MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Arcade Fire - Reflektor (2013)

mijn stem
3,85 (941)
941 stemmen

Canada
Pop / Rock
Label: Merge

  1. Reflektor (7:33)
  2. We Exist (5:43)
  3. Flashbulb Eyes (2:42)
  4. Here Comes the Night Time (6:30)
  5. Normal Person (4:22)
  6. You Already Know (3:59)
  7. Joan of Arc (5:24)
  8. Here Comes the Night Time II (2:51)
  9. Awful Sound (Oh Eurydice) (6:13)
  10. It's Never Over (Hey Orpheus) (6:42)
  11. Porno (6:02)
  12. Afterlife (5:52)
  13. Supersymmetry (11:16)
totale tijdsduur: 1:15:09
zoeken in:
avatar van The Scientist
2,0
Zoals aangegeven merk ik daar zeker op de eerste plaat niks van, slechts duffe beats met duffe vocalen, in eenzelfde vorm gegoten allemaal. De tweede inderdaad meer. Je schiet wel makkelijk voorbij aan Empty Room op The Suburbs, en laat dat, samen met het genoemde Sprawl II, inderdaad mijn favoriete nummers daar zijn.

avatar
Steve McQueen
Sprawl II had toch zo op Reflektor kunnen staan vind ik. Een soort voorproefje op The Suburbs van de gekozen nieuwe weg.

avatar van west
4,0
willemweetniet schreef:
(quote)

Overigens beoordeel ik de plaat echt niet alleen slecht vanwege verschil tussen resultaat en verwachting. Bijvoorbeeld Agnes Obel vond ik ook een enorme tegenvaller, maar heb ik 3,5 ster gegeven, omdat ik vond dat ze het knap in elkaar had geflanst. Deze Arcade Fire vind ik gewoon echt meer dan een tegenvaller, ik vind hem echt slecht. Er zijn heus stukken muziek gemaakt die slechter zijn. Maar we hoeven toch geen zanger Rinus of krijsend bandje van DWDD als uitgangspunt te nemen om deze gerenommeerde band te beoordelen lijkt me?


Ja, dat zou je wel kunnen doen. Dat is pas echt slecht en 1,0* waard. Verder begrijp ik ook dat je bij de één - Agnes Obel - niet je verwachtingen meeneemt in de waardering en bij de ander - Arcade Fire - weer wel. Ik kan er langzamerhand geen soep meer van maken.

avatar
Steve McQueen
west schreef:
(quote)


Ja, dat zou je wel kunnen doen. Dat is pas echt slecht en 1,0* waard. Verder begrijp ik ook dat je bij de één - Agnes Obel - niet je verwachtingen meeneemt in de waardering en bij de ander - Arcade Fire - weer wel. Ik kan er langzamerhand geen soep meer van maken.


Veklaart zijn naam misschien ook wel

avatar van west
4,0
bobbee schreef:
Ik geef nog geen oordeel op een eerste indruk van anderhalve minuut maar ik denk niet dat ik van dit album ga houden, daarvoor klinkt het te aanstellerig, te opgesmukt, te tovenaarsleerlingachtig, te veel maniertjes om het gebrek aan inspiratie te maskeren.




Bobbee: make my day!

avatar
Steve McQueen
Awful Sound. Oei wat mooi

avatar van herman
4,0
bobbee schreef:
Ik heb het anderhalve minuut aangehoord en het deed me niets. [...] knip lap tekst

Ik ben bang dat ze zich nogal serieus zijn gaan nemen

Ik ben bang dat jij jezelf nogal serieus neemt als je zo'n lap tekst typt op basis van anderhalve minuut muziek. Of het moet allemaal een grote grap van je zijn.


avatar van arcade monkeys
4,0
Net terug van de winkel waar ik hem heb kunnen aanschaffen, en hij ligt nu op. Nu ben ik eens benieuwd.

avatar van Screenager
4,0
Niet te vinden in Fnac, Music Mania en Mediamarkt in Gent. Gadverdamme.

avatar van Obeu
5,0
willemweetniet schreef:
Als dit album onder mijn huid gaat kruipen krijg ik last van chronische angstaanvallen. Overigens ben ik een inspiratie voor dit album vergeten te melden, het intro van Musti, kinderprogramma op Ketnet. Iedereen mag ervan vinden wat hij wil, maar ik neem dit soort projecten net zoals conceptuele kunst en dadaïsme niet serieus. Ik vind het gewoon heel erg lelijk.


