The Police - Reggatta de Blanc (1979)

Label: A&M

1. Message in a Bottle (4:51)
  2. Reggatta de Blanc (3:06)
  3. It's Alright for You (3:13)
  4. Bring on the Night (4:16)
  5. Deathwish (4:13)
  6. Walking on the Moon (5:02)
  7. On Any Other Day (2:57)
  8. The Bed's Too Big Without You (4:26)
  9. Contact (2:38)
  10. Does Everyone Stare (3:52)
  11. No Time This Time (3:17)
Sure, ieder zijn gedacht.
Als ik puur muziek wil, dan luister ik wel naar klassieke muziek

grabberke schreef:
Sure, ieder zijn gedacht.
Als ik puur muziek wil, dan luister ik wel naar klassieke muziek

Nou, ik weer liever niet. Ik let zelf nu eenmaal eerst op de muziek of ik het mooi / goed vind en later (niet altijd) op de tekst. In het geval van Does Everyone Stare zal ik eerlijk bekennen dat ik niet weet waar de tekst over gaat; die kan/zal best goed zijn. Ik ken (uiteraard) de tekst wel van Message In A Bottle en bijv. Any Other Day (geinig !).

avatar van kaztor
My wife is proud to tell me of her love affair...

kaztor schreef:
My wife is proud to tell me of her love affair...

Humor idd.....

avatar van rudiger
The Police hoorde eind jaren 70 tot 1 van mijn favo bands , elke lp kocht ik blindelings op de release datum , in de loop der jaren ben ik er steeds minder van gaan houden , en zelfs vervelend gaan vinden .
De eerste 2 albums die uitgebracht werden waren ook hun 2 beste , incl deze .
Bed`s Too Big vind ik nog steeds gaaf , maar de meeste worden Boring .
Voor de nostalgie 4 stars .

I change my clothes ten times
Before I take you on a date
I get the heebie-jeebies, and my panic makes me late
I break into a cold sweat reaching for the phone
I let it ring twice before
I chicken out and decide you're not at home
...
I'm gonna write you a sonnet but I don't know where to start
I'm so used to laughing at the things in my heart
Last of all I'm sorry 'cos you never asked for this
I can see I'm not your type and my shots will always miss, always miss

Het begin is abonimabel slecht, maar hoe dit nummer overgaat naar de strofes getuigt van grote klasse (ook muzikale)...
Bring on the night, Deathwish, Walking on the moon, Regatta de Blanc (en dan vooral hoe dit Live altijd een constant gegeven werd in het optredens), de geluidsmuur in No Time This Time, het verveelt me nimmer.

rudiger schreef:
De eerste 2 albums die uitgebracht werden waren ook hun 2 beste , incl deze .
Bed`s Too Big vind ik nog steeds gaaf , maar de meeste worden Boring .
Voor de nostalgie 4 stars .

Ik zal bij veel artiesten "vervelend gaan vinden" en "boring" op zijn plaats vinden, per slot hoeveel overleven er 30 jaar pophistorie, maar bij de Police is dat niet op zijn plaats. En al helemaal niet bij Regatta de blanc.

Ja, van The Police naar D++e s+++++s. Dat is pas boring.

musician schreef:

Ja, van The Police naar D++e s+++++s. Dat is pas boring.

Zo ging het niet , eerst was D++e s+++++s en daar kwam T++ P++++e bij , daarvoor luisterde ik ook nog graag naar F+++++++d M+c .
Van die laatste naar de tweede gaan was pas een verademing .

rudiger schreef:
Van die laatste naar de tweede gaan was pas een verademing .

O, maar Fleetwood mac en The Police gaan heel goed samen. Als je een ware liefhebber bent van muziek, geef je elke band een eerlijke kans en kun je de meest uiteenlopende stijlen prachtig vinden. En ze mooi blijven vinden. Dat is het voordeel van het niet bevooroordeeld zijn.

musician schreef:

Ik geef ook elke band een kans , maar police vind ik 30 jaar na dato niet meer zo fijn om te horen als DS + FM .

Ach, ik vind Twisting by the Pool ook een gedrocht (zelfs 3 weken na dato)

grabberke schreef:
Ach, ik vind Twisting by the Pool ook een gedrocht (zelfs 3 weken na dato)

Fijn voor je.

avatar van kaztor
Waarom moeten we nou weer bands vergelijken?

kaztor schreef:
Waarom moeten we nou weer bands vergelijken?

Dat soort reacties krijg je als iemand denkt dat hij op z`n tenen is getrapt .
Ik vergelijk niks met elkaar , de Police heeft gewoon goede songs gemaakt , alleen ik luister er bijna nooit meer naar , door de jaren heen ben ik het minder gaan vinden , dat kan .

