menu

Sex Pistols - Never Mind the Bollocks Here's the Sex Pistols (1977)

Alternatieve titel: Never Mind the Bollocks

mijn stem
3,75 (621)
621 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Punk
Label: Virgin

  1. Holidays in the Sun (3:22)
  2. Bodies (3:03)
  3. No Feelings (2:51)
  4. Liar (2:42)
  5. God Save the Queen (3:19)
  6. Problems (4:11)
  7. Seventeen (2:03)
  8. Anarchy in the UK (3:32)
  9. Submission * (4:13)
  10. Pretty Vacant (3:18)
  11. New York (3:06)
  12. EMI (3:09)
  13. No Feeling * (2:45)
  14. Did You No Wrong * (3:11)
  15. No Fun * (6:22)
  16. Satellite * (3:59)
  17. New York [Demo Version] * (3:21)
  18. Unlimited Edition [Demo Version of 'EMI'] * (3:17)
  19. Liar [Demo Version] * (3:10)
  20. Pretty Vacant [Demo Version] * (3:04)
  21. Problems [Demo Version] * (4:18)
  22. No Future [Demo Version of 'God Save the Queen'] * (3:52)
  23. Did You No Wrong [Alternative Vocal] * (3:16)
  24. Seventeen [Alternative Vocal] * (2:07)
  25. Satellite [Rough Mix] * (4:02)
  26. Submission [Rough Mix] * (4:11)
  27. Holidays in the Sun [Rough Mix] * (3:33)
  28. EMI [Rough Mix] * (3:20)
  29. Seventeen [Rough Mix] * (2:05)
  30. Holidays in the Sun [Alternative Mix] * (3:30)
  31. Body [Demo Version of 'Bodies'] * (3:54)
  32. Submission [Alternate Mix] * (4:12)
  33. Belsen Was a Gas [Demo] * (2:31)
  34. Anarchy in the UK [Live at Samfundet Club, Norway 1977] * (3:30)
  35. I Wanna Be Me [Live at Samfundet Club, Norway 1977] * (3:43)
  36. Seventeen [Live at Samfundet Club, Norway 1977] * (2:00)
  37. New York [Live at Samfundet Club, Norway 1977] * (3:20)
  38. EMI [Live at Samfundet Club, Norway 1977] * (3:27)
  39. No Fun [Live at Samfundet Club, Norway 1977] * (4:38)
  40. No Feelings [Live at Samfundet Club, Norway 1977] * (2:26)
  41. Problems [Live at Samfundet Club, Norway 1977] * (4:20)
  42. God Save the Queen [Live at Samfundet Club, Norway 1977] * (2:33)
  43. Anarchy in the UK [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (3:50)
  44. I Wanna Be Me [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (3:05)
  45. Seventeen [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (2:22)
  46. New York [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (3:25)
  47. EMI [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (3:26)
  48. Submission [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (4:05)
  49. No Feelings [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (3:06)
  50. Problems [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (4:34)
  51. God Save the Queen [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (4:32)
  52. Pretty Vacant [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (4:14)
  53. No Fun [Live at Happy House, Stockholm 1977] * (5:27)
toon 42 bonustracks
totale tijdsduur: 34:36 (3:04:52)
zoeken in:
Misterfool
Jawel, ook daarvoor is het relevant, omdat ik dus stel dat de kwaliteit van dit album minder sterk is dan de reputatie doet vermoeden. Ergo, ik vind dit album overschat. Daarbij zeg ik nu al voor de derde keer dat ik slechts mijn mening geef.

avatar van Kronos
3,0
Misterfool schreef:
Jawel, ook daarvoor is het relevant, omdat ik dus stel dat de kwaliteit van dit album minder sterk is dan de reputatie doet vermoeden.

Een stelling moet je onderbouwen. Je gedachte-experiment doet dat niet. Ook je mening over de kwaliteit, of het gebrek eraan, doet dat niet.

avatar van bikkel2
4,0
Punkmuziek heeft zich ook ontwikkelt en is in veel gevallen een stuk ruiger en minder melodieus dan dit album en veel punk uit die tijd.
Ik denk dat het ook weinig zin heeft een plaat van bijna 40 jaar oud in het nu te plaatsen.
Ik vind het met de gedateerdheid ook best meevallen.
Het is een gitaarplaat, dat en de vocalen van Lydon is het fundument.
Ik hoor verder niets aan sounds die echt aan de 70's refereren.
Plenty albums uit die tijd die dat wel hebben.

