Ozzy Osbourne - No More Tears (1991)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Mr. Tinkertrain (5:56)
  2. I Don't Want to Change the World (4:08)
  3. Mama, I'm Coming Home (4:12)
  4. Desire (5:46)
  5. No More Tears (7:24)
  6. S.I.N. (4:48)
  7. Hellraiser (4:53)
  8. Time After Time (4:21)
  9. Zombie Stomp (6:14)
  10. A.V.H. (4:13)
  11. Road to Nowhere (5:11)
  12. Don't Blame Me * (5:06)
  13. Party with the Animals * (4:17)
avatar van B.Robertson
No more tears is een slag beter dan No rest for the wicked. Voor het meerendeel degelijk materiaal met wat uitschieters en wat minderen.Ozzy is goed bij stem en Zakk Wylde levert knap spel. Met Hellraiser gaat de voorkeur uit naar de versie van Motörhead.

avatar van De Ulk
Het titelnummer kan ik niet meer aanhoren, verder wel een aardige plaat. Hoewel iets te 'gelikt' naar mijn smaak. Had allemaal wat ruiger gekund. Oh, en "Hellraiser" vind ik ook in de Motörhead-uitvoering veel beter.

naar mijn mening het beste van ozzy ooit.Plaat is wat gladjes maar elk nummer is goed op deze plaat.Ook lekkere vette solo's van zakk wylde

avatar van Kill_illuminati
Dit album is wel heel erg binnen de lijntjes gekleurd.

avatar van Saldek
O my o my............blakend zonnetje, zwoele bries, witbiertje in de hand, een vette peuk en Ozzy die de wereld niet wil veranderen.....
Perfecte combinatie met deze vette cd!

avatar van Eddie
Kill_illuminati schreef:
Dit album is wel heel erg binnen de lijntjes gekleurd.

Daarom is het ook zo'n mooie kleurplaat geworden

avatar van Snoeperd
Ik als 15 jarige heb dit ontdekt en ik vind het een gweldig album. Elk nummer is raak. Dat het glad klinkt merk ik niet heel veel van of het maakt me niets uit, ik hou wel van goed in elkaar gestoken cds. Alle nummers+ de bonus( vooral dont blame me!) zijn stuk voor stuk goed. De zang van ozzy steekt me aan en als ik dat heb vind ik de mmeste nummers ook wel goed

avatar van vielip
Het laatste fenomenale Ozzy album wat mij betreft! Ozzmosis, dat hierna kwam, heeft nog wel zo z'n momenten maar kan als geheel niet overtuigen. No more tears is van begin tot eind geweldig! Niet in de laatste plaats door de uitmuntend produktie. Dat gitaargeluid....dat gaat door merg en been! Tsjonge wat een 'wall of sound' komt je speakers uit blazen!! Ik kan elk zuchtje op deze cd dromen. Zovaak heb ik 'm geluisterd vroeger. Het titelnummer leverde zowaar nog een hitje op in ons landje.
De bonustracks die bij dit album horen mogen er ook zijn trouwens! Hadden zo op het album gepast. Wat betreft Hellraiser; deze versie vind ik beter dan die van Motorhead maar dat komt voornamelijk omdat ik deze eerder kende.

No More Tears

80's man schreef:
No More Tears

avatar van vielip
Toch zeker één van z'n beste!

Niet alleen het nummer hoop ik, dit is, denk ik, de beste Ozzy

Zoals ik hier kan lezen blijkbaar niet maar ik ben maar een 'Ozzy leek' en ken enkel het fantastische 'no more tears'

Niet alleen het nummer hoop ik, dit is, denk ik, de beste Ozzy

Dat denk je verkeerd.. maar het is wel een van zijn succesvolste..

avatar van Kill_illuminati
Op een reactie als deze kon je gif op nemen dat iemand als Orbit er op zou reageren.

[quote]orbit schreef:

Dat denk je verkeerd[quote]

Ik denk het niet

avatar van vielip
Dat denken van Rockfan bevalt me het beste

avatar van Edwynn
Blizzard Of Ozz ging net zo vaak over de toonbank als No More Tears.

Edwynn schreef:
Blizzard Of Ozz ging net zo vaak over de toonbank als No More Tears.

Maar die klinkt wel een stuk minder gladjes als deze..

orbit schreef:
Geen wonder, jij bent ook een groot fan van commercie

Wat is er mis met commercie (lees: geld verdienen)?

Rockfan schreef:

Wat is er mis met commercie (lees: geld verdienen)?

Als je daarmee je principes (lees: sound) verloochent.. heel erg veel
Niet dat Ozzy hier nu een slechte plaat heeft afgeleverd, maar zijn eerste 2 platen waren veel authentieker en harder. Hier staan af en toe wel erg brave meezingertjes op, het titelnummer maakt dan weer veel goed.

avatar van Edwynn
Ik vind het qua verschil in hardheid allemaal wel meevallen. Zo anders klinkt Ozzy nou ook weer niet op No More Tears. Meezingen deden we op Blizzard ook al.
De nummers zijn veel zwakker. Dat wel. Maar zo'n moddervet nummer als Desire zou ik niet direct commerciëler dan een Crazy Train willen noemen.

orbit schreef:
Geen wonder, jij bent ook een groot fan van commercie

Nee dat zie je verkeerd. Ik hou gewoon van erg goede muziek

Edwynn schreef:

Time After Time of Mama zijn toch wel erg soft focus nummertjes hoor.. daarnaast is het simplisme van een Zombie Stomp, I Don't Want to Change the World of Hellraiser gewoon erg van metalvariaties op Frans Bauer ofzo.. redelijk stupide nummertjes, zoals Alice Cooper ze later ook maakte in zijn poedelhaar periode
Het debuut en Diary vind ik gewoon smeriger klinken en daar zit een oprecht venijn in wat ik hier nergens terugvind. Misschien was het de Rhoades factor, wie zal het zeggen? Of wellicht was Ozzy toen nog echt gek en werd hij daarna langzamerhand de parodie op zichzelf die we van mtv kennen..

avatar van Edwynn
Over de kwaliteit van No More Tears ben ik het met je eens. Maar ik vind de eerdere albums dan nog niet harder of minder commercieel dan No More Tears.

Ik bedoel: Goodbye To Romance en Revelation Mother Earth is ook op op Frans Bauer achtige wijze je handjes mee te zwaaien. En Pat Boone heeft nota bene een eigen versie van Crazy Train opgenomen.

Kortom de knuffelfactor van Ozzy is altijd wel hoog geweest. De kwaliteit van zijn muziek is wel achteruit gegaan.

avatar van orbit
Met Revelation ben ik het uiteraard absoluut niet eens.. dat is een hele symfonie op zichzelf, een zwaardere en superieure No More Tears (het nummer) eigenlijk.

avatar van Edwynn
Uitstekend nummer. Vind ik ook.

Maar wel handjes in de lucht.

avatar van vigil
Voor No More Tears doe ik graag de handjes even de lucht in, snel weer laten zakken bij het moeder, ik kom naar huis liedje

avatar van vielip
Time after time en Mama I'm coming home zijn dus echt wel fantastische ballads vind ik!

avatar van ozwald
zie mijn eerdere post over "kleine Sjaak"

nadat iemand me daar op wees kon ik dat nummer niet meer zonder glimlach beluisteren