The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)

Label: Parlophone

1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (2:02)
  2. With a Little Help from My Friends (2:44)
  3. Lucy in the Sky with Diamonds (3:28)
  4. Getting Better (2:47)
  5. Fixing a Hole (2:36)
  6. She's Leaving Home (3:35)
  7. Being for the Benefit of Mr. Kite (2:37)
  8. Within You, Without You (5:05)
  9. When I'm Sixty-Four (2:37)
  10. Lovely Rita (2:42)
  11. Good Morning, Good Morning (2:41)
  12. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band [Reprise] (1:18)
  13. A Day in the Life (5:33)
Dustyfan schreef:

Welke nummers vind jij dan zwakker op dit album?

Als ik een iets wat zwakkere nummers zou moeten noemen, nee waar ik niet van hou is het Goodmorning, Goodmorning...en Within You, Without You..de rest simpelweg gewoon erg goed.

avatar van janneman
mooi album wat het helaas niet red bij abbey road.
met een iets meer diepgang hadden ze die voor kunnen voorblijven wat muzikaliteit betreft.

wat overblijft is een unieke compositie

avatar van Ward
Ik ken niet heel het album, maar wat ik ervan ken vind ik geweldig, vooral A Day In The Life en Lucy In The Sky With Diamonds. When I'm Sixty-Four vind ik wel echt geen reet aan. Ik ken het meeste van de muzieklessen op school. Ik moet toch maar een keer een album van The Beatles aanschaffen.

avatar van thyson
Ward schreef:

Ik moet toch maar een keer een album van The Beatles aanschaffen.

Gelukzak, denk ik bij mezelf. Jij hebt nog zoveel wonderlijke albums te ontdekken! De tandem Rubber Soul - Revolver is alvast een uitstekend startpunt...

thyson schreef:

hahaaha!

Maar idd een goede keuze om mee te beginnen! Begin niet met Sgt. Peppers vind ik...en schaf zeker ook Abbey Road aan!

avatar van Black Math
Ik ben begonnen met het Rode album en daarna het Blauwe album.

Ik ben begonnen met een mixtape van een vriendin, met daarop nummers van Revolver, White Album en Sgt. Pepper's. Daarvoor kende ik alleen de hyperbekende nummers als Yesterday en Hey Jude. De eerste echte CD die ik van ze kocht was Revolver. Ondertussen is The Beatles een van mijn favoriete bands, dus ik kan wel zeggen dat deze strategie aardig gewerkt heeft.

avatar van gemaster
Ik kende alleen de hyperbekende nummers en toen zag ik ooit eens ergens Revolver staan. Dat vond ik een fantastisch album en sindsdien ben ik een groot bewonderaar van deze band.

avatar van HiLL
Ik begon met Rubber Soul, Abbey Road en Let it be ..Naked, Revolver, White Album, Peppers, Magical Mystery Tour en A Hard Day's Night. Verder heb ik Antholgy dvd box en had mijn vader al @ the BBC en Blue en Red Album, die blauwe staat nog hier. Ik heb geen enkel solo album van een van de Beatles. Oja ik heb ook nog alle nagra tapes. Ik weet niet of ik nog een Beatles album ga kopen, ze zijn vrij duur en ik koop de laatste tijd alleen nog de cdtjes van 8, 9 en 10 euro. En van die hele oude Beatles ben ik minder gek. Misschien Help nog wel.

avatar van avdj
Een album wat mij niet zo erg kan boeien. Being For The..... en Good Morning, Good Morning vind ik de minste. Vooral die laatste. Een beetje een haan die staat te kraaien. Nou, nou...wat geweldig! In die tijd heel vooruitstrevend en bijzonder natuurlijk, vandaag de dag vind ik het een liedje wat niks voorsteld. Er staan gelukkig wel nog wat betere nummers op maar in het geheel vind ik het niet zo.

avdj schreef:

Hier ben ik het helemaal niet mee eens.
Ik denk dat je er misschien gewoon even aan moet wennen,
maar je zult merken dat je er na meerdere luisterbeurten verslaafd
aan bent. Het hoogtepunt voor mij is het nummer ´She´s leaving Home´.

