Toto - Falling in Between (2006)

Label: Frontiers

1. Falling in Between (4:08)
  2. Dying on My Feet (6:13)
  3. Bottom of Your Soul (7:00)

met Joseph Williams

4. King of the World (4:06)
  5. Hooked (4:38)
  6. Simple Life (2:24)
  7. Taint Your World (4:03)
  8. Let It Go (5:02)
  9. Spiritual Man (5:24)
  10. No End in Sight (6:15)
  11. Reefer Man * (2:05)
avatar van mathias
haha

maar geef toe: een albumdiscussie bij een TOTO-album is toch altijd over the top

moviefreak#1
Nee hoezo, zolang het over het album zelf gaat en er worden goede recensies geschreven (zie VanDeGriend) is het niet over the top.

Maar ik ben het wel met je eens dat er een hoop word uitgedaagd hier (van beide kanten !)

avatar van mathias
moviefreak#1 schreef:

Daar heb je volkomen gelijk in, die recensie is idd top... en mijn punt ging idd over dat 'uitdagen' zoals jij het eufemistisch noemt

avatar van Bart_86
In principe is iedere recensie goed. Je moet gewoon tussen de regels doorlezen... als de recensist zegt:
"Er zit een ellenlange slepende solo in waar je uiteindelijk moe van word..." maar jij houdt wel van lange solo's dan kun je daar dus uithalen dat het wat dat betreft wel een goed nummer is voor jou persoonlijk. Zolang er maar word verteld hoe en wat, dan kun je zelf wel bepalen of je datgene wel of niet leuk vind, ongeacht of de recencist dit positief of negatief vind.
Hiermee wil niet zeggen dat VDG's recensie niet goed is, die is prima. Maar een recensie is niet alleen goed als er flink wat kritiek word gegeven... de reciensies van Will op het TOTO99 message board bijvoorbeeld, vind ik weer beter omdat het meer bij mijn mening aansluit.
Wat ik bedoel te zeggen: zodra een recensie over TOTO niet echt positief is (want over het algemeen is die van VDG dat niet), issie in jullie ogen opeens wel top. Maar ik kan me herinneren dat de recensie van Will laatst een beetje lacherich werd besproken en niet serieus genomen terwijl zijn recensie net zo goed is, maar misschien voor een ander publiek.

avatar van HammerHead
Je moet recensies natuurlijk nooit op het waardeoordeel wat aan een plaat gegeven wordt beoordelen. Een recensie is immers altijd een mening. Een goede recensie is prettig geschreven en geeft in ieder geval enige informatie met wat voor soort album je te maken hebt. Recensies die een album nummer voor nummer langs gaan en deze proberen te ontleden, daar heb ik over het algemeen niet zoveel mee.

avatar van Bart_86
Dat kan, ik vind dat zelf altijd wel prettig als het nummer voor nummer besproken word, maar dat heb ik eigenlijk ook alleen maar met de artiesten waar ik echt grote liefhebber van ben. Voor andere artiesten mag t wel wat korter van mij.
Maar idd, er moet informatie in staan zodat je weet waarmee je maken hebt op zo' album en dan kun je zelf bepalen of je dat positief of negatief vind.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Wellicht verdient dit een apart topic, maar ik hoef sowieso niet zo nodig een recensie waarin elk nummer afzonderlijk besproken wordt. Een album is voor mij dikwijls meer (en even dikwijls minder) dan de som der delen en dat vind ik eigenlijk interessanter dan een song-voor-song-beschrijving, temeer omdat die beschrijving per song nogal eens erg op elkaar lijken.

avatar van Bart_86
Ik heb inmiddels de Japanse bonustrack 'The Reeferman' gehoord. Dit nummer duurt 1:45 minuten en is in mijn ogen echt waardeloos. Het voegt zeker niets toe aan het album, en ik ben bang dat het album hierdoor zelfs wat minder wordt.
Dit nummer lijkt op een Jazzy improvisatie, best een knap basloopje, maar het klinkt ontzettend ongestructureerd.
Erg jammer dat ze dat nummer erbij hebben gedaan.
Dus als je de cd nog niet besteld hebt en dat wel van plan bent: koop gewoon de Europese.

