MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Radiohead - OK Computer (1997)

mijn stem
4,16 (4601)
4601 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Parlophone

  1. Airbag (4:44)
  2. Paranoid Android (6:23)
  3. Subterranean Homesick Alien (4:27)
  4. Exit Music (For a Film) (4:24)
  5. Let Down (4:59)
  6. Karma Police (4:21)
  7. Fitter Happier (1:57)
  8. Electioneering (3:50)
  9. Climbing Up the Walls (4:45)
  10. No Surprises (3:48)
  11. Lucky (4:19)
  12. The Tourist (5:24)
  13. Polyethylene (Parts 1 & 2) * (4:23)
  14. Pearly * (3:37)
  15. A Reminder * (3:53)
  16. Melatonin * (2:09)
  17. Meeting in the Aisle * (3:09)
  18. Lull * (2:29)
  19. Climbing Up the Walls [Zero 7 Mix] * (5:19)
  20. Climbing Up the Walls [Fila Brazillia Mix] * (6:25)
  21. Palo Alto * (3:44)
  22. How I Made My Millions * (3:09)
  23. Airbag [Live in Berlin] * (4:49)
  24. Lucky [Live in Florence] * (4:36)
  25. No Surprises [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (3:58)
  26. Climbing Up the Walls [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (4:21)
  27. Exit Music (For a Film) [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97] * (4:35)
  28. I Promise * (3:59)
  29. Man of War * (4:29)
  30. Lift * (4:06)
toon 18 bonustracks
totale tijdsduur: 53:21 (2:06:31)
zoeken in:
avatar
Ik heb eens paranoid android beluisterd omdat dit het meest favoriete nummer zou zijn van dit album. Ik ben zwaar teleurgesteld, hier zit toch helemaal NIKS in. Dan heb ik nog liever paris hilton haar gekakel :s. Het zal wel weer aan mij liggen...

edit: het zal zijn doordat ik vooral instrumentaal de kracht van een lied zoek. Hier zullen dat vooral de emoties/teksten zijn???

avatar
Joy
en muzikaal zit het slecht in elkaar of wat?

dijk van een nummer, zeer knap gedaan

zeer knap live gespeeld ook want het is geen eenvoudig nummer, gitaarspel bedoel ik

avatar
stuart
@mysticwizard: het is ook niet mijn favoriete nummer, ik skip het als enige(soms ook Fitter Happier). Het is een ambitieus nummer maar na diverse luisterbeurten blijf ik er niet zoveel aan vinden. Of het nu wel of niet knap in elkaar zit , vind ik zelf niet zo belangrijk, sommige anderen wel of ze vinden het gewoon mooi. Kwestie van invalshoek/smaak.

avatar van Ploppesteksel
4,5
mysticwizard schreef:
Ik heb eens paranoid android beluisterd omdat dit het meest favoriete nummer zou zijn van dit album. Ik ben zwaar teleurgesteld, hier zit toch helemaal NIKS in. Dan heb ik nog liever paris hilton haar gekakel :s. Het zal wel weer aan mij liggen...

edit: het zal zijn doordat ik vooral instrumentaal de kracht van een lied zoek. Hier zullen dat vooral de emoties/teksten zijn???


Ik weet dat je iedereen zijn smaak moet waarderen, maar zeggen dat Paranoid Android kwalitatief NIKS is

avatar van Smiechtel
5,0
Ik staar even mee.







avatar van Martijnnn
5,0
Huhaa ik ook, alleen dat begin al, wat een pracht nummer.

avatar
stuart
Liefhebbers van PA: jullie moeten wel goed lezen. Mysticwizard voelt hier niks bij, dat is een persoonlijk gevoel; dat mag toch?

avatar van Lennonlover
3,0
Ik heb ook niets bij dit album, maar ik vind dat je daarom dit album niet moet gaan vergelijken met Paris Hilton-crap. Een beetje respect aub.

avatar van ZERO
5,0
@mysticwizard: je hebt 10 Metalalbums in je top 10 staan. Dan lijkt het me niet onlogisch dat je dit niet goed vind. Niet grof bedoeld, maar ik vind jouw top 10 wellicht ook vooral uit 'lawaai' bestaan.

Wel vreemd dat je zegt dat PA instrumentaal niet goed is trouwens. Volgens mij zit er toch veel in het nummer, zowel qua emotie, zang als qua instrumenten. De gitaar in het nummer vind ik toch érg goed hoor.

