Kate Bush - Aerial (2005)

Label: EMI

1. King of the Mountain (4:53)
  2. Pi (6:09)
  3. Bertie (4:18)
  4. Mrs. Bartolozzi (5:58)
  5. How to Be Invisible (5:32)
  6. Joanni (4:56)
  7. A Coral Room (6:12)
  8. Prelude (1:26)
  9. Prologue (5:42)
  10. An Architect's Dream (4:50)
  11. The Painter's Link (1:35)
  12. Sunset (5:58)
  13. Aerial Tal (1:01)
  14. Somewhere in Between (5:00)
  15. Nocturn (8:34)
  16. Aerial (7:52)
avatar van Gert1980
deric raven schreef:
Gert1980Voor mij blijft het een kerstplaat, net als The Good Son van Nick Cave. Het is een gevoel, jij ervaart het anders

Nou ja ervaart, het is een feit, het is gewoon echt geen kerstalbum.
Maar los van hoe jij het ervaart, luister hem eens op een koude winteravond (niet dat we die nog vaal hebben helaas) en luister écht naar de teksten (heb je misschien al tig keer gedaan!?)... Ik vind het een meesterwerk waarin ik nog altijd nieuwe dingen ontdek. Datzelfde geldt ook voor Aerial .

Aerial kan ik nu ook beter waarderen, ik vind Kate Bush geweldig, toch vervlakt mijn aandacht na Hounds of Love, voor mij haar meesterwerk. King of the Mountain behoort weer wel tot mijn favorieten, prachtsong!
Ik ben het helemaal met je eens dat je bij Kate Bush steeds weer iets nieuws ontdekt. Aerial vind ik weer een lenteplaat, nieuw leven, moeder en kind relatie. Ik ben hoe dan ook geneigd om platen aan seizoenen, gebeurtenissen (vaak nostalgische) en kleuren te koppelen. Een totale gevoelsbeleving, zo vind ik The Unforgettable Fire van U2 ook een kerstnummer, terwijl de hele plaat meer de onrust van het onstuimige herfstweer uitademt.

avatar van Gert1980
deric raven ik behoor tot die zeldzame groep die meer fan is van de Kate vanaf Hounds of Love, zo ben ik ook helemaal weg van The Red Shoes. Zowel de muziek, als haar emoties... ik vind het een zwaar onderschat album. En is And So is Love niet één van haar mooiste nummers?

Ik herken overigens wat je zegt, ik link veel albums ook aan seizoenen en dergelijke.

And So Is Love is prachtig, een warm nummer. Bijna kerstmis achtig
Grapje natuurlijk, maar wel een van de mooiere songs van de latere periode. Wat soberder allemaal, ik hou daar wel van

avatar van steven
Weer eens beluisterd van de week . Maar wat is het tweede gedeelte toch een heel stuk beter dan het eerste wat mij betreft. Staan zelfs ronduit vervelende nummers op (Mrs Bartolizzi is echt niet te doen ) het eerste gedeelte maar als dan die prelude begint dan wordt het ook echt fantastisch. Dus lijkt me 4 sterren een mooie score, het tweede gedeelte gaat deze week zeker op een mooie ochtendwandeling weer langskomen

avatar van Clownvis
Prachtig album. Met name het 2e gedeelte. Op de eerste cd staan wat nummers die me niet helemaal bekoren. 4 sterren voorlopig.