Het is in mijn oren ook geen hele grootse plaat, maar ik snap best dat dit op invloed is geweest op beginnende punkbands.
Het zit 'm voor mij voornamelijk in de aanstekelijkheid en een handvol sterke liedjes, waar het fijn is om lekker mee te brullen.

Misterfool
Kronos schreef:
Een stelling moet je onderbouwen. .

Wat ik nu al de hele dag aan het doen ben, maar laat maar hangen, Kronos. In een discussie moet je de mening van de 'tegenstander' willen overwegen en je geeft er geen blijk van dat te willen doen. Zo discussiëren we enkel in rondjes.

Edit: En dat betekent mijn inziens ook dat ik niet verder op jou reageer Lees mijn berichten maar door en kom dan terug. Ik ga mij niet herhalen.

avatar van Kronos
3,0
Misterfool schreef:
Wat ik nu al de hele dag aan het doen ben, maar laat maar hangen, Kronos.

Dat jij het album niet zo goed vindt als de reputatie (of eigenlijk jouw perceptie daarvan) jou doet vermoeden is duidelijk. Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden.

Misterfool schreef:
In een discussie moet je de mening van de 'tegenstander' willen overwegen en je geeft er geen blijk van dat te willen doen en zo discussiëren we enkel in rondjes.

Geef jij er blijk van te willen overwegen dat het album zijn reputatie alle eer aandoet, maar dat het bij jou gewoon niet in de smaak valt?

Je doet een stelling maar in plaats van die te onderbouwen verschuil je je achter je mening. Zo blijf je er maar in rondjes omheen draaien.


avatar van Dibbel
5,0
Gewoon een verzameling uitstekende, meteen meebrulbare, airguitarende en heerlijk gesneerde rocksongs (jazeker) zonder dieptepunten, eindigend met een natte scheet .
Wat wil je nog meer?

avatar van bikkel2
4,0
Ah ! Dibbel komt de boel gelukkig weer wat opfleuren.

avatar van trebremmit
Persoonlijke aanval en gevit op elkaar verwijderd.

avatar van trebremmit
En nog wat berichten verplaatst naar Obecjtiviteit vs subjectiviteit
En dan graag hier weer over het album zelf discussiëren.

avatar van dazzler
5,0
dazzler schreef:
Het nummer Submission hoeft niet aangevinkt te worden als bonustrack.
Het stond niet op album bij de allereerste edities, maar zat er al gauw als enkelzijdig singletje bij.

Bijgevolg staat zit het nummer wel degelijk bij bijna alle versies van de plaat
en mogen we het beschouwen als onderdeel van de originele tracklijst.

Ik zag vandaag het album op nieuwerwets vinyl in de winkel blinken.

Zonder Submission natuurlijk... tja...



ik zal het nummer maar weer aanvinken. Juist is juist.

avatar van adri1982
4,0
Heel leuk album om te luisteren. Het is een volwaardig Punkalbum met historische waarde, waarvan 'God save the queen' en 'Anarchy in the U.K. geweldig zijn. Ook 'Pretty vacant' en het ondergewaardeerde 'Problems' zijn erg goed.

avatar van Lekke
4,5
klassieke lp die nooit verveeld. gewoon goed van begin tot einde

avatar van Funky Bookie
4,0
bikkel2 schreef:
Punkmuziek heeft zich ook ontwikkelt en is in veel gevallen een stuk ruiger en minder melodieus dan dit album en veel punk uit die tijd.
Ik denk dat het ook weinig zin heeft een plaat van bijna 40 jaar oud in het nu te plaatsen.
Ik vind het met de gedateerdheid ook best meevallen.
Het is een gitaarplaat, dat en de vocalen van Lydon is het fundument.
Ik hoor verder niets aan sounds die echt aan de 70's refereren.
Plenty albums uit die tijd die dat wel hebben.

Het is in mijn oren ook geen hele grootse plaat, maar ik snap best dat dit op invloed is geweest op beginnende punkbands.
Het zit 'm voor mij voornamelijk in de aanstekelijkheid en een handvol sterke liedjes, waar het fijn is om lekker mee te brullen.


Spijker op de kop.
Lekker album.

