Pearl Jam - Lightning Bolt (2013)

Label: Monkeywrench

1. Getaway (3:26)
  2. Mind Your Manners (2:38)
  3. My Father's Son (3:07)
  4. Sirens (5:41)
  5. Lightning Bolt (4:13)
  6. Infallible (5:22)
  7. Pendulum (3:44)
  8. Swallowed Whole (3:51)
  9. Let the Records Play (3:46)
  10. Sleeping by Myself (3:04)
  11. Yellow Moon (3:52)
  12. Future Days (4:22)
avatar van Poles Apart
Wat een afschuwelijke hoes...

avatar van (Blacksad)
Ik weet niet of ik hier moet naar uitkijken. Mind Your Manners is inderdaad een sterke single maar ik ben benieuwd of ze nog 's met een volledig sterk album kunnen afkomen.
Maar ik laat me graag verrassen!

Hoes is inderdaad verschrikkelijk....

Oh, een nieuwe Pearl Jam. Die zag ik niet aankomen

Toevallig afgelopen vrijdag de geweldige documentaire; 'Pearl Jam Twenty' gezien. Over het 'Grunge' tijdperk. Over de concurrentie met 'Nirvana'. Over de bijna vriendschap die ontstond met 'Kurt Corbain'. Over de strijd tegen de boeven van 'Ticketmaster'. Over 9 doden in 'Roskilde'. Over succes. Over pieken en door dalen. Een erg mooi document!

Ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen. 'Mind Your Manners' valt alvast niet verkeerd.

avatar van thetinderstick
Mind Your Manners klinkt zeker niet slecht. Doet me een beetje denken aan 'Spin the Black Circle'.
Het schijnt dat deze plaat een iets experimentelere versie wordt van Backspacer. We zullen zien..

avatar van Joy4ever
Een nieuwe Pearl Jam. Medio jaren 90 was dat reden tot een vreugdedans. Ik was erbij vanaf het begin. Het grote succes mee mogen maken. Was jarenlang met afstand mijn favoriete band.

Na No Code begon wat mij betreft het verval. Hoewel Binaural nog een fijne opleving was. Waar het hem voor mij precies inzit weet ik eerlijk gezegd niet maar PJ is mij in de loop der jaren een beetje te gezapig geworden. Het heilige vuur lijkt gedoofd te zijn.

Kwalitatief leveren de heren nog steeds puik werk af waar menig hedendaagse rockband enkel van kan dromen maar ik ben zo zoetjes aan afgehaakt. Ik heb de drie nummers van dit nieuwe album beluisterd maar het deed me niks. Irriteerde me zelfs. Nooit gedacht dat het zover zou komen.

Maar goed, uiteraard wacht ik af tot het gehele album te beluisteren is en kan ik alsnog een klein vreugdesprongetje maken. Ik heb er echter een hard hoofd in.

avatar van chevy93
De hoes doet vermoeden dat het een rockend album wordt.

avatar van Eriktm25
"If you like Pearl Jam, you'll love this new album. And if you haven't listened to Pearl Jam in a while, I think it's going to bring you in. That's the whole idea." aldus dhr. O'Brien.
Zegt natuurlijk niets over waar ze nu mee gaan komen, maar ik ben benieuwd of ze de afhakers van de laatste jaren terug kunnen winnen.

De hoes is weer heel anders dan de rest, maar hij blijft spuuglelijk.

In plaats van het blijven op zoek gaan naar hun muziek van de jaren '90, zouden ze beter eens teruggrijpen naar begin jaren 2000, en Into The Wild. Na 2 zwaar teleurstellende albums, en het hoogstwaarschijnlijke teleurstellende nieuwe album: Mind Your Manners is niet echt hoopgevend, naar mijn mening de 2de zwakste lead single die ze ooit uitbrachten na Who You Are, maar elk ander nummer op No Code vind ik wel een pak beter dan Mind Your Manners. Hopelijk krijgen ze het een tweede keer voor mekaar.

Net als ik dacht dat ik bij deze Pearl Jam wel eens af zou kunnen gaan haken, wordt ik blij verrast door de opener 'Getaway'

EV blijft toch wel een goed gevoel voor mooie melodietjes houden hoor!

avatar van thetinderstick
De clip van 'Sirens'.
YouTube - "Sirens" (Official Music Video) - Pearl Jam

Heel ander nummer dan 'Mind Your Manners'

Waar heb je Getaway kunnen luisteren Stemmer?

