Daft Punk - Homework (1997)

Frankrijk

3. Revolution 909 (5:26)
  4. Da Funk (5:28)
  5. Phoenix (4:55)
  6. Fresh (4:03)
  7. Around the World (7:07)
  8. Rollin' & Scratchin' (7:26)
  9. Teachers (2:52)
  10. High Fidelity (6:00)
  11. Rock & Roll (7:32)
  12. Oh Yeah (2:00)
  13. Burnin' (6:53)
  14. Indo Silver Club (4:32)
  15. Alive (5:15)
  16. Funk Ad (0:50)
avatar van Dielie

avatar van MJ_DA_MAN
Ach ja klopt maarja ik zie zo'n situatie hetzelfde als op een album stemmen dat je niet hebt beluisterd. En ik heb ook nooit op dit album gestemd, dus schade is er niet gelopen Nouja schone lei nu, binnenkort koop ik dit album en ga ik me er weer mee bemoeien, voor nu is het tot ziens.

avatar van Dielie
ik ben het nogal veel oneens met je en daarom vallen je posts me iets meer op, tis niks vijandig ofzo

blijven beluisteren die muziek!

hehe

MJ_DA_MAN schreef:
Ik ben Daft Punk-fan, maar tot mijn schaamte heb ik dit album nooit gehoord. Of ja, ik ken het goede Da Funk en ik ken (natuurlijk) Around The World, maar die vind ik eigenlijk niks. Lijkt dit album op het briljante Discovery of meer op het wat mindere Human After All. Of anders...

Anders... dit album is veel minder 80s en veel harder dan Discovery. Opvallend trouwens dat je Around The World niks vindt, want van deze plaat is dat het nummer dat het meeste in de buurt komt van Discovery...

herman schreef:

Klopt maarja, ik kan er niks aan doen..

1,5
Ik vind dit maar irritante muziek. Sorry!

ReneoetNee schreef:
Ik vind dit maar irritante muziek. Sorry!

Waarom dan?

schandalig dat zulke muziek hoger in de lijst komt dan animals van pink floyd!
smaken verschillen zullen we maar zeggen!

avatar van MJ_DA_MAN
Nou dat moet je dan bijv. zeggen van 50 Cent die er ook in staat. Eerder dan bij dit album

doomieronnie schreef:
schandalig dat zulke muziek hoger in de lijst komt dan animals van pink floyd!
smaken verschillen zullen we maar zeggen!

Wat een onzin. Nu heb ik Animals ook thuis liggen, maar ik hoor niet echt wat daar nu zo bijzonder aan is... Gewoon een aardige PF-plaat. Het is appels met peren vergelijken, maar ik denk dat dit in zijn soort beter is dan Animals in zijn soort...

Ik heb trouwens echt helemaal geen kennis over dit genre maar net als de funky muziek van Benny Sings, Junior Senior en dit vind ik best aardig en is ook erg toegankelijk.
Maar ik zoek eigenlijk meer in het genre van funk/dance/elektronic/pop(?) muziek weet iemand nog een aantal goede artiesten in dit genre ?

avatar van heavenmotel
Wondermooie plaat ------ 5+

Inspectah Deck schreef:

Motorbass, Cassius, Etienne de Crécy, Le Knight Club, Kojak, de Superdiscount cd's...

Electro_
En niet te vergeten: Vitalic!

Electro_
Tijden lang is Discovery m'n favoriete album geweest van Daft Punk, vond Homework altijd maar een standaard house-plaatje.
Daar was een paar maanden terug verandering in gekomen, Homework kwam op nummer 1 in m'n top-10, maar nu is het dan toch weer Discovery geworden.

Daftendirekt is wat mij betreft een geniale opener. Mensen hebben al kennis kunnen maken met Daft Punk door middel van de hit Da Funk en die beat hebben ze verwerkt in dit openingsnummer. Goede manier om in de wereld van Homework terecht te komen. Klinkt al snel vertrouwd. Daarna komt een interlude waar ikzelf weinig van snap, ik heb nu het idee dat er twee intro's zijn op dit album. Revolution 909 is één van de vele subtiele house-tracks die op dit album te vinden zijn. Rustige opbouw en veel verschillende lagen die je pas na een tijd echt ontdekt.

