Limp Bizkit - Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water (2000)

Rock / Metal
Label: Interscope

1. Intro (1:18)
  2. Hot Dog (3:50)
  3. My Generation (3:40)
  4. Full Nelson (4:07)
  5. My Way (4:33)
  6. Rollin' (Air Raid Vehicle) (3:33)
  7. Livin' It Up (4:24)
  8. The One (5:43)
  9. Getcha Groove On (4:29)

met Xzibit

10. Take a Look Around (5:20)
  11. It'll Be OK (5:06)
  12. Boiler (7:00)
  13. Hold On (5:47)

met Scott Weiland

14. Rollin' (Urban Assault Vehicle) (6:23)

met DMX, Redman en Method Man

15. Outro (9:49)

met Les Claypool

16. Crushed * (3:23)
  17. Faith * (2:27)
  18. Counterfeit * (5:10)
  19. Snake in Your Face * (4:10)
  20. Back o'da Bus * (1:18)
  21. It's Like That Y'all * (4:31)

met Run-D.M.C.

22. Counterfeit [Lethal Dose Mix] * (3:15)
totale tijdsduur: 1:15:02 (1:39:16)
dimwit
meyer schreef:

Eindelijk eens iemand die een degelijke kijk heeft op deze groep en niet meeloopt met het aloverheersende anti-limp bizkid complot

Wake up! Fred Durst en co hebben het met deze CD gewoon verkloot, de eerste 2 waren leuk maar dit is gewoon schandalige uitbuiterij, snel bij elkaar geschreven bagger. Over significant other hebben ze meer dan 2 jaar gedaan en dit hebben ze in een jaar tijd tussen het toeren door bij elkaar gepoept. Het gaat Fred Durst niet om de muziek, maar puur om het geld, en of muziek commercieel is of niet kan me niet zo veel schelen, maar op deze manier wel. Dit is schandalige uitbuiterij van kleine kinderen. En ik ben geen meeloper die Limp Bizkit haat, want ik haat ze helemaal niet, ik vind take a look around, my way en my generation erg tof, maar de muziek op dit album gaat erg snel vervelen, het is leuk voor een tijdje, maar je groeit er snel uit.

Onlangs mijn negativiteit geef ik de CD 3.5 *, ik heb de CD erg vaak geluisterd en ik vond deze CD (vind stiekem toch nog) altijd erg leuk.

avatar van Wib0__
Rollin' en My Generation zijn best leuke nummers om af en toe te horen.. De rest is matig/goed!

SR.
Tja soms zijn bands als Linkin Park of Limp Bizkit ineens niet meer cool , ze zijn ineens '' commercieel '' . Dan is het voor sommige alto-pubers ineens niet meer dwars genoeg. Vinden ineens meer mensen deze bands goed en dan is het niet meer appart.

Whatever ! het gaat om de muziek ., en dit blijft een superalbum naar mijn mening!

dimwit
SR. schreef:

Dat zei je ook al bij Hybrid Theory van Linkin Park..
Het maakt me geen drol uit of muziek commercieel is en het gaat mij ook alleen om de muziek (zeker niet om het uiterlijk van een band) Dit album is gewoon erg slecht en snel bij elkaar gehatseflatst. Nummers als take a look around, my generation, rollin en my way zijn erg vet en best goed, maar neem bijv. nummers als Rollin (urban assault), getcha groove on, hotdog, it'll be ok, the one en full nelson; wat een bout

avatar van Exfrozen
1,5
Ik denk dat ik hem maar weer eens opzet
Bij 'My Generation' ging ik vroeger helemaal los bij het klassenfeest van groep 8

headup
Best leuke CD dankzij nummers als my generation, take a look around, hot dog en rollin'. Jammer van die cheap ass nummmers als full nelson, getcha groove on en rollin' (urban assault) 3*

clutch
2.5* lijkt me hier op zijn plek.
Luister er nu nooit meer naar, maar het is een tijdje mijn favoriete CD geweest

The Deftone
clutch schreef:
2.5* lijkt me hier op zijn plek.
Luister er nu nooit meer naar, maar het is een tijdje mijn favoriete CD geweest

Ik vind het toch meer waard als een 2.5*. Ok, het is uitmelkerij , maar dan nog, ik denk daar gewoon niet aan en luister er gewoon naar omdat ik het leuke muziek vind.
Er staan idd. een aantal slechte nummers op zoals; Getcha groove on, Rollin(urban assault verhicle), maar er staan toch ook zat goede nummers op. Bijv. Take a look around, rollin, My generation, Livin it up.

2.5* voor nostalgie, anders zeker lager. Als gastje van 13 stond ik hier toch wel bij mee te brullen en dat heb ik zeker wel 2 jaar volgehouden. Ach tis niks bijzonders, maar dat waren maar een paar cd's als ik terugkijk op mn collectie van toen

The Deftone schreef:

Dat jij niet na denkt en dit leuke muziek vind moet je zelf weten, maar meer als een 2.5* vind ík het in elk geval niet waard. Laatst nog eens gedraaid maar weer snel afgezet. Ik kan hier gewoon niet meer naar luisteren. Die Durst heeft echt een irritante kutstem.

avatar van Weirdo Wizzy
Goed album van Limp Bizkit. Wat meer hiphopinvloeden dan op hun vorige albums maar dat kan ik wel waarderen. Staan best wel veel goede nummers op, maar ook een paar domme nummers. Teksten van LB vind ik altijd een beetje dom en Fred Durst begint me ook een beetje te irriteren. Al met al toch een goed album.

luc011190 schreef:

Ik ging vroeger altijd *heel stoer* tellen hoevaak ze in Hot Dog fuck zeiden

WHAHAHA ik ook! =P en ik weet nog steeds dat het 48 keer is

meyer schreef:

