Kate Bush - Hounds of Love (1985)

Label: EMI

1. Running Up That Hill (A Deal with God) (4:59)
  2. Hounds of Love (3:02)
  3. The Big Sky (4:40)
  4. Mother Stands for Comfort (3:06)
  5. Cloudbusting (5:09)
  6. And Dream of Sheep (2:46)
  7. Under Ice (2:21)
  8. Waking the Witch (4:19)
  9. Watching You Without Me (4:06)
  10. Jig of Life (4:04)
  11. Hello Earth (6:13)
  12. The Morning Fog (2:33)
  13. The Big Sky [Meteorogical Mix] * (7:44)
  14. Running Up That Hill [12" Mix] * (5:45)
  15. Be Kind to My Mistakes * (3:00)
  16. Under the Ivy * (2:08)
  17. Burning Bridge * (4:38)
  18. My Lagan Love * (2:30)
Kant A (later Hounds of Love gedoopt) was al geschreven, toen Kate tijdens het schrijven van And Dream Of Sheep, de ingeving kreeg een conceptstuk te schrijven (The Ninth Wave, dus). Het verhaal van een vrouw die van een schip overboord was geslagen en zich vastklampte aan 'the litte light' van haar zwemvest. Al ronddobberend op de witte schuimkoppen (riding white horses) droomde de arme vrouw langzaam weg (vechtend regen de slaap die haar overmande) en uiteindelijk de ene nachtmerrie na de andere onderging. Dit zijn de verschillende songs, waarbij zij bijvoorbeeld in Watching You, Without Me, zichzelf als een overleden geest tussen haar gezinsleden thuis observeerde. Zij zag en hoorde hen, maar zij hoorden en zagen haar niet. Wat een nachtmerrie is dat! In The Morning Fog, ontwaakt de vrouw uit haar nachtmerries en begint het licht te worden. Ze beseft dat ze nog leeft en waardeert het leven meer dan ooit tevoren. De songs hebben het thema zee en water in diverse hoedanigheden gemeen. Een film van enkel geluid. De fantasie wordt hierdoor dusdanig aangesproken dat de film voor iedereen anders beleeftd kan worden. Fantastisch is dat.
De diverse klanken, muziekstijlen en arrangementen zijn echt heel bijzonder en uniek op dit album.

avatar van zaaf
joheko63 schreef:
Jouw taalfantasie slaat hier even op hol.

Verder een mooi stuk joheko, excuus voor de ietwat flauwe 1e reactie.

avatar van Johnny Marr
Erg mooi stuk, joheko63, en welkom op de site!

avatar van Rinus
Volwassen album van Kate. Door de bank heen goede nummers.Waking The Witch vind ik het minste nummer op het album. Op de een of andere manier vind ik dat rare verknipte stemmetje over het nummer heen gewoon irritant.

Album heeft een goede productie.

avatar van DeWP
Wat een geweldig en eigenzinnig album van Kate! Ik kocht het al vrij snel, zelfs op cd alhoewel me dat veel geld kostte. Nooit geen moment spijt van gehad. Een van de beste albums van Kate.

avatar van dazzler
HOUNDS OF LOVE (1985) 2CD deluxe edition repair shop

De volledige discografie van Kate Bush verschijnt straks in vinyl en CD boxen.
De rarities zitten zoals dat wel vaker gebeurd allemaal samengepakt op aparte schijfjes.
Hounds Of Love is het meest geschikte album om aan te tonen dat het anders kan.

Kate Bush announces remastered albums in a series of box sets | superdeluxeedition

avatar van Thekillers87327
De eerste 3 nummers en met name hounds of love zijn nog acceptabel maar hierna zakt het al erg af naar de ''typische'' vrouwelijke zangeres in die tijd.
Jammer, had er veel van verwacht na de positieve berichten.
Moet ook zeggen dat dit type muziek niet echt mijn ding is dus het heeft ook daarmee te maken.

Raar maar waar, in tegenstelling tot de meeste K. Bush fans vind ik haar opvolger beter dan deze …………
The sensual world is zo meer intens en breekbaar dan deze. Maar ik moet toegeven dat deze cd als meer beter tot mij doordringt . Maar desondanks pure klasse van Mevrouw KATE

Wrathchild1
Het is ook zeker niet mijn Kate Bush album. Als de B-Kant meer was geweest zoals de A-kant had ie in mijn Top 3 van Kate Bush albums gezeten ....

avatar van uffing
Thekillers87327 schreef:
Jammer, had er veel van verwacht na de positieve berichten.

Ik ben dan wel benieuwd met welke zangeres uit de jaren '80 je dit vergelijkt, want dit is in mijn beleving toch wel een van de juweeltjes uit genoemd decennium. Ik kan zo niet direct een zangeres noemen die in die tijd met iets vergelijkbaars aan kwam zetten.

avatar van Thekillers87327
uffing schreef:

Gewoon alle bekende op dat moment. Noem een cyndi lauper bijvoorbeeld. Die ik overigens beter vind.