekregen, dus het natellen zit er niet in. Ik meen dat het pakweg 63 was.

avatar van meyer

If I say "Fuck", two more times
That's forty six "Fucks" in this fucked up rhyme

46 blijkbaar

avatar van kaztor
0,5
Toen dit album uitkwam was ik een groot Limp Bizkit fan, maar omdat de muzikale richting die Significant Other aangaf me huiverig maakte besloot ik dit album eerst uit de bieb te huren voor het eventueel aanschaffen ervan. Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb en dat mijn voorgevoel me waarschuwde. Ik heb hem 1 keer helemaal uit kunnen luisteren en het werdt me pijnlijk duidelijk dat deze band uitgelult was. Niet alleen is de titel waardeloos, maar de teksten waren nog dommer en egocentrischer dan voorheen en Fred klinkt hier erg gemaakt kwaad. Full Nelson is een zwakke remake van Stuck, My Generation en My Way zijn precies hetzelfde, ik heb nog nooit een dommere tekst gehoord dan die van Hot Dog en ook de rest van de cd is gewoon het aanhoren niet waard. De hieropvolgende blunders concerning de heer Durst gaven me alleen nog meer redenen tot afkeer.
Mijn liefde voor Limp Bizkit was over en alles wat ik hierna van ze gehoord heb klinkt zo mogelijk nog slechter!

Een dik verdiende 0,5 voor deze bagger!

meyer schreef:

If I say "Fuck", two more times
That's forty six "Fucks" in this fucked up rhyme

46 blijkbaar

Fred Durst for President !

avatar van Ploppesteksel
Een paar sterke nummers maar niet meer dan dat.
Take A Look Around, Livin' It Up & My Generation zijn wel vrij sterk.

avatar van KampF
0,5
Die diss richting NIN in het nummer Hot Dog

0,5 *

dit is dus duidelijk zo'n groep die veeleer negatieve reacties met zich meekrijgen, ik vermoed eerder te maken met het imago van de groep dan met de kwaliteit van hun muziek!
ik ben een veelvraat op muzikaal vlak, rock rules my world!
and in this world... Limp Bizkit deserves its place!
op dit album staat echt één van mijn absolute rockplaten op, die mij telkemaal de nodige adrenalinestoten geeft, zijnde "take a look around" van mission impossible movie

by the way, ik heb limp bizkit al enkele keren live gezien en zo slecht is dat helemaal niet! Fred verzorgt zijn fans en geeft steeds beste van zich, staat soms verrassend tussen publiek in een song te zingen en concert is steeds een helse belevenis van begin tot einde!

neen neen, los van wat je in de tabloids leest en hoort, ik vind dit album goed tot heel goed en ik geef het een 4, vooral omdat ik hen na al die jaren nog makkelijk kan opzetten en het me steeds opnieuw geweldig agressief kan maken... aldus een vader van 2 kindjes

avatar van meyer
Johnny schreef:
ik ben een veelvraat op muzikaal vlak, rock rules my world!
and in this world... Limp Bizkit deserves its place!

Eindelijk eens iemand die een degelijke kijk heeft op deze groep en niet meeloopt met het aloverheersende anti-limp bizkid complot