If I say "Fuck", two more times
That's forty six "Fucks" in this fucked up rhyme

46 blijkbaar

Der komen later in het nummer nog 2 fucks =P (moest ook weer even luisteren voor een opheldering, wist toch zeker dat het 48 was =P en inderdaad =D)

avatar van tom broshuis
opzich is dit best een getalenteerde band ( vooral de bassist vink er goed ) alleen fred durst verneukt het steeds met zun hooge stemmetje en zun onserieuse gefuck, als ze hem nou eens hadde gedumpt was ik misschien wel fan van hun geweest.

avatar van muismat
Slechte band is het zeker niet, beetje jeugdsentiment ook wel, laatst knalde een vriend deze cd nog eens lekker hard aan in de auto, dat is dan toch wel weer even lekker

3.5*

avatar van Suicidopolis
De "muziek" trekt op niet veel, op een paar nummers na misschien, maar jongens... wat een moddervette sound! Ik kan er niet aan doen, maar ik vind echt dat deze CD klinkt als een beest, ondanks de barongeïnspireerde nummers. En nu mogen jullie allemaal rustig op mij beginnen bashen, ik zal wel effe lekker wat verder gaan genieten van die reuzachtige drumsound, en lekker vette gitaartjes!

Eigenlijk beschouw ik deze CD een beetje als een domme idiote actiefilm: verstand op nul en beuken maar! Af en toe mag dat ook wel eens, het moet niet altijd even serieus, niet waar?

clutch
ach je bent een Belg, niks aan te doen

avatar van Landero
Idd, verstand op nul en gaan !
4 sterretjes

clutch
Ach, gij zijt ook ene Belg

Oostende, leuke stad trouwens

avatar van meyer
jeugdsentiment, prachtig gewoon!

The Deftone
wel leuk om af en toe nog eens te luisteren, alleen jammer dat de teksten zo slecht zijn

Jeugdsentiment, dat geld voor mij dus ook! Als 10 of 9 jarig kereltje heb ik deze gekocht, zet hem soms nog wel eens op. Zitten toch wel lekkere nummers op hoor. 3.5*!

avatar van Oldfart
Jeugdsentiment bij een plaat uit het jaar 2000 ,nou jullie zijn wel snel "oud" geworden

avatar van Weirdo Wizzy
Tuurlijk is Limp Bizkit hier commercieler geworden maar er staan nog best goede nummers op. Ik vind dan ook dat deze cd door wat te hard wordt afgekraakt. 3.0 sterren krijgt die van mij. Mijn favoriete nummers zijn: My Way, Take A Look Around en Boiler.

Joy
een nummer als bolier is van een niveau dat ik graag op de gehele plaat gehoord zou hebben

helaas is de rest meer dan 2 keer beluisteren niet waard

Oldfart schreef:

Toen dit uit kwam was ik elf, en nu ben ik 18 daar zit een hele middelbare school tijd tussen. Ja dat is erg groot verschil en tja.. oud worden doen we nou eenmaal allemaal he.

cheeskorst
Iemand trek in een Hot Dog? Nou ik niet!

avatar van Tabossi

Zo'n paradoxale berichtjes zie je niet vaak meer...

Ondanks dat Fred Durst al zijn credits bij mij heeft verloren met zijn mediageile gedrag, vind ik deze cd wel beter dan het cijfer dat 'ie krijgt. Wellicht dat het inderdaad wat jeugdsentiment is, maar hoe je het ook wendt of keert, als ik hem nu in de auto weer eens opzet (daar ligt 'ie al jaren in het handschoenenvakje) kan ik hem met plezier afluisteren. Ik ben het er dan ook echt niet mee eens dat dit uitmelkerij is. Die eer vind ik het deel hierna ten deel vallen. Hold On is naar mijn mening een ongekend mooi nummer, evenals My Way... Ik doe er 4.

avatar van douwens
Ik moet zeggen dat in de track Take a look around wel op een zeer geslaagde wijze gebruik gemaakt is van de Mission Impossible sample. Naar mijn mening is dat dan ook het allerbeste Limp Bizkit nummers.
Nummers als My generation (how many f*cks do you want?), Rollin en zeg maar de rest van deze plaat, behalve boiler dan nog, zijn weer een typisch voorbeeld van het stoere jongetjes imago dat Fred Durst en co uit willen stralen. Men scheldt er maar op los en haast de complete plaat vervalt in oeverloos machogedrag.
Natuurlijk was het ook de bedoeling van Limp Bizkit om een stoer badguy imago te hebben en ging het niet zo zeer om goede muziek produceren.
Als mannetje van 13 vond ik dit dan ook allemaal erg stoer en luisterde ik hier graag naar. Als het niveau van Take a look around implicieter aanwezig was geweest had deze plaat wel een langere houdbaarheidsdatum gehad.

2.5

Joy
als je dat stoere macho image nu eens zet naast het gedrag van durst zelf

voorbeeldje:

woodstock II, wanneer was het ,2003?

heer durst wilde gaan crowdsufen, heeft er gvd wel 3 kwartier staan te emmeren en te zeiken over het feit dat het board, waar hij op zou gaan moeten staan en de meute heb zou voortbewegen, goed lag en dan nog ging het feest niet door

wat een zeikerd zeg die durst, intelligentie van een hard gekookt ei en dat zie je terug in de oliedomme teksten en zogenaamde spierballen muziek die er totaal niet zou zijn zonder de man met het masker

einde bizkit, 8 jaar geleden al, snap niet dat er nog aandacht aan deze rotzooi wordt besteed

avatar van kaztor
0,5
Je zou bijna gaan zeggen dat het jammer is dat juist Bizkit zo'n goede plaat als Three Dollar Bill Y'All moest maken...