Kate Bush - Aerial (2005)

Label: EMI

1. King of the Mountain (4:53)
  2. Pi (6:09)
  3. Bertie (4:18)
  4. Mrs. Bartolozzi (5:58)
  5. How to Be Invisible (5:32)
  6. Joanni (4:56)
  7. A Coral Room (6:12)
  8. Prelude (1:26)
  9. Prologue (5:42)
  10. An Architect's Dream (4:50)
  11. The Painter's Link (1:35)
  12. Sunset (5:58)
  13. Aerial Tal (1:01)
  14. Somewhere in Between (5:00)
  15. Nocturn (8:34)
  16. Aerial (7:52)
Kate Bush - King of the Mountain - Official Music Video - YouTube

Volgens mij als je Kate Bush belt kan zij jou zo vertellen wat je het komende jaar te wachten staat.

Heb alleen haar nummer niet helaas.

Een of andere gozer met een snor die al sinds jaar en dag met de scepter zwaait daar.

Jammer.

avatar van Deranged
Voor mij kent dit album geen seconde waar het gehoor zich niet in extatisch behaaglijke zin onder handen genomen ziet.

Dus de volgende voltreffer op mijn lijstje lijkt mij een feit.

It is my favourite piece
It's just great

avatar van Deranged
Ik hou het niet droog bij bovenstaande quote, alleen al als ik er aan denk niet en zou je niet eens kunnen zeggen waarom dit eigenlijk is.

Zou het niet weten.

Het is gewoon geweldig.

Denk ik.

De manier waarop ze dit brengt is een van de vele momenten van absolute perfectie die haar carrière naar het schijnt heeft gekend.

avatar van Deranged
Dit album omvat werkelijk de gehele aarde de zeeën de val van het licht op het land en de neerdaling van haar schaduw.

Het is allicht het meest alomvattende muzikale werk dat ik hoorde.

avatar van Tony
Deranged schreef:

Het is allicht het meest alomvattende muzikale werk dat ik ooit hoorde.

Je hebt het behoorlijk zwaar te pakken met die Kate Bush, Deranged.... Prima, fijn dat haar muziek jou purpose en direction in het leven bieden. Je kunt het gebruiken.... Pas je wel een beetje op dat je niet richting extremisme gaat, jongen? Extremisme is nooit goed, he?

avatar van Deranged
Ik vind het gewoon mooi.

avatar van Deranged
De zin die ik heb geschreven is gewoon spot on als je ook daadwerkelijk naar het album luistert.

Het zit er allemaal in.