Punk = Punk, dat evalueert natuurlijk niet, Punk was spelen/raggen ook al kon je dat niet, daarna werd het post punk oid.
Pistols, Damned, Clash dat is punk. Buzzcocks hoe goed ook is meer powerpop met punk invloeden.

avatar van Arbeidsdeskundige
5,0
God Save the Queen, Anarchy in the UK en Pretty Vacant zijn mijn favoriete nummers op dit invloedrijke album.

avatar van Jonestown
Vanavond weer eens voor de zoveelste keer gedraaid ... Eén van de weinige albums die sinds de release in 1977 minimaal één keer per jaar door de speakers schalt. En nog steeds blijft die ene vraag onbeantwoord: hoe geniaal is NMTB nu precies? Of was het gewoon een tot op de millimeter uitgedachte marketingtruc van opperrat Malcolm McClaren en zijn wij er allemaal in getrapt? In elk geval een album dat nog steeds even hard trilt en siddert als way back in '77.... Of je nu door McLaren belazerd werd of niet.

avatar van pinguin#13
4,5
Jonestown schreef:
Vanavond weer eens voor de zoveelste keer gedraaid ... Eén van de weinige albums die sinds de release in 1977 minimaal één keer per jaar door de speakers schalt. En nog steeds blijft die ene vraag onbeantwoord: hoe geniaal is NMTB nu precies? Of was het gewoon een tot op de millimeter uitgedachte marketingtruc van opperrat Malcolm McClaren en zijn wij er allemaal in getrapt? In elk geval een album dat nog steeds even hard trilt en siddert als way back in '77.... Of je nu door McLaren belazerd werd of niet.


De juiste plaat op het juiste moment. met de juiste mensen achter de knoppen. Heb ooit de docu 'classic albums' gezien en dat bleek dik oké… toch zolang Glenn Matlock mocht meedoen. Toen Sid Viscious opdook was het steil bergaf…
Persoonlijk vond ik de eerste P.I.L. plaat ook nog altijd wel sterk te pruimen, samen met 'Metal Box'.

avatar van Sir Spamalot
4,0
Sir Spamalot (crew)
Gewoon een half uur meedeinen met de muziek en nog eens die (resterende) rebelse trekjes in je laten zien. Uiteindelijk is dit een goede Rock plaat met een zeer charismatische en expressieve zanger én tonnen "attitude". Ik heb hem op cd en eens in de paar maanden wordt deze in de cd-speler gemikt op deftig volume.

avatar van Jonestown
pinguin#13 schreef:
De juiste plaat op het juiste moment. met de juiste mensen achter de knoppen. Heb ooit de docu 'classic albums' gezien en dat bleek dik oké… toch zolang Glenn Matlock mocht meedoen. Toen Sid Viscious opdook was het steil bergaf…
Persoonlijk vond ik de eerste P.I.L. plaat ook nog altijd wel sterk te pruimen, samen met 'Metal Box'.

Toen First Issue in 1978 verscheen vond ik dat toen een niet te plaatsen album. Ook al doordat het ver af stond van de Bollocks en er geen enkele samenhang leek te zijn tussen de nummers, zoals Religion en Fodderstompf. Desalniettemin toch vaak gedraaid. En Lydon zaaide opnieuw onraad met Metal Box. Maar het echte meesterwerk moest toen nog komen: Flowers Of Romance. En dat allemaal binnen 4 jaar .....

avatar van pinguin#13
4,5
Jonestown schreef:
(quote)

Toen First Issue in 1978 verscheen vond ik dat toen een niet te plaatsen album. Ook al doordat het ver af stond van de Bollocks en er geen enkele samenhang leek te zijn tussen de nummers, zoals Religion en Fodderstompf. Desalniettemin toch vaak gedraaid. En Lydon zaaide opnieuw onraad met Metal Box. Maar het echte meesterwerk moest toen nog komen: Flowers Of Romance. En dat allemaal binnen 4 jaar .....


Tja, bij 'Flowers' had ik het dan weer zo ongeveer een beetje gehad… Je hebt zeker gelijk wat de onsamenhangendheid betreft… het pamfletterige 'Religion' is ook niet zo best, maar de energie die nog steeds van The Public Image afspat heeft me iedere keer weer compleet te pakken. Enfin…

Deze blijft toch vooral teletijdmachinemuziek, een plaat die me zo terugcatapulteert op het kamertje van mijn broer (hij had een pick-up, ik alleen maar platen). Anderzijds ben ik zelden geneigd het spontaan terug op te leggen. Onterecht, toch.

dazzler schreef:

, Submission (oorspronkelijk niet op het album,
maar bijgevoegd op 7")


Ik heb een versie van het album waarop, als ik het mij goed herinner, Submission tussen Anarchy in the UK en Pretty vacant in staat, op track 9. Wanneer kwam deze versie uit?

Als ik het goed heb wordt deze versie op Wikipedia de '12-track version (UK edition)' genoemd.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:21 uur

geplaatst: vandaag om 14:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.