Boards of Canada - Tomorrow's Harvest (2013)

Electronic
Label: Warp

1. Gemini (2:56)
  2. Reach for the Dead (4:47)
  3. White Cyclosa (3:13)
  4. Jacquard Causeway (6:35)
  5. Telepath (1:32)
  6. Cold Earth (3:42)
  7. Transmisiones Ferox (2:18)
  8. Sick Times (4:16)
  9. Collapse (2:49)
  10. Palace Posy (4:05)
  11. Split Your Infinities (4:28)
  12. Uritual (1:59)
  13. Nothing Is Real (3:52)
  14. Sundown (2:16)
  15. New Seeds (5:39)
  16. Come to Dust (4:07)
  17. Semena Mertvykh (3:30)
avatar van jurado
De plaat waar de hele wereld reikhalzend naar uitkijkt. Zeer benieuwd wat dit gaat worden.
Om te beginnen vind ik de cover niet echt geslaagd...beetje el cheapo.

avatar van Wakeupeveryone
Hier kijk ik echt naar uit!

cosecha-transmisiones.com

Password: 699742 628315 717228 936557 813386 519225

Zephyr
De cover hier is idd niet de aandachtstrekker, maar het gaat tenslotte om de muziek.
En daar ben ik best wel heel benieuwd naar.

Ondertussen is het laatste studio-album van BoC alweer 8 jaar geleden.
Laten we hopen dat ze in die tijdsspanne genoeg inspiratie hebben opgedaan om ons eens flink te verrassen !

avatar van jurado
2 x vinyl + 1 x cd is ge-preordered.

avatar van robbizzel
Kijk hier zeker naar uit, mooie timing net zo voor de zomer !!

avatar van Goodfella
De muziekgoden geven een fijn feest in de week waarin deze uitkomt, met ook nieuwe albums van Zomby, Sigur Ros, Mathew Jonson en vooral James Holden. Ongelofelijk.

avatar van Poa
Poa
Nog meer mensen die de hele aanloop (bocpages samenvatting) gevolgd hebben?

Geweldig hoe ze (en Warp) dit gedaan hebben.

Poa schreef:
Nog meer mensen die de hele aanloop (bocpages samenvatting) gevolgd hebben?

Geweldig hoe ze (en Warp) dit gedaan hebben.

Zekers ...ik hou er van.

avatar van T.O.
Samen met Daft Punk is dit al wel het jaar van internetmarketinghype 2.0

avatar van joxxah
Ik vind de hoes juist erg goed passen bij mijn "BoC-gevoel" Zeer benieuwd naar de plaat. Ga hem deze week ook maar eens pre-orderen.

Eens met joxxah, kan niet wachten! inderdaad James Holden en dit, te mooi om waar te zijn

avatar van Linius
Hier heb ik wel weer zin in.

avatar van kobe bryant fan
Ook ik heb hier veel zin in!

avatar van sinterklaas
Eindelijk zijn ze terug! En ik maar denken dat het niet meer goed zou komen!!

avatar van Avorativ
De aankondiging van dit album vormde de climax van een even briljant verzonnen als geslaagde marketing campagne. De cryptische aanwijzingen pasten helemaal bij het enigmatische karakter van BoC en hebben de aandacht van menigeen getrokken.

Ten eerste beschouw ik de puzzel als een mooi gebaar naar fans en sympathisanten toe van Boards of Canada (en hun platenlabel Warp natuurlijk). Het heeft in ieder geval laten zien dat ze hun fans goed aanvoelen. Ik vond het leuk om te zien hoe de publieksparticipatie de fans (nog meer) samenbracht.

Ten tweede hebben ze door deze hype ook extra aandacht weten te trekken. Ze hebben ongetwijfeld de interesse gewekt van nieuwkomers, maar vooral de boel op scherp gezet en weten alle ogen op zich gericht. Boards of Canada had dit natuurlijk niet nodig, maar het was misschien ook gek geweest als ze na al die jaren vanuit het niets een aankondiging zouden hebben gedaan.

Ik kijk reikhalzend uit naar dit album, en met mij heel veel anderen.

avatar van Mindshifter
Avorativ schreef:

Ik kijk reikhalzend uit naar dit album, en met mij heel veel anderen.

Absoluut. Ik heb het logo van de band gelukkig niet voor jan lul op mijn arm gezet.

avatar van Goodfella
lol! Als dit Facebook was zou ik je bericht liken.

avatar van Goodfella
Deze tweet leidde vandaag in Tokyo tot dit filmpje. Vanaf 8 minuten begint er op een videoscherm een clipje met muziek te spelen.... Daft Punk eat your heart out

Goodfella schreef:

Eigenlijk doet BoC hetzelfde als DP, zij lieten namelijk ook al een filmpje zien in het openbaar (Coachella festival)

In ieder geval ontzettend veel zin in deze plaat

avatar van Poa
Poa
Ongeveer dezelfde stijl als de 'reclame' op cartoon network. In combinatie met de voorkant en de titels begin ik een steeds levendiger beeld te krijgen van de postapocalyptische albumsfeer.. Kan niet wachten!

avatar van SilverGun
Prachtig sfeervolle clip ook, tilt het nummer echt naar een hoger niveau. Als je een pre-order van het album hebt gedaan bij Bleep, kun je bij je accountgegevens daar trouwens de MP3 van het nummer downloaden.

avatar van (Blacksad)
Opnieuw een album om naar uit te kijken!
Reach For The Dead klinkt alleszins al goed!

avatar van CircusSands
Haha, Warp heeft nu hetzelfde nummer achterstevoren getweet, compleet met achterstevoren versie van de clip. Klinkt best tof
Link

avatar van kobe bryant fan
Reach For The Dead!
Als dit nummer ook nog maar een beetje vergelijkbaar is met wat de rest van de plaat te bieden heeft hebben we hier te maken met jaarlijst materiaal. Geweldig nummer om mijn dag mee te starten.

avatar van Snoeperd
Reach For The Dead is echt een geweldige track. Nog nooit echt veel beluisterd van deze groep, een paar ep's en flarden van albums. Maar deze nieuwe van ze maakt me heel erg benieuwd.

avatar van Goodfella
Weer een tip van de sluier, ditmaal vanaf een festival in Detroit.

(leuk om dit hier over een jaartje terug te lezen)

avatar van (Blacksad)
17 nummers is wel veel vind ik. Als ze natuurlijk allemaal van de kwaliteit van Reach for the dead zijn, kan ik dat natuurlijk alleen maar toejuichen!

avatar van Heester
Boards of Canada met een nieuwe plaat.

Wie volgt? The Avalanches?

avatar van Ponty Mython
Ze zijn, naar het schijnt, bezig met een nieuw album. Er zijn al enkele tracks verschenen die op het album zouden moeten komen. Het zou leuk zijn als we dat dit jaar nog mochten aanschouwen!