Boards of Canada - Tomorrow's Harvest (2013)

Electronic
Label: Warp

1. Gemini (2:56)
  2. Reach for the Dead (4:47)
  3. White Cyclosa (3:13)
  4. Jacquard Causeway (6:35)
  5. Telepath (1:32)
  6. Cold Earth (3:42)
  7. Transmisiones Ferox (2:18)
  8. Sick Times (4:16)
  9. Collapse (2:49)
  10. Palace Posy (4:05)
  11. Split Your Infinities (4:28)
  12. Uritual (1:59)
  13. Nothing Is Real (3:52)
  14. Sundown (2:16)
  15. New Seeds (5:39)
  16. Come to Dust (4:07)
  17. Semena Mertvykh (3:30)
Vlak voor de set van Squarepusher op Detroit Music Festival werd deze track gedraaid: YouTube - boards of canada // movement transmission // detroit // 5/26/13

avatar van Snoeperd
Ja, Avalanches is een en al geheimzinnigheid. Ik denk ook wel dat we daar nog een plaat van kunnen verwachten. Maar met Boards of Canada, Holden en de nieuwe Disclosure(!) ben ik de komende tijd nog wel even zoet.

Wat een wereldplaat dit.

avatar van jurado
Waar heb je hem gehoord dan?

avatar van Poa
Poa
Hij is voor het publiek alleen nog maar te beluisteren geweest in de woestijn van Californië, waarvan de eerste 3/4 nummers opgenomen zijn (link), misschien op basis daarvan?

avatar van Ponty Mython
skwiks zit uit zijn nek te kletsen, gezien zijn voorgaande berichten.

avatar van Don Cappuccino
Over een uur volledig als live-stream te horen. Hij duurt een uur, dus dat ga ik denk ik wel doen.

..daar gaat ie!!!!

Briljant, simpelweg briljant.

En dat na vijf minuten.

avatar van Don Cappuccino
Hebben jullie ook zwart beeld?

Reach For The Dead is prachtig, maar die heb ik al gehoord. Ik ben benieuwd naar de rest.

avatar van jurado
Yes , zwart beeld, het is ook een albumstream.
White Cyclosa doet mij heel erg denken aan de soundtrack van Day of The Dead van John Harrison (1985).
Jacquard Causeway klinkt vertrouwd old style BOC.

avatar van Don Cappuccino
Ik ken alleen Geogaddi van BOC, maar dit klinkt erg goed tot nu toe. Het heeft iets vertrouwds in zich.

avatar van Heester
White Cyclosa klinkt een beetje als een John Carpenter film.

Heester schreef:
White Cyclosa klinkt een beetje als een John Carpenter film.

zoals ik al zei , Day of the Dead sountrack ...lijkt er sprekend op zelfs.

avatar van jellylips
Eerste keer luisteren en het klinkt meteen alsof ze alles goed doen. De productie klinkt lekker zeg!!

Don Cappuccino schreef:

Ik ben jaloers. Ik wil ook weer voor het eerst In a Beautiful Place Out in the Country en Music Has The Right To Children ontdekken

avatar van Timo-otje
Ben erg onder de indruk tot nu toe alhoewel ik niet bekend was met hun repertoire(weleens eens wat flarden gehoord). Klink echt geweldig tot nu toe.

avatar van SilverGun
Tot zover consistent sterk maar Jacquard Causeway is de onbetwiste topper. Die typische BoC sfeer en de manier waarop er laag op laag wordt gelegd tot het einde; prachtig.

avatar van Don Cappuccino
Wat een prachtige klanktapijten hoor ik hier op de koptelefoon!

avatar van Jacktherapper
Aaaaaaaawhhhhhh

avatar van Don Cappuccino
Twitter lag er net uit door Boards Of Canada.

avatar van Tegid.mzk
Mijn hele computer lag er net uit door Boards of Canada. Ruim 10 minuten moeten missen.

avatar van Wakeupeveryone
Echt heel erg goed

avatar van Timo-otje
Ja echt he! Ben helemaal in trance door de pracht en praal, ga er helemaal in op.

avatar van SilverGun
Dit is echt wel wat bijzonders. Sommige nummers mogen nog een stuk langer duren. BoC heeft echt goud in handen met sommige van de melodieën, kan er makkelijk uren in verdrinken.

avatar van hallo!
Dit klinkt inderdaad fenomenaal op het eerste gehoor. Overtreft mijn verwachtingen.

avatar van jurado
Het jaar is halverwege maar dit gaat zeer hoog eindigen in mijn eindejaarslijst.
Kan niet wachten tot het vinyl op de mat valt.

Wow, gewoon wow.

Is er nu alweer een uur voorbij? Dit word mijn AOTY, zonder twijfel.

avatar van Don Cappuccino
En ik ben inmiddels ook aanbeland bij het einde en ik ben zeer onder de indruk. Dit is een stuk meer Ambient dan Geogaddi. Weinig beats, deze plaat staat vol met prachtige klanktapijten. De sfeer die Boards Of Canada neerzet is echt subliem. Deze gaat aangeschaft worden.