Sirens (Eddie Vedder vocaal weer helemaal top!) en Mind your manners (PJ zoekt de hoek van Spin the Black circle op) zijn wat mij betreft prima aankondigingen van een goed album. ALs dit zo doorzet beetje vergelijkbaar met Vitalogy dus...

Sirens bevalt me goed net als Mind Your Manners. Ik heb er nu wel zin in gekregen.

Off topic berichten verwijderd.

avatar van Gloeilamp
Omdat mijn bericht waarin ik het over dit album had ook is verwijderd, nog maar een keertje: ik ben erg benieuwd naar dit album, Mind Your Manners is alvast een erg sterke single en Sirens weet me ook te boeien. Het mag snel 14 oktober worden van mij

avatar van keijzm73
'Mind Your Manners'.. Lekker raggend.
'Sirens'.. Mooi gelaagd.
'Getaway'.. Wat oppervlakkig.

avatar van Gloeilamp
ik ben ook nog niet echt onder de indruk van Getaway. En dus toch wel een andere hoes Gelukkig is deze wel iets mooier dan de vorige.

avatar van Eriktm25
Ik vind Let The Records Play een best irritant nummer

Swallowed Whole vind ik ook niet zo bijzonder, maar de rest.. smaakt naar meer

Nieuwe single Sirens te beluisteren op Youtube YouTube - "Sirens" (Official Music Video) - Pearl Jam

Totaly boring ... nope Pearl jam heeft voor mij afgedaan.

Getaway gevonden op Soulseek

stemmer schreef:
Getaway gevonden op Soulseek

Ah, die link op jijbuis is inmiddels doodgemaakt! Maar dus ook nog mensen die slsk gebruiken. Blijft een fijn stukje software. Simpel doch doeltreffend

avatar van Don Cappuccino

Ik ook niet. Bij Large is inmiddels het Not Final Artwork weg gehaald:

Lightning Bolt

En als je de preview video bekijkt zie je ook de zwarte hoes.

avatar van brajoapau
Nu weer deze hoes? Ik snap er niets meer van

Ik heb de hoes gewijzigd aangezien deze ook op verschillende verkoop sites staat.
Vb: Amazon en Cosmox, maar wel raar dat deze dan nog niet op hun eigen website staat.

avatar van Gloeilamp
Klopt, het is geloof ik gewoon de zwarte hoes. Een paar uur terug stond die hier ook, maar is nu weer vervangen door de witte

avatar van brajoapau
Gloeilamp schreef:

Vreemd, want ik zie de zwarte hier nog steeds staan hoor.
Denk dat je even op "F5" zal moeten drukken.

avatar van Sandokan-veld
Mmm, 'Sirens' vind ik beter dan 'Mind Your Manners' denk ik, in zoverre dat ik eerstgenoemde track wat beter bij de band vind passen. Aan de andere kant is het ook wel weer een beetje een formulematige ballad (dit is wel na één keer luisteren). Het zal mij benieuwen of PJ het in zich heeft om me nog een keer zo recht tussen de ogen te raken als met 'Backspacer.'

avatar van Joy4ever
Sirens geeft me dan wel weer wat hoop, goed nummer hoor! Enkel vliegt Eddie soms ietsje uit de bocht met zijn stem. Hoewel dat ook wel wat heeft. Erg, erg fraai.

avatar van Darkzone
Mind Your Manners is een geweldige eerste single en dito videoclip. Erg fijne openingsriff ook
En aangezien ik niet meer naar gelekte muziek luister, ken ik sinds 2 dagen alleen het magistrale Sirens als tweede single. Een ietwat rauwe stem van Ed, maar dat heeft wel wat. Zal geen hit worden, want hij duurt 6 minuten (airplay????).

Laat het album maar komen (de hoes schreeuwt weer om een mooie digipack)

avatar van Don Cappuccino
Sirens is een prachtig nummer en Eddie klinkt fantastisch op dat nummer. Vol met emotie en inderdaad een beetje rauw, maar daar word ik alleen maar blij van. Bij de eerste luisterbeurt vond ik het een vrij middelmatig nummer, nu heb ik de neiging om hem vaak op te zetten en de melodie blijft enorm in je hoofd hangen.

Daar waar ik Mind Your Manners geweldig vond, valt Sirens mij wat tegen. Mind Your Manners had weer die ouderwetse energieke rock (grunge) in zich. Sirens is een aardige rustige song, die net wat meer is dan dat, omdat Eddie en consorten hem uitvoeren.