Daft Punk - Homework (1997)

Frankrijk

3. Revolution 909 (5:26)
  4. Da Funk (5:28)
  5. Phoenix (4:55)
  6. Fresh (4:03)
  7. Around the World (7:07)
  8. Rollin' & Scratchin' (7:26)
  9. Teachers (2:52)
  10. High Fidelity (6:00)
  11. Rock & Roll (7:32)
  12. Oh Yeah (2:00)
  13. Burnin' (6:53)
  14. Indo Silver Club (4:32)
  15. Alive (5:15)
  16. Funk Ad (0:50)
Mik
Rollin' & Scratchin' en Around the World zijn echt diamantjes. Wat mij betreft dragen deze tracks de CD.

avatar van Kos
Kos
Oeh..nee Revolution 909 is zo'n beetje de meest geniale dansplaat die ik ken. Zo subtiel en tegelijkertijd stampend, meesterlijk gewoon.

Vindt eigenlijk alles wel leuk, inclusief de shout-outs in oh.yeah

1 van mijn favorieten.

avatar van Jordy
Jááren heeft het geduurd voor het kwartje voor me viel bij deze plaat. De eerste keer vond ik eigenlijk alleen de funk-achtige nummers geweldig. Da Funk enzo. Verder vond ik het maar simpele techno rotzooi.

Toen ik vorig jaar een auto (zonder cd-speler ) overnam van m'n ouders pakte ik maar een bandje van Daft Punk van zolder. Hij zit er nu nog in.

Nummers als Rollin' & Scratchin', die op het eerste gehoor het gemiddelde Thunderdome nummer niet overstijgen in kwaliteit, hebben ZO veel verborgen diepgang. Fantastisch.

Er zijn 2 of 3 tracks die het niet voor me doen, dat shoutout nummer is bijvoorbeeld meestal wel een skippertje, maar verder vind ik dit inmiddels één van de beste dansplaten die ik ken.

Jammer van die 2e cd

avatar van LZA
LZA
Jordy schreef:

Jááren heeft het geduurd voor het kwartje voor me viel bij deze plaat.

Ik had ook zoiets. Toen ik hem luisterde in de frs, vond ik er geen reet aan en dus niet gekocht, maar een maand later draaide dat kwartje finaal om.

Dit ligt volgens mij voor een deel aan het feit dat de nummers over het algemeen wat saai beginnen; eerst alleen wat beats waarna beetje bij beetje het sfeertje wordt opgevoerd. De kracht van deze plaat zit inderdaad een soort van verborgen in de tracks.

Een typische maar erg interessante plaat.

mmh meteen Alive maar weeres opzetten

avatar van Sammy
Een van de betere elektronica albums die ik heb. 4.5*

Deze heb ik inmiddels zovaak beluisterd, en elke keer vind ik hem nog even geniaal. De opbouw van de nummers, de beats...alles. Super.

Favorieten: Around the World, Da Funk, Oh Yeah, Revolution 909, Rollin Scratchin en Teachers. De andere vind ik ook erg tof.

Daft Punk - Alive.. is echt heerlijk! Overigens de rest van het album ook!

ik kan niet meer geven dan 5* denk ik

avatar van Daan
5 is het maximale, lijkt me sterk dat je dan hoger dan 5 kan stemmen.

avatar van T.O.
Kos schreef:

Grappig, dit bedacht ik me laatst ook. De eerste keer was ie al erg goed, maar hij blijft maar beter worden op een of andere manier.

avatar van gemaster
De ultieme techno plaat. Als je dit album opzet kan je gewoon niet stil blijven zitten. Favoriete nummers zijn Phoenix, Rollin' And Scratchin' en Alive. 4 sterren

vette cd, toch doet deze het niet zo voor mij als 'discovery'.. wel een all-time classic, dat valt niet te ontkennen, maar goed, ieder zijn meug, whep, 3,5 sters

avatar van Djarune
Zeker weten de beste dans cd in z'n soort. Ook vele malen beter dan "Discovery".