Maar als jij het niets vindt, geen probleem hé. Er valt wellicht nog genoeg te ontdekken in de metalhoek!

avatar
Misterfool
orbit schreef:
Nou, ik wel dus.. en ik gok meer mensen. Fitter Happier is een skipmoment, maar ook No Surprises irriteert me de laatste tijd steeds meer. Niet alles van deze emo-machine is goed geolied.


als er een ding niet van radiohead gezecht kan worden is dat ze emo's zijn. de muziek is duister literair. kunstig op sommige momenten maar vooral diepe introverte muziek. emo is juist sterk extrovert. ook ben ik het niet eens met de mensen die hier een slecht nummer op denken te ondekken. of op de kid a(cid) manier

a killer without a filler

avatar van orbit
4,0
Misterfool schreef:
(quote)


als er een ding niet van radiohead gezecht kan worden is dat ze emo's zijn. de muziek is duister literair. kunstig op sommige momenten maar vooral diepe introverte muziek. emo is juist sterk extrovert. ook ben ik het niet eens met de mensen die hier een slecht nummer op denken te ondekken. of op de kid a(cid) manier


Nou ben ik volstrekt onbekend met het fenomeen emo, en ik begrijp dat inmiddels alles onder die noemer valt te scharen, behalve ruige ballenmuziek uit de metalscène Maar luisterend naar de toch wel erg tragimelancholische uithalen van meneer Yorke zou ik dit onder"emo" (meaning emotional) kunnen scharen. Zo ook dingen als Damien Rice oid. Ik ben blij te horen dat dit er niet onder valt, want emo lijkt me iets erg tijdelijks en oppervlakkigs.. iets dat toch niet op Radiohead zou mogen slaan. Dat Yorke soms alles uit de kast haalt om op de emotie van de luisteraar te werken lijkt me echter een vaststaand feit. Ook de vereenzaamde en slecht begrepen puber kan hier zijn hart aan ophalen volgens mij. Wat niet zegt dat dit slecht is, integendeel!

a killer without a filler


Die moet ik onthouden!

avatar
Misterfool
mysticwizard schreef:
Ik heb eens paranoid android beluisterd omdat dit het meest favoriete nummer zou zijn van dit album. Ik ben zwaar teleurgesteld, hier zit toch helemaal NIKS in. Dan heb ik nog liever paris hilton haar gekakel :s. Het zal wel weer aan mij liggen...

edit: het zal zijn doordat ik vooral instrumentaal de kracht van een lied zoek. Hier zullen dat vooral de emoties/teksten zijn???


ok dan wil ik wel eens horen wat de ahem redenen zijn voor deze belachelijke vergelijking????. maar natuurlijk ben je vrij je eigen mening te behouden

avatar van Smiechtel
5,0
orbit schreef:
(quote)


Die moet ik onthouden!


Niet als je ziet waar hij waarschijnlijk naar verwijst. http://www.musicmeter.nl/album/2037


avatar van T.A.
5,0
stuart schreef:
Liefhebbers van PA: jullie moeten wel goed lezen. Mysticwizard voelt hier niks bij, dat is een persoonlijk gevoel; dat mag toch?

Ik kan het nooit laten even iemands top 10 dan te bekijken. Dan zie ik enkel Metal albums. Dan begrijp ik dat je er niks bij voelt. Omdat z'n oren helemaal lamgeslagen zijn. Nee maar serieus. Een goede vriend van mij luistert ook veel naar metal. Wij zullen op muziekgebied zelden op 1 lijn komen te staan.

avatar
tangmaster
Heb hem vandaag nog eens beluisterd (geleend van een vriend) maar kom er niet door heen blijf dit niks vinden. Te veel van het goede.

avatar
Misterfool
Smiechtel schreef:
Niet als je ziet waar hij waarschijnlijk naar verwijst. http://www.musicmeter.nl/album/2037



lol ik kende dat album niet eens. maar als ik jouw zo hoor zal het niet al te best zijn

avatar van Smiechtel
5,0
Oh haha. Nouja, ik vond het leuk als 13 jarig pikkie. Nu gaat ie af en toe op voor de nostalgie

avatar van Ploppesteksel
4,5
stuart schreef:
Liefhebbers van PA: jullie moeten wel goed lezen. Mysticwizard voelt hier niks bij, dat is een persoonlijk gevoel; dat mag toch?


Neen, hij zegt dat er muzikaal NIKS inzit. Als hij nu had gezegd dat hij het niet goed vond of er niks bij voelde had ik zeker geen commentaar gegeven..
Geen aanval op de metalmuziek; maar ik vind metal (over 't algemeen) toch muzikaal veel minder complex dan Paranoid Android..

avatar van T.A.
5,0
Ploppesteksel schreef:

Geen aanval op de metalmuziek; maar ik vind metal (over 't algemeen) toch muzikaal veel minder complex dan Paranoid Android..