Dat soort reacties krijg je als iemand denkt dat hij op z`n tenen is getrapt .

Als iedereen elkaar nu een beetje in zijn waarde laat , krijg je dit geouwehoer ook niet. Rudiger mag natuurlijk zijn gevoel over het album uitspreken vind ik , want anders krijgen we DDR praktijken. Overigens heeft Kaztor ook een punt naar mijn mening.

Dat soort reacties krijg je als iemand denkt dat hij op z`n tenen is getrapt .

Nou, de enige echte emotie (of: pijn, als je dan toch over getrapte tenen begint) die ik voelde bij het posten was iets in de trant van 'zo, even deze reactie en dan ga ik naar m'n werk!'

Enne.... musician begon met het vergelijken, dat weet ik best...

Maar... who gives a f anyway...

Ben ook niet op mijn tenen getrapt hoor haha, waarom zou ik?
Maakt mij niet uit of iemand op deze wereld nog naar de plaat luistert

Maakt mij niet uit of iemand op deze wereld nog naar de plaat luistert

Dan trap je bij deze op m'n tenen! De wereld MOET naar deze plaat luisteren!

Ik heb trouwens maat 45.

kaztor schreef:
Enne.... musician begon met het vergelijken, dat weet ik best...

Je mag best even klikken bij de juffrouw.

Ja juf. Ik kon het even niet laten bij zo'n grote Dire straits fan die begon over hoe saai The Police wel niet was geworden. Ik kreeg echt zo'n reactie van........Nee, dan de Dire straits!

Kaztor, kijk es naar mijn top 10 zou ik zeggen, denk niet dat ik dan nog op je trenen trap (grote voeten heb jij zeg!)

musician schreef:

Je mag best even klikken bij de juffrouw.

Niet erg Musician , de juf is vandaag bijzonder mild , voor straf moet je 20 keer Lions achter elkaar horen.

Klaar!

Als u het niet erg vindt, heb ik in de tussentijd Blue Again van de Mick Fleetwood blues band opgehaald bij de plaatselijke platenhandelaar. Bespreking later aldaar

Ik vin 'm wel goed...

Een 2 meter lange kerel die een 'juf' genoemd wordt...

Misschien kinky voor sommigen, maar zeker niet voor mij.

avatar van LDeVries
Goede plaat mijn favoriete nummers van deze plaat zijn Mesagge in a botlle, Walkin on the moon en Bring On The Night.

avatar van papsie
Sorry, dit is niet mijn cup of tea. " Message in a bottle " en de titelsong " Reggatta de blanc " kan er nog mee door maar de rest: bwa. Ik weet dat Sting een grote artiest is maar daarom hoef ik er toch niet van te houden?

papsie schreef:

Nee hoor, dat hoeft niet; gezien je Top10 kan ik me dat overigens sowieso wel wat bij voor stellen.

stuart schreef:

De top 10 van Papsie is de meest eh...............opzienbarende top 10 die ik in tijden heb gezien op MuMe.

Reggatta de Blanc. Zwarte muziek door witte mannen. Geen ‘echte’ reggae natuurlijk, als zullen ze in Jamaïca waarschijnlijk met de voetjes meetikken, zeker bij het zinderende titelnummer.

Na deze tweede LP van The Police kon niemand meer om Sting , Andy Summers en Stewart Copeland heen. De ongekende chemie tussen bas, gitaar en drums blijft spannend tot aan de laatste seconden van No Time This Time. En dan die snijdende zang van Sting.

Reggatta de Blanc opent natuurlijk fantastisch met Message In A Bottle. Met een riff van Andy Summers die vraagt om een heiligverklaring. Wat een nummer, wat een gitarist!

De subtiele reggaeklanken van titelsong Reggatta de Blanc, Bring On The Night en Deathwish zorgen daarna voor exotische temperaturen en andere hoogtepunten zijn de singles Walking On The Moon en The Bed’s Too Big Without You.

Het poppy Contact mag er ook wezen. Wereldplaat.

avatar van devel-hunt
De eerste twee platen van The Police waren een ware sensatie toen ze uitkwamen, vooral Reggatta de Blanc. Waanzinnig mengelmoes van allerlei stijlen maar wel als eenheid samengesmolten. Bring on the night , the Beds too big without you en Walking on the moon hebben niets aan kracht verloren. Jammer dat deze band dit niveau niet wist vast te houden en hierna behoorlijk slap werd.

avatar van Snakeskin
Deze plaat gaat op termijn in de Top 250 verschijnen.