Dat je het heel erg lelijk vindt, dat is je mening, maar het niet serieus nemen is gewoon regelrechte onzin. Zou je Reflektor als dada zien, dan zou het een instant klassieker moeten zijn... Je stelt dit album sowieso al op gelijke hoogte met de belangrijkste beeldende-kunststroming van de twintigste eeuw. Voorbarig, maar verrassend.

avatar van Don Cappuccino
4,0
Echt, als je hem nog niet op CD of vinyl hebt: luister de YouTube-stream van Arcade Fire, die klinkt heel goed. De downloads die gisteren zijn verspreid zuigen compleet de dynamiek uit de muziek. Ik hoor nu namelijk dat Reflektor een ontzettend rijk album is met veel variatie. Komende week eens richting een cd-winkel om Reflektor te kopen.

Ook de eerste keer dat de baslijnen opvallen bij Arcade Fire, die klinken echt heel lekker!

avatar van The Scientist
2,0
Steve McQueen schreef:
Sprawl II had toch zo op Reflektor kunnen staan vind ik. Een soort voorproefje op The Suburbs van de gekozen nieuwe weg.


Als je daarmee duidt op het feit dat het voornamelijk door beats en synths gedragen wordt kan ik daar prima in komen... Maar daar vind ik die beats en synths een stuk minder goedkoop klinken dan hier... Maar dat is niet eens het voornaamste punt, het voornaamste punt is dat op dat nummer zoveel meer leven in de zang zit. En dat ligt niet alleen aan het feit dat Regine zingt (wat ik hier erg mis ), maar op The Suburbs en ook hier heb ik continu het gevoel dat Win zich in zit te houden, of een trucje aan het doen is...

avatar van Obeu
5,0
^oh god al die tenenkrommende reacties. ik zit te huilen en te lachen. het werd al genoemd: het draait om kunst, muziek, er is niets subjectiever. het is heerlijk om te zien hoe de voorstanders van dit album de tegenstanders proberen te overtuigen. ze komen er vanzelf wel achter (oeps, nu doe ik het zelf ook)

avatar van Linius
4,5
Heb hem net op CD gescoord bij Plato in Amsterdam. Zin om te gaan luisteren.

avatar
Misterfool
Ik ken van arcade fire eigenlijk alleen funeral echt goed en dat is echt een moderne klassieker! Dit album lijkt , tijdens het luisteren althans, een stuk minder intens en emotioneel, maar de muziek is zeker niet vlakker. Ik hoor allerlei kleine details. Daarnaast heeft de band zichzelf een zekere, haast stone roses-achtige, coolness/tegendraadsheid aangemeten. Geen slechte plaat deswege.

avatar van aERodynamIC
4,5
Voor de volledigheid de volgorde op de vinyl-versie (waar de hidden track niet op staat):

A
01 Reflektor
02 Flashbulb eyes
03 Here comes the night time

B
04 We exist
05 Normal person
06 You already know
07 Joan of arc

A
08 Here comes the night time II
09 Awful sound (oh eurydice)
10 It's never over (oh orpheus)

B
11 Porno
12 Afterlife
13 Supersymmetry

Een klein verschil dus

avatar van arcade monkeys
4,0
Screenager schreef:
Niet te vinden in Fnac, Music Mania en Mediamarkt in Gent. Gadverdamme.


Om iets over 3 deze middag lagen er nog zeker 20 cd en evenveel vinyl exemplaren in music mania.

avatar
3,0
Vandaag in zijn geheel gedraaid en het is erg wennen. kan er nog geen oordeel (cijfer) voor geven. De muziek vind ik bij tijd en wijlen moeilijk te doorgronden, Toch zette ik de plaat niet uit....

avatar
wiloost
Wat hebben sommigen toch snel een mening klaar.!? Mag muziek niet rijpen? Ik hoor hem nu voor het eerst . Ik ga met spanning de rest beluisteren en niet gelijk een oordeel hebben. Dat oordelen doen we nogal nogal snel in Nederland. Beetje betweterig en arrogant eigenlijk . Ik hou van de Belgen.

avatar van coldwarkids
3,0
herman schreef:
(quote)

(quote)

Ik ben bang dat jij jezelf nogal serieus neemt als je zo'n lap tekst typt op basis van anderhalve minuut muziek. Of het moet allemaal een grote grap van je zijn.


