Kate Bush - Hounds of Love (1985)

Label: EMI

1. Running Up That Hill (A Deal with God) (4:59)
  2. Hounds of Love (3:02)
  3. The Big Sky (4:40)
  4. Mother Stands for Comfort (3:06)
  5. Cloudbusting (5:09)
  6. And Dream of Sheep (2:46)
  7. Under Ice (2:21)
  8. Waking the Witch (4:19)
  9. Watching You Without Me (4:06)
  10. Jig of Life (4:04)
  11. Hello Earth (6:13)
  12. The Morning Fog (2:33)
  13. The Big Sky [Meteorogical Mix] * (7:44)
  14. Running Up That Hill [12" Mix] * (5:45)
  15. Be Kind to My Mistakes * (3:00)
  16. Under the Ivy * (2:08)
  17. Burning Bridge * (4:38)
  18. My Lagan Love * (2:30)
avatar van Mssr Renard
Koop dan gewoon elders. Bij een echte winkel. Goedkoper, en je steunt nog eens een winkel. Gewoon een tip.

Hier al sinds jaar en dag de gewone lp in huis, maar draai 'm nooit, omdat ik weinig meer in Bush-buien ben.

Blijft een ijzersterke synthpop-plaat, met excessief Fairlight-gebruik. Beetje too much soms, maar dat is ook wel eens gaaf.

Mssr Renard schreef:

Ik vind €15,99 voor een best wel kwalitatief goede cd een redelijke prijs. En in de aflevering is Bol ook behoorlijk snel.

avatar van Mssr Renard
Ik weet het, snelheid daar draait het om. Het is wat is.

Mssr Renard schreef:
Ik weet het, snelheid daar draait het om. Het is wat is.

De plaat is al 37 jaar oud, dan kan een paar dagen extra wachten geen kwaad toch? Al vind ik de prijs bij Bol wel erg hoog, volgens mij kun je hem in de platenzaak wel voor de helft vinden.

Geweldig trouwens, deze hernieuwde aandacht. Het was ook wel een prachtige scene in de serie.

herman schreef:

Mijn punt.

Ik ken de serie trouwens helemaal niet. Maar ik houd ook niet zo van series. Ik moet wel onwillekeurig denken aan al die 'Tour of Duty'-verzamelcd's waar mijn moeder ook één van had. Maar ze had liever haar 'Back to the Sixties'-platen, want ze vond de verheerlijking van de Vietnam-oorlog maar niets.
Lang verhaal kort: ik weet dat Paint it Black van Rolling Stones de theme-song van die serie was, dus een hele generatie die tiener was in de jaren '90 groeide toen ook op met oude liedjes. Ik moest er niks van hebben want ik was toen naar Kate Bush aan het luisteren en andere hoogdravende muziek zoals progrock (Saga, Jehtro Tull, etc.)

Van de huidige tv-serie weet ik nu inmiddels dat Running up That Hill van Kate en Neverending Story van Limahl langs zijn gekomen. Ben wel benieuwd welke songs nog meer, en of het voornamelijk synth-pop betreft of ook punk, hip-hop, metal etc. want dat is ook jaren '80 natuurlijk.

avatar van johan de witt

johan de witt schreef:

Deze? https://www.youtube.com/watch?v=_r0n9Dv6XnY
hahahaha, tja, wat moet dat heerlijk zijn voor onze generatie dat die song weer helemaal 'in' is. Ik ben blij dat ik geen kinderen heb....

Mssr Renard schreef:

Alles wat enigszins bekend populair was toen zit er wel in, ook wel punk, hardrock, metal. Hip-hop niet echt, maar dat werd pas later in de jaren '80 populair en de serie is nu bij 1986.

In het eerste seizoen kwam The Clash' Should I Stay Or Should I Go ook geregeld langs.
Verder ook wel eens wat onbekendere nummers van bekende bands, zoals een jaren '80 heropname van Beach Boys' California Dreaming met volgens mij Mike Love die zingt en een opvallend jangly gitaargeluid. Alsof Beach Boys R.E.M.-fans waren geworden ofzo. En over R.E.M. gesproken, daar komt in seizoen 4 ook nog een paar keer een mooie poster van langs.

herman schreef:

We hebben thuis wel die nieuwe serie van Kim van Kooten gekeken, die ook in de jaren '80 (of '90) afspeelde, maar ik kan me niet echt meer herinneren welke muziek daarin werd gebruikt.

Leuk dat ze ook andere muziek aandoen, dan alleen synthpop. Misschien wat Slayer of Motörhead?

johan de witt schreef:
Ook erg populair weer.

Should I stay or should I go van The Clash (volgens mij uit begin jaren 80) is dankzij Stranger things ook weer een nieuw leven gaan leiden maar toch niet zo succesvol als bij Kate die inmiddels na 37 jaar met RUTH in de UK de 1e plaats bezet.

avatar van Poles Apart

Running Up That Hill

avatar van Rudi S

Het is dan ook RUTH

avatar van paulmccuytney
Zelfs de MusicMeter-deelnemers worden steeds luier in hun berichtgeving en gaan steeds meer met afkortingen werken, haha.

Ruth covert RUTH: https://youtu.be/2wpKP72YE0s

Ik vind afkortingen vreselijk, want het gaat ten koste van de leesbaarheid.

avatar van Kronos
Mssr Renard schreef:
Ik vind afkortingen vreselijk, want het gaat ten koste van de leesbaarheid.

Ik kies er altijd voor om het bericht verder te negeren en ga vooral niet nadenken over wat er bedoeld wordt. Waarom zou ik die moeite doen als de schrijver het niet de moeite vindt een titel voluit te schrijven...

Zskgmkk.

avatar van Tony
zo smerig kan geen mens knikkers kotsen...?

avatar van Hans Brouwer
beaster1256 schreef:
De beste cd van onze vriendin Kate...
Kate, mijn vriendin? Ik vrees dat ik er slechts van kan dromen! "Hounds of Love" haar beste album? Nee! "Aerial" en "50 Words for Snow"" zijn m.i. beter.

Nu RUTH terug onder de aandacht komt, zou het dan bij Kate niet gaan kriebelen om nog nieuw materiaal te gaan schrijven ?
Laat ons hopen ....
In ieder geval komt Kate nu volop in de schijnwerpers en ongetwijfeld zullen heel wat "nieuwe fans" het werk van Kate leren waarderen.

avatar van Don Cappuccino
Weer een fantastische uitgebreide video van Produce Like A Pro. De titel van de video heeft het alleen over Running Up that Hill, maar het gaat over het volledige Hounds of Love-album. Bevat onder andere video-interviews met meerdere muzikanten/producers die met Kate hebben gewerkt aan Hounds of Love.

Running Up That Hill by Kate Bush: Songs That Changed Music