Luka
Inderdaad, nummer slaat echt nergens op.

Toto zelf geeft toe dat Reeferman niet meer is als een jam, die alleen en alleen maar gemaakt is om de platenmaatschappij in Japan te plezieren, heel veel artiesten zijn verplicht van hun platenmaatschappij om een bonustrack toe te voegen aan hun album, omdat ze willen voorkomen dat alle Japanners hun albums in Europa bestellen omdat ze daar een stuk goedkoper zijn.

vandaag uitgekomen in Japan:

As of January 25, 2006, "Falling In Between" was ranked in the following Japanese Charts:

TOWER RECORDS JAPAN:Retail Stores Rock/Pop Chart

#6

AMAZON JAPAN Rock New Releases+Advanced Order Chart
#1

avatar van Bart_86
Mooi om te zien dat de verkoopcijfers daar zo goed zijn. Zijn aardig wat exemplaartjes over de toonbank gegaan.

Over de bonustrack. Je hebt gelijk TOTO, ik las vandaag ook al dat deze track alleen maar bedoeld was om de platenmaatschappij zoet te houden.

teutoon
@ Luka

Steve heeft zn stem volledig verneukt. Weet je hoe mooi I'l be over you klinkt bij Live in Paris 1990, en nu in 2004 tijdens Chili. Tuurlijk wordt je stem minder naarmate je ouder wordt. Maar van de prachtige stem van destijds is weinig meer over. Geeft ook niet, nu klinkt ie wat rauwer en ik stoor me er ook niet echt aan. Maar ik ben het niet met je eens dat ie nu volwaardige zanger is en toen niet.

@ teutoon
Volledig verneukt?? Hmmm, is dat niet wat overdreven?

avatar van Bart_86
Teutoon heeft wel gelijk, het is anders geworden.
De gladheid van Luke's stem is eruit, hij klinkt nu wat ruiger en doorleefder. In mijn ogen hebben beide periodes (1977-1992 en 1992-....) wel iets.
Prachtige ballads als I'll Be Over You, How Does It Feel of Anna waren lang zo mooi niet geweest als Luke ze nu had ingezongen. Maar een I Will Remember of Bottom Of Your Soul zijn juist weer prachtig met die ietwat ruigere stem die Luke nu ten gehore brengt.

Maar inderdaad, Luke heeft zelf ook wel eens gezegd dat zijn ruige verleden zijn stem niet altijd goed heeft gedaan.

Luka
Hij zingt nu tenminste als een vent! Veel meer karakter in zijn stem.

teutoon
Luke rookt ook trouwens, zal er ook mee te maken hebben. Kimball let nu wel op zn gezondheid, en omdat Luke geen leadzanger is neemt hij het wat minder nauw met zn stem.

Ben het wel met jullie eens dat Luke gewoon goed klinkt op de albums en Live is het ook wel oke, het is alleen gewoon anders.

ik vind dat Luke op een nummer als Simple Life weer een beetje klinkt zoals in de jaren 80.
zowel rauw klinkend als gladjes klinkend, deze man is gewoon zo'n goede zanger hoe en wat hij zingt, veelzijdig met zijn stem en gitaar.

avatar van bonothecat

Grappig! 9,6/10....had niet anders verwacht!

Ruby1966
Ik lees toevallig net de rescensie in Nieuwe Revu. Ik adviseer de Toto liefhebbers deze maar niet te lezen

waarschijnlijk geschreven door een musicmeter-lid.:P
of de recensist vond de single mooi, en ja dan zal ie wel verwacht hebben dat de rest van het album ook zo klinkt, dan valt het zeker tegen voor hem.
maar goed dit is pure speculatie van mijn kant, ik zal morgen eens naar de winkel gaan en het eens lezen.

moviefreak#1
Ruby1966 schreef:

Zet dat hier nou eens een keer neer. Ook negatieve reviews mogen hier gewoon staan hoor

Graag zelfs ...

daar hebben we toch musicmeter leden zoals jij voor ?

avatar van bloempje24

Misschien kun je ook een link maken naar de review van dit album in de nieuwe revu van deze week, TOTO?

avatar van Poeha
Lekker zeg, zo'n jaren 80 nummer als King Of The World.
Daarom staat het Toto album Isolation ook in mijn Top 10.
Meer van dat soort nummers!
Hiermee druis ik waarschijnlijk in tegen de meeste meningen hier, maar ja, het is dan ook persoonlijke smaak.