Around the World is samen met Da Funk het meest bekende nummer van dit album natuurlijk, alleen is de album-versie wat mij betreft nét wat te lang om hem zeven minuten lang boeiend te houden. Gelukkig komt daarna dé klapper van het album: Rollin' & Scratchin' ! Toen ik dat nummer voor het eerst hoorde, wist ik werkelijk niet wat ik ervan moest denken. Totaal iets anders dan ik gewend was van Daft Punk, terwijl ik dat nu erg mee vind vallen. Je kunt practisch de woede voelen in dat nummer, geweldig gemaakt.
Rock'n Roll zie ik een beetje als het kleine broertje van Rollin' & Scratchin' , lijkt er iets te veel op, maar is alsnog één van de betere nummers van dit album.

M'n favoriete album van Daft Punk zal het waarschijnlijk niet meer worden, want er staan wel wat nummers op waar ik weinig mee heb (Fresh, Phoenix). Toch was het wel een erg sterk debuut!

avatar van T.O.
Electro_ schreef:

Weet je dit zeker? Ik heb dat er nooit in gehoord.

Het bevat wél de muziek van Musique, één van hun beste nummers

*Laura*
T.O. schreef:

Weet je dit zeker? Ik heb dat er nooit in gehoord.

Ik denk dat Electro_ gelijk heeft, ik herken het er toch steeds in.

avatar van FunkStar
Wie deze cd nog niet heeft en van Daft Punk houdt, is absoluut verplicht hem te kopen. Lekkere catchy deuntjes, Around The World (super clip ook), Da Funk en Revolution 909!

Pauper
FunkStar schreef:

Gisteren gedaan voor 8.99, mooi prijsje

avatar van rien
Lekker album, toch doet Da Phunk me telkens stiekem weer denken aan het Flodder deuntje
Maar toch sterke track.

Album is verder redelijk simpel maar licht ook zijn kracht in vind ik, topper!!

avatar van AriTupari
Inderdaad, het Flodder deuntje. Toen de single uitkwam zei ik altijd tegen mijn vrienden dat ik het ergens van kende, maar kon het niet plaatsen. Heeft zo weken geduurd en dan was het er ineens "FLODDER" en mijn vrienden moesten dit inderdaad beamen.

avatar van Ploppesteksel
Is het Flodder-deuntje niet 'Funky Town'?
Althans hier in België toch.

avatar van Nightrider
Vind het wel fijne nummers, maar het is net wat te eentonig voor mij allemaal. Heb het album al een paar keer in z'n geheel geprobeerd te draaien, maar meestal kwam ik niet verder dan de eerste helft. Vandaag dan toch maar het album afgeluisterd om tot de conclusie te komen dat ik het zeker aardig vind, maar niet meer dan dat.

avatar van Cerclezot
Gisteren nog eens Da funk gehoord en wat is dit toch een geweldig nummer. Las gisteren trouwens ook dat een van de twee ook achter Stardust (Music sounds better with you) zat.

EVANSHEWSON
De enige die ik heb van deze Fransozen. Ik kocht het voornamelijk voor Around the World, dat ik ontzettend leuk vond en dat me altijd in beweging bracht...
Da Funk was ook leuk, maar vaak heb ik het album niet meer gedraaid, ik verwachtte dat het vol met even aanstekelijke dingetjes als Around the World zou gestaan hebben.

Niet dus.

2.5 voorlopig. Ik draai hem niet vaak, maar wil hem niet wegdoen ook.

**1/2

avatar van Shinobi
Lekkere album om naar te luisteren, verveelt niet en als ik 'm nu zou opzetten zou het klinken of die net gemaakt is. Topwerk dit, ik hier geen aanmerkingen op.

Ik geef 'm 5 sterren.

avatar van Ploppesteksel
Rock & Roll is wel een lekker schijfje.

avatar van Fresch
Gewoonweg grensverleggende plaat is zijn genre !

Zonder daft punk geen justice, digitalism enz...

Imagine.
En werd door mijn moeder net vriendelijk verzocht deze afschuwelijke muziek op een zacht volume en met de deur dicht te beluisteren! (En dan zegt ze niets over mijn zusjes Jump Blablabla...)

avatar van Opschuiven
Fuck, Da Funk is wel een verdomd goed plaatje hoor! Ik gun homework eindelijk weer eens een luisterbeurt (na Human After All is mijn liefde voor Daft Punk flink afgezwakt) en ik vind nu zelfs nummers als Rollin' & Scratchin', Alive en Indo Silver Club (nummers die ik verheen echt niet trok) goed. Toch maar weer die verdomde 5* uit de zak halen.