'Around the world', 'Revolution 909', 'Da Funk', 'Rollin' & Scratchin', 'Alive' en 'Burnin'. Stuk voor stuk steengoede platen.

avatar van Ziggy007
Tsjah mss moet bij mij net als bij Jordy het spreekwoordelijke kwartje nog vallen. Ik blijf voorlopig Discovery het leukst vinden, al staan hier ook wel degelijk 'diamantjes' zoals je zelf al zegt op.

Maargoed Daft Punk is zowieso niet mijn favoriet, er zijn betere in zijn genre. Klinkt idd erg gemakkelijk, want dat is in elk genre natuurlijk.

Bizarre plaat. De drums klinken aanvankelijk simpel maar hoe vaker je hem hoort... Sommige nummers, vooral de 'simpelere' techno nummers, zijn briljant. Een plaat die vaak ondergewaardeerd wordt.
Beste nummers Da funk, rolling and scratchin' en rock & roll. In 'da funk' zit trouwens een hele bijzondere 'verborgen' drum. Die in wordt gezet tijdens de 'conclusie'. okee dat was onbegrijpelijk. 5

Zometeen maar weer 's opzetten. Ik vind het niet echt techno, meer duistere funk.

avatar van gemaster
Dus jij gaf Human After All 5 sterren en dit kleine meesterwerkje 3 sterren? Dat is wel heel erg de omgekeerde wereld. Misschien komt het omdat je Human After All eerder hebt gehoord.

avatar van sq
sq
[b]2. WDPK 83.7fm
Niet echt een nummer, wel grappig dat het op het album is gezet.. Soort van welkomswoord ofzo

..én misschien een knipoog naar de roots, want dit nummer bestond al. Ik vind dat Daft Punk een mooie voortzetting is van kwaliteitsfunk/disco die met de komst van de house een beetje was ondergesneeuwd. WDPK's 'beat' is rechtstreeks overgenomen uit Vaughan Mason & Crew's 'Bounce, Rock Skate, Roll (1980)'. Ik zag dat deze nog niet op MuMe stond, dus ik heb m er maar bijgezet.

Tja, de verleiding is groot lager te stemmen. De plaat werd nogal gehyped en is behoorlijk overschat. Plaat die je eigenlijk snel vergeet.
Vooruit, toch drie sterren. Het is best aardig.

Na 3 luisterbeurten voorlopig 3 sterren. Ik vind discovery toch wel een stuk beter. Maar misschien moet bij mij het 'kwartje' nog vallen

avatar van Gajarigon
Martin schreef:

Vooruit, toch drie sterren. Het is best aardig.

Voor mij identiek hetzelfde.

avatar van andré
Dit is veruit de beste Daft Punk. Discovery en met name Human After All vielen mij vies tegen. Maar een debuutalbum als deze is moeilijk te overtreffen, daar hadden meer Dance/House-artiesten uit de jaren-90 last van (b.v. Leftfield, Chemical Brothers).

avatar van Jordy
Er zijn volgens mij maar weinig mensen die het eerste album van de Chemicals hun beste vinden.

avatar van gemaster
Bovendien is Discovery beter dan Homework.

Ik!

gemaster schreef:

Bovendien is Discovery beter dan Homework.

Discovery is meer een deuntjesplaat. Homework heeft het allemaal.

avatar van andré

Hier, nog één!

avatar van george clinton
Discovery, Homework, pfffff.... Een pot geweldige troep. Als Daft Punk nooit platen had uitgebracht had de wereld toch geweldig wat gemist.
De mannier waarop high fidelity opgebouwd wordt vind ik trouwens van buitengewone klasse getuigen.

avatar van george clinton
Correctie: in elkaar zit. Lijk zo simpel en toch boeiend. Een nummer dat klopt.

gracias .. necesito este disco por favor si alguien lo tiene que me ayude

avatar van brooklyn
Si...