Lekker nummer trouwens, Spiritual Man, anders dan anders wat Toto betreft.

Topper is wat mij betreft: Taint The World.
Wat een super nummer!
Zal het live inderdaad denk ik goed gaan doen! Zoals een eerdere spreker ook al memoreerde (ben even de naam kwijt)
Er staan hier ook zoveel berichten! Abnormaal gewoon voor MuMe begrippen, denk ik?!!

Aardig well done album. Voorlopig 3,5*

ach zal ook mar eens wat over deze cd zeggen dan,

als toto fan ben je natuurlijk altijd blij als er een nieuw album uitkomt, en mijn verwachtingen zijn dan ook gedeeltelijk uitgekomen.
Ik had iets stevigere up tempo nummers verwacht, maar je kunt niet alles hebben.
de single bottom of your soul is een goed nummer, maar gaat het als single niet redden ben ik bang.
Wat ik in een aantal recensies lees, dat sommige nummers erg bekend klinken, gekopieerd, plagiaat, is makkelijk terug te voeren op het feit dat de mannen van toto op zoveel cd´s mee spelen en zoveel mee gecomponeerd hebben dat het al gauw bekend klinkt.
En er is niks op tegen natuurlijk dat je klinkt als van halen als het een van je beste vrienden is. andersom zal dit ook best gebeuren.
Om toch een beetje kort te zijn,
Toto bewijst dat ze nog steeds in staat zijn goede muziek te maken en hun tour zal oook wel weer uitverkocht en sucesvol zijn, maar ze zijn er niet echt in geslaagd zichzelf te vernieuwen.
Maar ik denk maar zo, waarom zou je vernieuwen als je niveau zo hoog is en blijft, en wat je ook maakt toch wel de grond ingeboord word door mensen die zogenaamd verstand van muziek hebben.
Als je het niet mooi vind koop je em maar niet.
Op naar de volgende Toto cd en dvd.

avatar van gemaster
3 sterren in de Veronica gids. Voor wat het waard is.....

@kuminamoja
Feitelijk geef je tussen de regels door aan dat er toch wat kleine dingetjes zijn die tegenvallen, of op zijn minst anders zijn dat je hoopte. Wat ik me dan toch altijd weer afvraag.....Geef je dit album ***** omdat dat dit nou eenmaal het nieuwe Toto album is, of omdat je het album ook daadwerlijk briljant vindt?
Ik blijf het een raar fenomeen vinden om alle albums van een band de volle mep te geven..........

TOTO- FALLING IN BETWEEN

Tijdloze kwaliteitsrock

Ze timmeren alweer bijna 30 jaar aan de weg: de heren van Toto. Falling in Between maakt duidelijk waarom de band nog steeds tot de verbeelding spreekt van vele rockfans.
Sfeervolle, melancholische rock waarin zowel ruimte is voor stevige uptempo songs, maar ook voor ijzersterke ballads, met de synthesizer als vanouds in een sleutelrol. Luister maar eens naar juweeltjes asl Spiritual Man en King of the World. Een plaat voor jong en oud.

bron: Veronica Magazine

Ruby1966
Toto - Falling In Between

Toto's hereniging met Bobby Kimball mag tot nu toe met recht een fiasco worden genoemd, want goed voor nog geen enkel fatsoenlijk album. Op Falling in Between is de line-up van de band op papier helemaal om opgewonden van te raken: hier doet zo ongeveer iedereen aan mee die de klassieke albums IV en The Seventh One volspeelde en -zong, en nu nog leeft. Onvoorstelbaar dat het resultaat een opvallend stevig, fabuleus gespeelde, maar verder volstrekt nietszeggende, tekstueel slappe en geen moment sprankelende plaat is geworden. Toto bewijst onbewust dat er in de popmuziek iets bestaat als Het Moment. Ooit hadden exact deze mensen een prachtplaat gemaakt. Maar Het Moment ligt al jaren achter ze.

bron: Leon Verdonschot, Nieuwe Revu

(even als tegengeluid )