Ik zit daar wel vaak over te denken. Het komt over als, wie kan het meeste herrie maken met zijn instrument. En de liefhebbers houden van chaos in hun hoofd. Of zijn heel erg donker van hart.

avatar
stuart
Ik denk dat Mysticwizard een echte metalhead is en het gebeurt wel vaker als je ergens helemaal idolaat van bent wat last krijgt van een 'tunnelvisie' . Dat mag van mij , alleen vind ik wel dat hij dat mag vinden, of het nu objectief wel of niet zo is. Hij vindt dat er niks inzit, klaar toch. Maar misschien kan hij beter zelf het antwoord geven, want misschien zie ik het fout. (het is misschien hier bij de lezers over dit album bekend dat ik het persoonlijk ook niet zó vind;het is mijn nummer ook niet alleen ik heb een andere invalshoek).
Over de mindere complexiteit van Metal muziek zitten jullie ,T.A. en Plopkestelsel, wat dat betreft dan net zo " fout" als Mysticw. over PA. Metal kan net zo complex zijn als wat voor ander type muziek dan ook imo.

avatar
edris.
Wat een onzin wordt er hier weer geschreven. Ik moet dit soort albums voortaan op MuMe maar gaan mijden ofzo.

avatar
stuart
Verklaar je nader Edris!

avatar van Arrie
Ik denk dat hij doelt op wat Ploppesteksel en T.A. over metal zeggen, gezien er metal in z'n top 10 staat.

avatar
Nicci
Ploppesteksel schreef:


Neen, hij zegt dat er muzikaal NIKS inzit.


en dat zegt hij dus helemaal niet. dit is wat hij zegt:

"Ik ben zwaar teleurgesteld, hier zit toch helemaal NIKS in"

avatar
Ik zal wel weer andere eisen aan muziek stellen. (Ik ben het dan ook gewoon na jaren metal te luisteren). Maar toch kan ik af en toe eens een goed pop nummer of dergelijke smaken. Hier vind ik echter dat het iets mist( ik heb enkel paranoid android geluisterd). Welke "kracht" heeft radiohead dan? Qua hardheid uiteraard niet, qua melodie vond ik het ook niet zo bijster goed :s. Teksten? Emoties?

avatar
haveman
mysticwizard schreef:
Ik zal wel weer andere eisen aan muziek stellen. (Ik ben het dan ook gewoon na jaren metal te luisteren). Maar toch kan ik af en toe eens een goed pop nummer of dergelijke smaken. Hier vind ik echter dat het iets mist( ik heb enkel paranoid android geluisterd). Welke "kracht" heeft radiohead dan? Qua hardheid uiteraard niet, qua melodie vond ik het ook niet zo bijster goed :s. Teksten? Emoties?


Ga dan eerst is het hele album luisteren. Beetje commentaar leveren na het luisteren van één nummer.

avatar van orbit
4,0
Precies! Bovendien mag je dit niet naast metal leggen, metal maakt je toondoof en blind voor iedere nuance. Leg je metalzooi eens een tijdje opzij en ga eens dit en Kid A luisteren, na een tijdje hersteld je gehoor hopelijk weer een beetje

avatar van Ploppesteksel
4,5
Nicci schreef:
(quote)


en dat zegt hij dus helemaal niet. dit is wat hij zegt:

"Ik ben zwaar teleurgesteld, hier zit toch helemaal NIKS in"


Bedoelt hij dan de vocalen ofwat ?
En vergelijkt hij die van Thom Yorke met die van Paris Hilton ?

Trouwens, ik zei niets negatiefs over metal, maar ik zei "Geen aanval op de metalmuziek; maar ik vind metal (over 't algemeen) toch muzikaal veel minder complex dan Paranoid Android.." : dus de metal die ik ken is toch niet zo complex als Paranoid Android.. want Paranoid Android is toch wel een complexe song lijkt mij.

avatar
Misterfool
ik vind radiohead eigenlijk niet zo super complex. maar goed ben dan ook een prog luisteraar.

over metal het is eigenlijk voor mij totaal vlak(zegt niks over de kwaliteit) eigenlijk is het vooral veel van het zelfde. kwalitatief zit er vast en zeker wel een aantal goede tussen.

enne luister eerst een stuk of 3-5 nummers voordat je een oordeel geeft

avatar van Ploppesteksel
4,5
Ik had het dan ook niet per se over Radiohead, ik heb het hier vooral over Paranoid Android. Al vind ik Radiohead toch ook wel behoorlijk complex, maar goed..

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 02:07 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 02:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.