Rory Gallagher - Irish Tour (1974)

Alternatieve titel: Irish Tour '74

Ierland
Blues / Rock
Label: Buddha

1. Cradle Rock (7:39)
  2. I Wonder Who (7:53)
  3. Tattoo'd Lady (5:04)
  4. Too Much Alcohol (8:30)
  5. As the Crow Flies (6:03)
  6. A Million Miles Away (9:29)
  7. Walk on Hot Coals (11:13)
  8. Who's That Coming? (10:06)
  9. Back on My Stompin' Ground (After Hours) (5:19)
  10. Maritime (0:33)
  11. Just a Little Bit * (8:38)
totale tijdsduur: 1:11:49 (1:20:27)
avatar van rayman62
Geweldige gitarist
Helaas te vroeg gestorven.
"A million Miles Away" het mooiste rock nummer aller tijden
vooral in de live uitvoering

Yeah!!! eindelijk een medestander gevonden!!
HEEERLIJK album en idd Million miles away is live de beste rockplaat ooit, met name het orgeltje op het eind is erg lkkr.

DonDijk
oh oh oh...ik heb hem ontdekt.wat een virtuoos, fantastisch..love that guy
4.0

DutchViking
Prachtig album inderdaad. Ik kende eerst alleen Tattoo'd Lady, maar de andere nummers van Rory (althans op deze plaat) spreken me zeker ook aan. Uitstekende combinatie van rock en blues. Dit smaakt naar meer.

avatar van the viking
DutchViking schreef:

Ha is mijn topic over Rory Gallagher de beste artiest ooit ?
in elk geval niet tevergeefs geweest !

met vriendelijke groet the viking

DutchViking
Je hebt gelijk, ik ben mede door dat topic - en ook op advies van een goede kennis - op onderzoek uitgegaan en heb daar zeker geen spijt van gehad.

met vriendelijke groet DutchViking

avatar van pauljojo
Ai! Heb heel wat nummertjes geluisterd inmiddels en het smaakt inderdaad naar meer. Veeeeel meer. "A million Miles Away". zucht... Briljant...

Alles al gezegd, voor mij is dit de plaat waar (heel lang geleden) mijn liefde voor Rory is begonnen. Daarna volgde alles wat ik van hem kon vinden, en het is 1 van de weinige artiesten waar ik geen slechte nummers van ken. Ik heb hem 1 keer live gezien ergens in Limbug, een week voordat hij overleed. Waarschijnlijk was hij er toen al niet zo best aan toe, volgens mij stond hij zo zat als een kanon veel te laat op het podium. Echt jammer. (dat hij dood is bedoel ik) .

als dit naar meer smaakt,probeer dan live in europe eens

live in erope vind ik minder dan deze.
net nog de rory gallgher rock palast dvd gezien: fantastich.

Kick vrouw en kinderen uit huis / steek een paar kaarsen aan / neem een lekker drankje (worden er vanzelf meer) en geniet ...

avatar van Oldfart
Voor mij, zei de gek, heeft Rory het beste werk afgeleverd bij Taste.
Dat is zo, eh, puur?
Leavin'Blues, Blister on the Moon dat soort dingen.
Eat your heart out Eric Clapton.

avatar van Cygnus
Niet alleen Rory Gallagher zelf excelleert op deze cd, het toetsenspel van Lou Martin op deze plaat is eveneens magnifiek...

kan het zijn dat ik deze plaat heb in grijs/metallic hoes
?

voltazy
kan het zijn dat ik deze plaat heb in grijs/metallic hoes
?

met in het rood de titel van het abum erop?
dat zou kunnen ja

mooi

dan ben ik een sufk*t, want ik heb mijn platenkast nog eens nagezocht, en ik heb um waarschijnlijk verkocht

avatar van Cygnus

damn

Dan zou ik als een razende de remaster terugkopen...