Ik heb dit vaak genoeg gehoord om er niet meer aan te hoeven wennen

Ik heb dit vaak genoeg gehoord om er niet meer aan te hoeven wennen

Ik denk dat ik en heel veel andere mensen dit een
geweldig goed album vinden.
Tuurlijk is het experimenteel,maar daar moet je
nu eenmaal van houden

Tja...elk album heeft wel een groep mensen die het geweldig vinden
Ik vind dat de Beatles betere albums hebben dan dit, maar door de verniewing was het in die tijd gewoon een sensatie, dat kan ik begrijpen.

Tja...elk album heeft wel een groep mensen die het geweldig vinden

toch vreemd dan dat het bijna 40 jaar na dato
nog gewaardeerd word.
Ik kan alleen maar dit zeggen over dit album

Tijdloos he!

Wat is die achtergrondzang van Lennon in She's leaving Home toch geweldig! Het nummer is sowieso fantastisch net als het album.

Music4ever schreef:

Idd een klasse nummer! Mooie zang en denk zelfs beter dan Eleanor.

avatar van HiLL
Ik vind Lovely Rita echt een van de lekkere nummers worden op deze plaat. Echt een cool nummer.

avatar van Ruudf
Dit album spreekt me niet echt aan, niet zoals 'the white album' en 'abby road' dat doen. Het is kwalitatief natuurlijk grote klasse, en al was het alleen maar voor het briljante, buitenaards mooie, 'a day in the life'...

avatar van bloempje24
Op "A day in the life" na niet echt bijster interessant. Ook niet voor de zestiger jaren.

Tekstueel en compositorisch doet het onder voor de platen die ik graag beluister. Ik hou meer van "moeilijk doennerij" en abstracte tonen.

Brian Wilson kan ik dan weer wel waarderen, evenals de vroegere Queen. Het heeft dus niets te maken met het feit dat de muziek oud is.

Ik vind het gewoon niets bijzonders.

en Lucy in the sky blijf ik gewoon een draak vinden.

Compositorisch doet dit absoluut niet onder voor een Radiohead plaat. (bijvoorbeeld het geweldige Ok computer) Ik hoor op deze plaat nog steeds nieuwe dingen terwijl ik hem al tig keer gehoord heb. Als je dit album niet veel vind voorstellen vrees ik dat je niet goed ernaar luister. Je mag deze plaat natuurlijk niet goed vinden maar er zit zoveel geweldigs in,zelfs na 100 luisterbeurten.

tondeman
ik vind dit geen geweldige plaat, maar in ieder geval beter dan ok computer

tondeman schreef:

ik vind dit geen geweldige plaat, maar in ieder geval beter dan ok computer

Ik vind beide albums fantastisch maar ik draai deze vaker.
Dat komt omdat je voor Radiohead nogal in de stemming moet zijn,dat heb ik bij The Beatles (deze plaat) nauwelijks. Lucy In The Sky..........vind ik juist geen draak.(is natuurlijk een mening) Alleen dat begin al,echt fantastisch!

avatar van bloempje24
Music4ever schreef:

Ik zie een verschil tussen een goede kwaliteit en een interessante plaat (iets wat goed is hoeft nog niet interessant te zijn). De kwaliteit is zeker in orde. Ik vind het alleen, op de afsluiter na, erg saai, tekstueel oninteressant, pseudo.

U2 is ook zo'n band die erg goede muziek maakt, maar die mij totaal niet weet te raken door hoofdzakelijk compositorische (muzikaal als tekstueel) tekortkomingen.

Ik had bij HET album van the Beatles en zogenaamd het meesterwerk van de zestier jaren veel meer verwacht.

Elke maand komt er wel een album uit dat kwalitatief minimaal van dit niveau is. Uiteraard buiten de top 40.

Zoals welk album Bloem..:roll

bloempje24 schreef:

Hetzelfde verhaal hier. Zowel U2 en The Beatles raken mij niet, hoewel de composities in principe goed zijn. Smaakkwestie. Maar Pet Sound is geloof ik hoger gewaardeerd als jarig '60 album.

HiLL schreef:

Zoals welk album Bloem..:roll

Daar ben ik ook zeer en zeer benieuwd naar.

Hij zegt toch: buiten de Top 40. Die kennen jullie (en ik) waarschijnlijk niet

Daarom ben ik ook zo benieuwd welk album bloempje24 bedoeld.
Hehe..................