The Sound - From the Lions Mouth (1981)

4,22

Label: Korova

1. Winning (4:18)
  2. Sense of Purpose (3:52)
  3. Contact the Fact (4:21)
  4. Skeletons (3:27)
  10. New Dark Age (5:54)
  11. Hothouse * (3:22)
970 BERICHTEN 10 MENINGEN
geplaatst: 5 juli 2016, 20:31 uur [permalink]
Alfred snapt er niks van....zelfs eend Alfred K zou beter weten...

geplaatst: 5 juli 2016, 21:28 uur [permalink]
Hier nog een stuk gepubliceerd op de website van The Guardian.

En nog een verhaal.

avatar van Cellulord
geplaatst: 20 november 2016, 19:12 uur [permalink]
Ik had toch iets meer verwacht. Zeker als hier 4,22* (op 609 users) staat.
Hun vorige schijf vond ik goed, maar deze kan ik echt niet pruimen en is bij momenten zelfs vervelend.

geplaatst: 20 november 2016, 20:25 uur [permalink]
Leg uit. Je bent nl. een van de weinigen die dat vindt. Wat is voor jou het grote (nadelige) verschil met het debuut? Wat is er vervelend?

avatar van Cellulord
geplaatst: 21 november 2016, 16:48 uur [permalink]
Jeopardy is een stuk ruwer, meer rockig, meer energie. Deze daarentegen is meer pure new wave. Vind de nummers (o.h.a.) te gepolijst.
Uiteindelijk is het gewoon smaakverschil. Versta best dat velen dit een heerlijke schijf vinden.

avatar van zaaf
geplaatst: 21 november 2016, 18:20 uur [permalink]
Ik kan me wel voorstellen dat Mr C het zo beluustert. Hij zal een deel van All Fall Down weer meer appreciëren, maar een deel ook niet.

avatar van Alicia
geplaatst: 21 november 2016, 18:44 uur [permalink]
Ik begrijp Cellulord en dat ervaar ik ook zo. Alleen... als ik kijk naar de liedjes zelf, de composities dus... dan vind ik deze plaat net iets mooier. Daar waar Jeopardy extraversie ademt en een maatschappelijk gerelateerde boodschap aan anderen probeert door te geven gaat de band op dit album steeds meer naar binnen gericht te werk. Ik zal wel in herhaling vallen, bij dit album gingen de haren pas voor het eerst echt rechtop staan! 😎

geplaatst: 21 november 2016, 19:24 uur [permalink]
Cellulord schreef:

Tip: beluister het postuum uitgebrachte onofficiële debuut ' Propaganda' (1999). Rauw en energiek!

geplaatst: 21 november 2016, 20:01 uur [permalink]
Ja, dat is echt een rauw plaatje. Ook nog geen keys te bekennen.

Ik kan Cellulord ook wel volgen.
Deze is vrij netjes geproduced en Jeopardy is dat duidelijk niet. Is ook een smaakopvatting natuurlijk. Daar hoor je nog een punkecho.
Maar songmatig is dit toch echt de betere plaat.

Ringostar
geplaatst: 22 november 2016, 02:51 uur [permalink]
Wat heb ik deze Lp veel gedraaid op mijn Technics SL10 .
Blijft 1 van mijn favorieten albums