Led Zeppelin - Presence (1976)

Label: Swan Song

1. Achilles Last Stand (10:25)
  2. For Your Life (6:24)
  3. Royal Orleans (2:59)
  4. Nobody's Fault But Mine (6:16)
  5. Candy Store Rock (4:11)
  6. Hots on for Nowhere (4:44)
  7. Tea for One (9:27)
  8. Two Ones Are Won (Achilles Last Stand) [Reference Mix] * (10:28)
  9. For Your Life [Reference Mix] * (6:28)
  10. 10 Ribs & All / Carrot Pod Pod [Pod] [Reference Mix] * (6:48)
  11. Royal Orleans [Reference Mix] * (3:01)
  12. Hots on for Nowhere [Reference Mix] * (4:47)
avatar van Hans Brouwer
"Presence"? Ik ben er niet kapot van!

avatar van Poles Apart
Hier staan inderdaad geen nummers op van het kaliber 'Misty Mountain Hop'.

avatar van milesdavisjr
Maar een betere song als Misty Mountain Hop hebben de heren dan ook nooit gemaakt

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
La la la la la la, yeah
La la la la la na na, my baby
La la la la la la, yeah
La la la la la la.

Werkt voor mij toch wel aanstekelijk na een aanvankelijk stroeve kennismaking. Hots on for Nowhere swingt dan ook de pan uit. Royal Orleans een kort venijnig beukertje en Candy Store Rock wat gecompliceerder. Frisse plaat, ben ik het mee eens al moet de pop-encyclopedie Presence als 'snel in elkaar geflast en qua inspiratie niet in verhouding tot Physical Graffiti staande' hebben omschreven. Alleen For Your Life vind ik wat slap. Dat nummer knalt er op Celebration Day pas echt goed uit. Rest van het album is top met zo'n heerlijk langgerekte desolate blues als slot. Ik sla dit album toch hoger aan dan In Through the Outdoor.

avatar van Funky Bookie
Zeker niet hun beste, maar nog altijd een goede plaat van de heren. De opener, afsluiter en Nobody's Fault zijn mijn favorieten.