Cygnus schreef:

Dan zou ik als een razende de remaster terugkopen...

gaan we doen

zit hier ergens in de stad een zinvolle platenboer

die heb um vast

avatar van matthijs
ik was als begin twintiger op de blues uitgekeken, allemaal beetje t zelfde vond ik. en toen hoorde ik deze plaat. kippevel en adrenaline in 1 zelfde nummer, ben ik de eneige die dat ervaart bij 1.000.000 miles away? Ik heb m ook kort voor zn dood (door een leverziekte na langdurig alcoholmisbruik) in Paradiso gezien. Muzikaal erg teleurstellend, maar wat een enthousiasme, wat een gedrevenheid! Gelukkig kan ik deze plaat opzetten van 30 jaar eerder, on his Irish Tour, waar ie net zo enthousiast is en muzikaal geniaal...

wrom muzikaal teleurstellend?

ik heb um dat jaar net gemist, ik kwam aan bij het oude noorderlicht en toen bleek ie de dag ervoor overleden

million miles away kippevelklassieker

EVANSHEWSON
rayman62 schreef:
Geweldige gitarist
Helaas te vroeg gestorven.
"A million Miles Away" het mooiste rock nummer aller tijden
vooral in de live uitvoering

Ja, de alcohol heeft hem flink te grazen genomen! Too Much Alcohol, hij wist het zelf ook wel!

Pure bluesrocker deze man! Eén brok energie als hij op en podium stond.
Wàt hij zoal deed op dat podium kun je hier goed horen!
Prima liveplaat van een haast vergeten rasartiest!

Hier heeft Julian Sas zijn mosterd gehaald!

4 sterren ****

P.S. Ik moet toch eens een live DVD aanschaffen van deze man!

Harald
EVANSHEWSON schreef:

Pure bluesrocker deze man! Eén brok energie als hij op en podium stond.
Wàt hij zoal deed op dat podium kun je hier goed horen!
Prima liveplaat van een haast vergeten rasartiest!

Hier heeft Julian Sas zijn mosterd gehaald!

4 sterren ****

P.S. Ik moet toch eens een live DVD aanschaffen van deze man!

Zelf de Rolling Stones wilden Rory hebben maar kozen dan uiteindelijk voor Ron Wood.

Dit zijn heel goede DVD's van hem:

Live at Montreux 1975 - 1985 (2 DVD's)

Live at Cork Opera House

at Rockpalast, WDR Studio Cologne 1976, Grugahalle Essen 1977 and Jam Session Wiesbaden 1979

Irish Tour 1974

Joy
gelukkig maar, anders hadden we de rory nooit gekend zoals we hem nu hebben gekend

ron wood is ook wel aardig maar doet toch stukken minder bijzonders op zijn gitaartje

EVANSHEWSON
Harald, die Live at Montreux die heb ik al eens zien liggen, zal die dus volgende keer gewoon meenemen (en betalen natuurlijk!)
Merci voor de tip!

Harald
DonDijk schreef:

en deze ook: Live at Cork Opera House

avatar van Tijn79
Een werkelijk fantastisch live album wat een heerlijke Rory feeling achter laat.
Er zijn niet veel echt goeie live albums uitgebracht, maar Mr. Gallagher heeft er hier toch eentje te pakken.

Geweldig!!

avatar van Bulldozer
Mooie live-registratie. Wat kan (kon) die man toch geweldig en gevoelig spelen!
"A million miles away" is en blijft een kippenvelnummer.
Ik vind "Live in Europe" net een fractie beter. Dit laatste album komt op mij iets natuurgetrouwer over. "Irish Tour '74 vind ik net effe wat gladder geproduceerd.

avatar van jeroenheinz
DonDijk schreef:
Live at Montreux is werkelijk fantastisch

Deze vorig jaar van de Kerstman gekregen en sindsdien is ie zo ongeveer elke week wel een keer in mijn dvd speler te vinden. Een paar geweldige optredens van deze kleine grote man!

avatar van ricardo
Goeiedag zeg wat een energiek en sprankelend live album is dit zeg,je word gelijk vanaf het begin al weggeblazen door een van de beste bluesrock live albums die er ooit op de markt zijn gebracht.Het word misschien wat eentonig maar dit album kan ik maar een score geven en dat zijn 5* er is geen andere mogelijkheid.

A Milion Miles Away