Hij heeft wel gelijk. Heel het album is een slappe hap.. dus bobbee mist inderdaad niks

avatar van The Scientist
2,0
wiloost schreef:
Wat hebben sommigen toch snel een mening klaar.!? Mag muziek niet rijpen? Ik hoor hem nu voor het eerst . Ik ga met spanning de rest beluisteren en niet gelijk een oordeel hebben. Dat oordelen doen we nogal nogal snel in Nederland. Beetje betweterig en arrogant eigenlijk . Ik hou van de Belgen.


Wat een onzin, niemand doet hier ergens alsof dit een definitief oordeel is, een eerste indruk is net zo goed een valide indrum als een indruk na langere tijd.. Een mening kan veranderen, ik kan het beter of slechter gaan vinden, maar dat maakt die mening nog niet beter dan mijn oorspronkelijke mening... Ik heb bij ouwe coldplay-album wel stukken geschreven na hem 100 keer te luisteren, was die meer waard? Nee! tegenwoordig kan ik het alleen maar oneens zijn met wat ik toen schreef en is mijn mening verder veranderd.. Dus volgens dat argument zou je nooit een mening kunnen geven. Als we dan toch aan het generaliseren zijn, mag ik dan hieruit concluderen dat belgen gewoon laf zijn in het geven van hun mening? ( )

Ik heb na mijn eerste luisterbeurt meteen een bericht geschreven, niet al te positief, maar ik ben hem inmiddels wel voor de 3e keer aan het luisteren. Ik hoor wat meer variatie in het begin, maar ik hoor nog steeds alleen zwakke nummers.. Het laatste stuk blijft voor mij veruit het beste (naast de opener)... Op basis van de eerste schijf zou ik een 1,5* geven.

avatar van Boris1
4,0
coldwarkids schreef:
(quote)


Hij heeft wel gelijk. Heel het album is een slappe hap.. dus bobbee mist inderdaad niks


Volgens mij mist Bobbee 1:13 en 43 seconden om een dergelijke mening te kunnen vormen...

avatar van coldwarkids
3,0
Maar als je zo'n productie al hoort binnen 2 min.. dan weet je dat heel zo'n album geproduceerd is op die manier. Vrij vlak. Voor mij is dat ook een afknapper.

avatar
4,5
Geweldig entertainend om te lezen hier!

Ben nu aan het einde van een 2e luisterbeurt, maar kende Reflector, Normal Person & Here Comes The Night Time al iets langer ondertussen.
Ik vind het erg lekker klinken, ergens is het inderdaad "vlakker", maar toch word je regelmatig eens bij je nekvel gepakt tijdens het luisteren.
Staat alleszins vast dat deze heel veel gaat opstaan de komende weken.

Momenteel 4/5 sterren.

avatar van Screenager
4,0


Om iets over 3 deze middag lagen er nog zeker 20 cd en evenveel vinyl exemplaren in music mania.

Dat is wel pijnlijk dan. Ben er rond 12u - op weg naar de les - geweest en dan was er geen enkel spoor van Reflektor te bespeuren. Dan had ik het maar moeten vragen dus (want er stonden wel nog ongeopende dozen aan de deuropening). Na de les ben ik wel nog een tweede maal gestopt in de Fnac, vruchteloos, en niet meer in de Music Mania. Foute beslissingen en timing hebben me dus parten gespeeld.
Jammer.

avatar
3,5
Aardige plaat maar blaast me nog niet omver. Waar die laatste 5 minuten van Supersymmetry goed voor zijn is mij ook een raadsel.

avatar van robk1964
4,0
Overgeproduceerde slappe hap wat mij betreft, wel dapper om dit uit te durven brengen

avatar
Steve McQueen
Wordt veel gesproken over overgeproduceerd. Als geluidstechnicus heb ik niet zoveel met dat woord
eerlijk gezegt. Probeer eens in woorden te omschrijven wat dat overgeproduceerd betekent dan.
Ik hoor zelf meer een uitgebalanceerde mix met behoorlijk goede arrangementen. Is dat het dan?

avatar van Erwin.c
4,0
IK denk dat er bedoeld wordt dat er teveel aan gesleuteld is.....

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 13:51 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 13:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.