The Common Linnets - The Common Linnets (2014)

Country
Label: The Longplay

1. Calm After the Storm (3:32)
  2. Hungry Hands (3:52)
  3. Arms of Salvation (2:29)
  4. Still Loving After You (3:54)
  5. Sun Song (2:46)
  6. Lovers & Liars (3:36)
  7. Broken but Home (4:33)
  8. Before Complete Surrender (4:43)
  9. Where Do I Go with Me (3:36)
  10. Time Has No Mercy (2:48)
  11. Give Me a Reason (3:41)
  12. When Love Was King (4:06)
  13. Love Goes On (3:53)
  14. Broken but Home [Acoustic] * (4:39)
  15. Calm After the Storm [Acoustic] * (3:33)
  16. Time Has No Mercy [Acoustic] * (2:50)
  17. Hungry Hands [Acoustic] * (3:54)
  18. Still Loving After You [Acoustic] * (4:06)
  19. Christmas Around Me * (3:01)
avatar van LuukRamaker
Inmiddels al vele malen beluistert en het blijft een erg lekker album. Mijn favoriete nummer blijft Waylons nostalgische countrysong 'Where Do I Go With Me' en het zal vast geen toeval zijn dat dat nummer hier en daar erg veel wegheeft van Waylon Jennings' 'Mona' dat ik zojuist hoorde. In ieder geval een mooi nummer om zijn grote held eens mee te eren en daarmee ook meteen zijn eigen artiestennaam eer aan te doen.

avatar van IntoMusic
Net de e.p. beluisterd met de 6 acoustische tracks (inmiddels aangeboden voor MuMe). Klinkt eveneens lekker. Nog steeds blijft de muziek voor mij na vele malen beluisteren op een dikke voldoende staan. Luisterliedjes zonder moeilijk gedoe.

avatar van Funky Bookie
Album gekregen van de Sint en enkele keren beluisterd.
Ik was niet van plan het zelf te kopen, omdat ik het idee heb dat het niet helemaal mijn stijl is.
Dat klopt aardig, al moet ik zeggen dat het album mij meeviel.
Er staat een aantal prima te luisteren nummers op en het is zeker niet "te country".
Uiteindelijk is het een redelijke popplaat, waarop goed wordt gezongen, maar die mij muzikaal niet heel erg aanspreekt.

avatar van Cor
Cor
Ha, ook ik kreeg 'm van Sint, maar wilde 'm wel graag hebben. Toch wel een behoorlijk kwaliteitsplaatje van vaderlandse bodem. Echt hele fijne nummers zoals 'Calm After The Storm' en Still Loving After You'. Maar ook 'Time Has No Mercy', waarop Waylon heerlijk los gaat. Soms iets te zoet, zoals in 'Before Complete Surrender'. Lekkere americana uit Holland.

avatar van Rinus
Gekocht op de bonnefooi (goedkoop bij De Blokker), en alhoewel country (achtig) niet echt mijn ding is, op een paar uitzonderingen na, is het gewoon een erg lekkere plaat.

Ilse en Waylon mogen er van mij nog wel een paar maken.

avatar van Rudi S
Dat laatste zal niet meer zo makkelijk gaan.

avatar van tbouwh
Het tweede album van the Common Linets is volgens mij wel in de maak

avatar van Metalhead99
In de zin van Ilse DeLange met als backing band The Common Linets (waarmee ze eind vorig jaar ook tourde)? Samen met Waylon zie ik namelijk niet zo snel gebeuren.
Ik zag deze per toeval bij mijn ouders in de kast staan en besloot deze in de auto te draaien. Inmiddels heb ik hem een aantal keren beluisterd en ik moet zeggen dat hij me wel bevalt.
Ik kan country van tijd tot tijd wel waarderen en vooral Waylon's stem leent zich geweldig voor deze muziek stijl. Iets dat hij goed laat horen op het prachtige "Where Do I Go with me". Verder vind ik afsluiter "Love Goes On" ook een erg mooi nummer.
Een sterk album dat gewoon makkelijk in het gehoor ligt.

avatar van teus
Zal wel aan mij liggen ,vind het album niet slecht maar vind het ook niet uitzonderlijk goed
Begrijp me goed Ilse DeLange (2x Live gezien) is wel mijn favozangeres uit ons landje
Als ik dit album vergelijk met World Of Hurt of Live (2007) ......
Maarja dit zijn de Common linnets toch weer anders en niet hetzelfde
Hoogtepunten; Calm Afther The Storm / Still Loving After You
Kan er niet meer dan 3.5* van maken

Leuk dit... Nederlands hoop in bange dagen... zit allemaal goed in elkaar en een fantastische zanger en zangeres...

En toch... is het wel duidelijk waar ze de mosterd vandaan haalden.... (en dan doel ik op de combinatie van man vrouw, "bekende zanger / zangeres) Robert Plant & Alison Krauss - Raising Sand (2007)

avatar van Bartjeking
Vandaag de LP nog eens opgezet. De hoge score vind ik nog steeds gerechtvaardigd; prima plaat. Ze halen het beste in elkaar naar boven, want ik vind hun beide solocarrières veel minder interessant.
Wel een mooie vergelijking van Lennon; zou voor mij alleen maar meer reden zijn om dit plaatje een kans te geven; ook een duo dat het beste in elkaar naar boven haalt (maar waarvan ik de soloplaten zéker zo goed vind).

Ruim 7 jaar geleden alweer dat de vrouw met de baard hen versloeg.....de tijd, de tijd.